Autokreso
Autokreso
2017-10-02 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

Četverocilindarski nakedi srednje klase više nisu tako česti kao prije desetak godina, a uz to danas broje od 750 do 900 ccm. No, Honda je ostala ustrajna


Kružni tok, nagiba gotovo da nema, 35 km/h, šesta brzina. Oznaka na digitalnom pokazivaču broja okretaja jedva da prelazi broj 1000, odvrćemo ručicu gasa do kraja... I, što se dogodilo? Ništa. Ne, mislili smo - ništa negativno. Nema zatrzavanja, grgljanja, vibriranja, klackanja... Motocikl je započeo lagano i ravnomjerno ubrzavati, da bi kasnije uhvatio zamah te počeo disati punim plućima.



Konkretno, govorimo o upotrebljivih 11.000 o/min koje CB 650 F nudi na raspolaganje, a koji zapravo sve govore o karakteru ove Honde. Savršenih japanskih rednih četiri sažetih u - uglađeni, fini, linearni, efikasni, kultivirani... Možda ih se baš iz tog razloga često opisuje kao - dosadnih četiri? Možda, no ovaj se svijet teško može zamisliti drukčije.

Kawasaki i Suzuki su iz vremena kada su nakedi srednje klase brojali 600 ccm odavno pobjegli te se sada hvale sa 900, odnosno 750 ccm. Yamaha ne samo da je povećala obujam, već je u međuvremenu smanjila i broj cilindara. Jedino najveći proizvođač motocikala na svijetu i dalje ostaje vjeran formuli koju je postavio krajem 90-ih. Honda CB 650 F je posljednji u nizu nakeda srednje klase čiji su agregati posuđeni iz slavnih supersportaša.



Prilagodba na Euro 4 nije bila suviše zahtjevna - CB je dobio novi mapping i otvoreniji ispušni sustav, a usisni traktovi su skraćeni dva milimetra. No, za razliku od mnogih drugih modela prilagođenih normi Euro 4, CB 650 F nije izgubila na snazi već upravo suprotno - ojačala je četiri KS, odnosno na ukupno 91. Radi osnaživanja sredine radnog područja, Honda je skratila prijenosne omjere u mjenjaču deset posto. Iskreno, razliku tijekom prve vožnje gotovo da ne zamjećujemo, no odmah smo zapazili fine vibracije na upravljaču pri 5000 o/min, baš kao i na prethodniku. Isto tako, mjenjač i dalje prema dolje zna djelovati 'koščato'.



Ima li promjena u ergonomiji? Upravljač je ravniji i vozača više postavlja na prednji dio motocikla, što godi sportskom načinu vožnje. A sportski način vožnje je moguć ako okretaje držite iznad 7000, jer tada Hondin četverocilindraš grize oštro poput terijera. Prednja vilica ublažava kvalitetno, više je povratnih informacija s podloge, i sve djeluje nekako izravnije i jasnije. Prilikom snažnih kočenja i dalje tone duboko, no ni u jednom trenu ne dolazi na blok. Inače, Hondin je ovjes i dalje podešen više na stranu komfora no sporta, ali to vas neće spriječiti da se na njoj povezete agilnije i žustrije. Više bi vas moglo smetati njezinih 208 kg sa svim tekućinama, što za motocikl ove klase nije malo.

Honda CB 650 F se proizvodi u Tajlandu, no već na prijašnjem modelu smo isticali vrlo dobru završnu obradu. Veliki 17,3-litreni spremnik goriva, svinuti ventili na kotačima, uvijek atraktivni wave-diskovi ili pak filigranska aluminijska stražnja vilica - sve komponente na njoj djeluju top! Naravno, i predivno oblikovane ispušne grane od plemenitog čelika koje neodoljivo podsjećaju na slavnu CB 400 Four iz 1974. Honda za CB 650 F traži 66 tisuća kuna, što je zapravo cijena koja je između ponude dvocilindarskih (Kawasaki Z 650) i četverocilindarskih (Suzuki GSX-S 750) nakeda srednje klase. Mjesta za nju na tržištu svakako ima, osobito jer je - posljednja svoje vrste.




ŠTO JE NOVO?

Motor
snaga sa 87 porasla na 91 KS
mjenjač od drugog do šestog stupnja postavljen kraće 10 posto
usisni traktovi kraći dva centimetra
ispušni top povećan

Okvir i ovjes
prihvati upravljača 13 mm niži, te postavljeni na gumene elemente
prednja vilica opremljena ublažavanjem Dual Bending Valve

Ostalo
LED-svjetla
plastični dijelovi optički dorađeni


TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni četverocilindarski redni, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 42 mm (4x), regulirani katalizator, alternator 343 W, akumulator 12 V/14 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 42:15
Promjer x hod 67 x 46 mm
Obujam 649 ccm
Kompresija 11,4:1
Snaga 91 KS (67 kW) pri 11.000 o/min
Okretni moment 64 Nm pri 8000 o/min

Okvir i ovjes
Dvostruke čelične grede, prednja klasična vilica promjera 41 mm, stražnja dvostruka aluminijska vilica, monoamortizer montiran direktno, podesiv po stlačivanju opruge

Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s dva klipa, ABS

Kotači i gume
Alu-legura, 3,50 x 17; 5,50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1450 mm, kut glave okvira 64,5 stupnjeva, predtrag 101 mm, hod sprijeda/straga 120/128 mm, visina sjedala 810 mm, masa sa svim tekućinama 208 kg, spremnik goriva 17,3 litre
Garancija dvije godine
Boje crna metalik, srebrna, bijela, plava
Cijena 66.000 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS 125 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Megelli sport 125 R Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW S 1000 RR Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Yamaha FJR 1300 AS Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia RSV 4 R Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- BMW K 1300 GT 2009 Hyosung GT 250 R MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda VFR 800 2003- BMW R1200GS 2007 Gilera Nexus 300 i.e. Honda CBR 250 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBF 600 S Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda VTX 1800 Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda CB 1300 2008 Honda VFR 1200 F