Motorevija
PRETRAGA
2015-01-28 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Kako se u praksi reflektira povećanje obujma motora sa 670 na 745 ccm?



Pitajte vozače Harleyja što misle o obujmu, a vjerojatno i sami znate odgovor - obujam se može nadomjestiti - samo s još više obujma! S time na umu, Hondini inženjeri pristupili su obnavljanju uspješnog modela NC 700. Iako sama oznaka najavljuje povećanje obujma dvocilindarskog motora od 50 ccm, u stvarnosti se radi o povećanju radne zapremnine 75 ccm, što je u relativnom iznosu nemalih 12 posto. Prijašnji je model raspolagao sa 670, a aktualni pak sa 745 ccm.

Raskošniji obujam rezultat je povećanja promjera cilindara četiri milimetra. No, prije nego što se uspnemo u sedla starog i novog NC-a, svoje će reći mjerni stol Dynojet. NC 750 raspolaže sa 57 KS pri 6200 o/min i 70 Nm pri 4900 o/min. Dakle, nesumnjivo djeluje uhranjenijim, jer NC 700 sa 49 KS pri 6000 o/min te 62 Nm pri 4500 o/min već na papiru djeluje mršavije. Promatrajući krivulje, uočljivo je da razlika postoji u cijelom rasponu okretaja, a ne samo u višim vrijednostima.



To nije bilo tako jednostavno za postići - osim „boranja“ cilindara, dorađene su bregaste osovine, kompresijski prostor, a ugrađena je i druga balansna osovina. Vidjelo se već u konstrukciji motora 700-tke da su stvoreni preduvjeti za povećanje performansi, što je predstavljanjem 750-ke i učinjeno. Toliko o teoretskom dijelu priče.

A kako se sve to zajedno reflektira u praksi? Mjerenja pokazuju da vozač 750-ke do stotke stiže za pet sekundi, dok međuubrzanje od 100-140 km/h traje 10,4 sekunde. Radi se o primjetnom poboljšanju performansi u odnosu na prethodnika, jer 700-tka za dosezanje brzine od 100 km/h traži 0,6 sekundi više, a za međuubrzanje 0-140 km/h treba se strpjeti dodatnu sekundu i pol. Dakle, bilo da se radi o ubrzanju ili mjerenju elastičnosti, NC 750 djeluje zrelije i punije. Isto vrijedi i za najvišu brzinu, dodatnih deset km/h uvijek je dobrodošlo.

Ipak, svakodnevica s motociklima ovog profila ne svodi se na ubrzanja od semafora do semafora, već je u prvom planu elastičnost i fluidnost vožnje. Naša mjerenja međuubrzanja izvode se u najvišem stupnju prijenosa, ali je za sigurno pretjecanje uvijek uputno „šaltati“ jednu niže. Izmjerene vrijednosti pokazuju da se NC 700 i NC 750 nalaze gotovo kotač uz kotač, a razlike u intervalu 60-100 km/h i 100-140 km/h svode se na dvije desetinke sekunde. No, subjektivni je osjećaj uvijek na strani 750-ke, koja ostavlja dojam konkretnijeg motocikla, čiji motor pulsira srčanije.



S druge strane, 750-ka djeluje i pomalo flegmatično, što je rezultat povećanja mase rotacijskih dijelova motora za ukupno dva kilograma. Osim što je ugrađena dodatna balansna osovina, i radilica je nešto teža no na prethodniku. Uz to, sekundarni je prijenos produžen, a prednji lančanik sada ima 17 umjesto 16 zubaca. Sve to zajedno ostavlja dojam kao da NC 700 lakše nabire okretaje, ali NC 750 nedvojbeno raspolaže boljim performansama. To se najlakše uočava prilikom pretjecanja, gdje 700-tka ranije ostaje bez daha.

Premda na vagi pokazuje punih pet kg više, NC 750 jednako je upravljiv i neutralan kao prethodnik, i dodatni balast nije poremetio harmoniju vožnje. Uz to, novi model traži više snage u lijevoj ruci za privlačenje poluge spojke, ali zato vozač uživa u potpunijim informacijama s digitalnog kokpita. Tu je pokazivač stupnja prijenosa, ali i podaci o trenutačnoj i prosječnoj potrošnji. Već smo se uvjerili da je poprilično precizan, no i računanje „pješice“ potvrdilo je da novi model troši tek neznatno više goriva. U turističkoj vožnji magistralnom cestom, NC 700 se zadovoljava sa 3,2 l/100 km, dok NC 750 traži svega dva decilitra više, što je sasvim opravdano s obzirom na povećanje performansi.

Važna i dobrodošla promjena odnosi se na kočni sustav. I dok je prethodnik isporučivan sa sustavom kombiniranog kočenja CBS, koji aktivira i prednju čeljust pritiskom na pedalu stražnje kočnice, to na 750-ki više nije slučaj. Taj je potez učinjen osluškujući reakcije vlasnika na globalnoj razini, koji preferiraju klasično rješenje zasebnog aktiviranja prednje i stražnje kočnice. S tim u skladu, sprijeda više ne nalazimo troklipnu, već dvoklipnu kočnu čeljust, koja djeluje neznatno tuplje i zahtijeva nešto snažniji pritisak.



Zaključno, sve izmjene na novom modelu čine ga odraslijim i konkretnijim motociklom u odnosu na prethodnika, što može biti samo razlog više za kupnju. NC 750 je vrlo dobro rješenje za svakodnevicu i izlete vikendom, a dobrodošlo unaprjeđenje performansi dodatno ga je udaljilo od početničke serije CB 500.


TEHNIČKI PODACI
Honda NC 750 S (u zagradama podaci za NC 700 S)

MOTOR

Dvocilindarski, redni, četverotaktni motor, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje goriva, regulirani katalizator, mjenjač sa šest stupnjeva, lanac O-ring
Promjer x hod 77x80 mm (73x80 mm)
Obujam 745 ccm (670 ccm)
Kompresija 10.7:1
Snaga 55 KS (40.3 kW) (48 KS [35 kW]) pri 6250/min
Okr. moment 68 Nm (60 Nm) pri 4750 o/min

OKVIR I OVJES
Okvir od čeličnih cijevi, prednji teleskopi promjera 41 mm, dvostruka stražnja vilica, centralno smješten amortizer, prednji disk 320 mm, stražnji disk 240 mm, ABS
Kotači 3:50 x 17; 4:50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 160/60 ZR 17

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1525 mm, kut glave okvira 63 stupnja, predtrag 110 mm, visina sjedala 800 mm, masa sa svim tekućinama 220 kg (215 kg), nosivost 205 kg (209 kg), spremnik goriva obujma 16 litara
Garancija dvije godine
Boje crvena, bijela, crna
Cijena 55.000 kn

MJERENJA
(oznake u zagradama odnose se na NC 700 S)

Najviša brzina
170 km/h (160 km/h)
Ubrzanje
0-100 km / h 5 s (5,6 s)
0-140 km / h 10,4 s (12 s)
Međuubrzanje
60-100 km / h 6,9 s (7,1 s)
100-140 km / h 10 s (9,8 s)
Potrošnja
Magistrala 3,4 (3,2) l/100 km





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki Z 1000 SX (2011.) KTM 690 Duke Aprilia RS4 125 (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR Gilera Runner 50 SP BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha FZ8/fazer 800 KTM RC-8 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)