Motorevija
PRETRAGA
2021-06-01 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Petar Santini
Bookmark and Share

Nasljednica Integre vrlo vješto kombinira praktičnost skutera i uzbudljivost motocikla



Kome je Forza 750 namijenjena?
Primarno vozačima koji žele kombinirati visoku razinu praktičnosti koju nude skuteri, a s druge strane ne žele se odreći vozačkog užitka svojstvenog motociklima. Forza 750 vješto kombinira te dvije krajnosti i treba ju uzeti u razmatranje ukoliko razmišljate na opisani način.



Je li zapravo riječ o boljoj Integri?
Tehnička osnova je vrlo slična, no Forza 750 je znatno promišljeniji, zreliji i ozbiljniji maksi skuter. Vidljivo je to već po ergonomiji koja je skrojena praktično i ugodno. Naime, prije svega valja izdvojti da prednji štit sada okružuje noge i dobro ih štiti od vremenskih uvjeta za razliku od onoga na Integri gdje su rubovi oplata udarali u koljena. Isto tako, prostor pod sjedalom je veći te u Forzi prima integralnu kacigu i primjerice kišno odijelo ili tanku jaknu.



Kako se vozi?
Forza se gradskim prometnicama kreće vrlo aktivno i agilno, bez obzira na pozamašnu masu od 233 kg (sa svim tekućinama). Ovjes ne nudi mogućnosti podešavanja izuzev stlačivanja opruge stražnjeg amortizera (korisno za vožnju udvoje), pa odmah možemo reći da tvorničke postavke naginju na sportsku stranu. U smislu stabilnosti u zavojima, preciznosti upravljanja, ali i neutralnosti, Forza 750 stoji uz bok motociklima srednje klase, što s obzirom na tehničku osnovu (NC-serija) nimalo ne čudi.



Je li DCT-mjenjač na visini zadatka?
Ako niste ljubitelj automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom (Dual Clutch Transmission), Forza 750 lako bi mogla promijeniti vaše mišljenje o tom sklopu. Podsjetimo, Honda usavršava DCT već punih 10 godina, još od premijernog predstavljanja na VFR 1200 F-u. Do danas, DCT je došao do vrlo visokog stupnja zrelosti te je sve popularniji među vlasnicima Honde (na nekim modelima je omjer klasičnog mjenjača i DCT-a 50:50). 

Podjednako je spretan u laganom tempu vožnje kao i tijekom sportskog ritma, no valja reći da u sporim zavojima ponekad još uvijek dvoumi između drugog i trećeg stupnja prijenosa što unosi svojevrsnu nervozu prilikom odabira putanje prolaska. No, to je ujedno i jedini nedostatak na koji možemo pokazati prstom. Isto tako, slobodni smo zaključiti da u 90 posto slučajeva radio točno ono što je vozač poželio. Drugim riječima, DCT sve uspješnije 'čita' vozačeve misli te je u funkcioniranju postao uglađeniji i tiši.

 

Kakva je zaštita od vjetra?
Nepodesivi vjetrobran pruža dobru zaštitu od vjetra u predjelu prsa i glave, no kod vozača visine preko 185 cm bi problem moglo stvarati vrtloženje zraka u predjelu stražnjeg dijela vrata. Zaštita od vjetra u predjelu koljena je izvrsna, isto tako ukoliko odaberete ispravljen položaj nogu tada su stopala dobro zaštićena od vjetra ili kiše.

Je li udobna i na dužim relacijama?
O da, komfor je jedan od najvećih aduta velike Forze. Bilo da se radi o sjedalu, koje je udobno i ergonomski izvrsno profilirano ili pak o ublažavanju ovjesa, Hondin maksi skuter je doista na visini zadatka. Budući da je doseg respektabilan (nešto manje od 400 km), dionice od 200 km 'u komadu' su vrlo lako izvedive.

