2017-05-03 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPH
Bookmark and Share

Kodna oznaka SC u Hondi označava motocikle klase 1000 ccm, a 28 nije ništa drugo no redni broj konkretnog projekta koji je iznova definirao pojam maksi-sportaša



Godine 1992. aktualni je Suzuki GSX-R 750 W s punim spremnikom goriva na vagi pokazivao 239 kg, dok je Kawasaki ZXR 750 bio devet kilograma lakši. U klasi 1000 je Yamaha FZR mjerila 241 kg, dok je Suzuki GSX-R 1100 W iz 1993. s 260 kg više potpadao u kategoriju teretnog vlaka no sportskog motocikla.

Koliko je prvi Fireblade bio ispred svoga vremena pokazuje podatak da je sa svim tekućinama mjerio svega - 208 kg. Honda je masu svojstvenu klasi 600 kombinirala s motorom obujma 893 ccm koji je razvijao 124 KS. Samo 124 KS? Da, bio je to kamen spoticaja za sve tvrdokorne ljubitelje maksi sporta, koji su s nevjericom i šokom promatrali inače vrlo atraktivnu Hondu. Jer, kako se sa Exupovih ili GSX-R-ovih 150 KS spustiti razinu niže, na snagu svojstvenu klasi 750?


Spartanski kokpit svojstven sportskim motociklima

Vozači su morali biti spremni na potpunu promjenu filozofije vožnje, redefiniranje prioriteta i usvajanje potpuno novog stila vožnje. Zbog širokih alu-profila okvira smotanih oko glave motora, Fireblade se u predjelu koljena osjećao dvostruko šire od superbikeova s kraja 80-ih. No maleni, uski upravljač bliže je smješten vozaču, što daje bolji osjećaj za prednji kraj motocikla. Honda se sprijeda, za razliku od ostale konkurencije toga vremena, kotrljala na 16-colnom kotaču dimenzije 130/70. To joj je najveći nedostatak, budući da je 1992. bio veliki problem (baš kao i danas) pronaći kvalitetan pneumatik u toj dimenziji.


Konvencionalna vilica je u odnosu na onu upside-down štedila 1 kg – kaže Honda

Prigušeni zvuk i svileni karakter iznimno pouzdanog i kvalitetnog četverocilindarskog motora savršeno se nadopunjava s besprijekornom završnom obradom i funkcionalno izvedenim detaljima. Crni originalni ispušni top decentno je ukomponiran u siluetu motocikla, a zvuk koji izlazi iz njega je stidljiv i nježan. Inače, na tržištu rabljenih su još prije desetak godina bili poznati primjerci SC28 sa preko 150.000 km koji su "zviždukali" jednako zdravo kao i prvoga dana.



Motor ubrzava od 2000 o/min čak i kada je u šestoj brzini, Firebladeovi mišići su u svakom trenutku napeti i spremni za borbu. Premda je prošlo dva i pol desetljeća od njezina rođenja, SC28 se i danas u - okvirima ove klase - silovito obrušava na sve kombinacije zavoja i visine nagiba. Sve prepreke svladava lakonogo i opušteno, a brze zavoje prolazi nešto širom putanjom od one na koju smo naviknuli od sportaša novijeg datuma proizvodnje.


Rupice u oplatama su prema Hondinim navodima trebale poboljašti upravljivost pri većim brzinama - teško je povjerovati u tako nešto


Uz takvu laku i jednostavnu upravljivost, snaga od 124 KS i danas je sasvim dostatna za svaku situaciju s kojom se možete susresti na cesti. Analogni instrumenti su ugodni za oko, logički posloženi i pregledni, te čak iz današnje perspektive djeluju atraktivno. Ukorak s današnjim trendovima ide i potrošnja. Dokaz koliko je na ovom motoru sve dobro usklađeno, dokazuje podatak da Fireblade rijetko kada u cestovnoj uporabi troši preko 5,5 litara na 100 km! Prvi je Fireblade vrlo uspješno u isti lonac uspio ubaciti allrounderski talent i sportski duh, što je postao trend za vrijeme koje je slijedilo. Dokazao je i da sportaš - unatoč snazi od „samo“ 124 KS - može biti strašno brz, kako na cesti tako i na stazi.


Upravljiva, lakonoga, precizna – Honda Fireblade SC28


Tehnički podaci

Tekućinom hlađeni četverocilindarski redni motor, promjer x hod 70 x 58, obujam 893 ccm, snaga 124 KS (91 kW) pri 10.500 o/min, okretni moment 91 Nm pri 8000 o/min, dvostruke alu-grede, klasična vilica promjera 45 mm, sprijeda dvostruki diskovi promjera 296 mm, straga disk promjera 220 mm, visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama 208 kg












Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

údaje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 178 k (130 KW) 11000 rpm

Okretni moment: 112 Nm @ 9000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-ZR17M/C (58W)

Stražnja guma: 190/50-ZR17M/C (73W)

Obujam spremnika: 17.7 l

Dužina: 172 kg

Maksimalna brzina: 293 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Gilera Runner 50 SP MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)