 

Koliko troši?
Kao upaljač, doslovce. Tijekom lagane vožnje po magistrali (uključen i suputnik), kada smo pratili ograničenja brzine i vozili u modu standard, izmjerili smo nevjerojatnih 3,2 l/100 km. Ukoliko ste malo agresivniji na gasu i ne štedite ju (mod sport), tada se potrošnja penje na prosječnih 3,6 l/100 km što se točno poklapa s tvorničkim navodom. Autocesta pak diže potrošnju na 3,8 do 4,1 l/100 km, dok smo u gradu (režim stani-kreni i gust promet) izmjerili 4,2 l/100 km.



Jesmo li što izostavili?
Paralelni twin vrlo je robustan u nastupu, oduševljava konkretnošću i dubolim zvukom. Kočnice su sjajne, doziranje je izvedivo s dva prsta a ABS je relativno pasivan i intervenira kasno. Novi TFT-zaslon pruža obilje informacija i lako je čitljiv na jakom dnevnom svjetlu. Vozač može birati između modova rain, standard i sport, a svaki od njih mijenja Forzin karakter u smislu odaziva na gas, intenziteta kočenja motorom, strategije izmjene stupnjeva DCT-a, kao i stupnja intervencije kontrole trakcije. Ako nešto od ponuđenog ne odgovara vašem stilu vožnje, tu je i četvrti mod koji je moguće personalizirati.

 

A koji mod vožnje odabrati?
U modu 'rain' DCT rano ubacuje u viši, a vrlo kasno u niži stupanj prijenosa, dok je u modu 'sport' sve obrnuto. Dakle, u laganoj vožnji Forza 750 ubacit će u viši stupanj prijenosa između 2500 i 3500 o/min, dok u sportskoj vožnji do izražaja dolazi sklonost višim okretajima (crveno je područje na 7000 o/min), uz žestoko kočenje motorom prilikom usporavanja. Mod 'standard' predstavlja zlatnu sredinu i pogodan je za uporabu u većini svakodnevnih situacija, kako na gradskim prometnicama, tako i na magistrali, odnosno autocesti.



I za kraj...
Uz DCT-mjenjač, alu-okvir i središnje pozicioniran paralelni twin, Forzu 750 još jedan detalj udaljava od skuteraškog svijeta. Umjesto uobičajenog remena kao završnog prijenosa tu je pogonski lanac, što podrazumijeva periodičko podmazivanje i dotezanje. Na sreću, Hondini su inženjeri bili domišljati pa je lanac gotovo potpuno skriven, a samim time i manje izložen prljavštini s ceste, odnosno kišnim kapima.




Tehnički podaci

Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski redni, dvije osovine za uravnoteženje, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje 1 x Ø 36 mm, regulirani katalizator, alternator 510 W, akumulator 12 V / 11 Ah, višelamelna spojka u ulju, automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, lanac o-ring
Promjer x hod 77,0 x 80,0 mm
Obujam 745 ccm
Kompresija 10,7: 1
Snaga 59 KS pri 6750 o/min
Okrerni moment 69 Nm pri 4750 o/min

Okvir i ovjes
Okvir od čeličnih cijevi, upside-down vilica Ø 41 mm, dvostruka stražnja čelična vilica, centralno postavljen amortizer s polužjem, podesivo predopterećenje opruge, sprijeda diskovi promjera 310 mm i četveroklipna radijalna čeljust, straga disk promjera 240 mm i jednoklipna plivajuća čeljust, kontrola trakcije, ABS.
Kotači alu-legura 3.50 x 17; 4.50 x 15
Gume 120/70 R 17; 160/60 R 15

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1580 mm, kut glave okvira 63.0 stupnja, predtrag 104 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 137/150, visina sjedala 800 mm, masa s punim spremnikom goriva 233 kg, nosivost 201 kg, spremnik goriva 14.1 l
Garancija dvije godine
Boje plava, crvena, srebrna, crna

Cijena 93.000 kuna

Potrošnja goriva
Magistrala (prosjek) 3,6 l/100 km
Grad 4,2 l/100 km
Doseg (magistrala) 392 km





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha V-max Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT660X KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha FJR1300 Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)