Autokreso
Autokreso
2017-09-01 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

S Rebelom svijet purističkih bobbera nikada nije bio pristupačniji. Dobro poznata Hondina platforma CB 500 se za ovaj koncept pokazala vrlo zahvalnom


Motocikli za žene i autoškole - u Hondi ne vole slušati ovakve i slične klasifikacije! Možda jer bi novi Rebel upravo u ovoj ciljanoj skupini trebao pronaći većinu svojih kupaca? Definitivno, a ostatak otpada na početnike, povratnike, one nižega rasta te nezahtjevne vikend vozače. U Hondi se nikako ne bi trebali stidjeti ove činjenice, osobito jer nas primjer Yamahina baby-choppera - XV 535 Viraga - uči da je riječ o vrlo uspješnoj recepturi. Virago je u prvoj polovini 90-ih bio pravi bestseler, a dobro ga pamte i Hrvati. Kupci? Početnici, povratnici, žene, nezahtjevni.... i da ne nabrajamo dalje.



Umjesto ulickanog, kromiranog i blještavog choppera ovaj je put pred nama mat-crni bobber - Honda Rebel nesumnjivo ide ukorak s vremenom. Isto tako, umjesto V2-motora, pokreće je paralelni twin koji smo upoznali u CB 500 R-u. Smješten je u cjevasti čelični okvir čija je glava postavljena pod kutem od 62 stupnja.



Spremnik goriva volumena 11,2 litre smješten je odmah do sjedala (690 mm), što pomaže centralizaciji mase. Koncepcija bobbera odriče se svega što nije elementarno na motociklu. Okrugli digitalni instrument je minijaturne dimenzije, sprijeda koči monodisk, prednja vilica u promjeru mjeri mršavih 41 mm, a stražnji amortizeri podesivi su tek po tvrdoći opruge. Rebel se kotrlja na 16-colnim kotačima, što također daje određenu dozu purizma.

No, karakterom se u taj koncept nikako ne uklapa 'poslušni' paralelni twin obujma 471 ccm, koji nipošto ne zvuči kao pobunjenik. 'Strše' i oslonci za noge postavljeni pod sjedalom, a ne daleko prema naprijed. To je Rebelu dalo svojevrsnu dozu dinamike, jer vozač može znatno aktivnije reagirati tijekom vožnje.



Honda navodi da je pogonski agregat posebno modificirala za ovaj model. Uz to, napominje da je snaga u odnosu na CB 500 R smanjena dva KS (46 KS), te da je pojačan okretni moment u srednjim režimima. Rijetki će to primijetiti, a s vremenom će Rebel dovesti na rub njegovih mogućnosti i uočiti jasno postavljene granice. Primjerice, 'debela' 16-colna guma širine 130 (Dunlop D404) u nagibu daje zbunjujuće i nejasne povratne informacije, dok stražnji amortizeri ljuljaju čak i pri primisli oštrijeg ritma vožnje. Uz to, niski oslonci za noge često stružu o podlogu, što je u konačnici i dobro jer upozoravaju vozača da su vozne mogućnosti Rebela zaista skromne. S druge strane, ABS funkcionira izvrsno te značajno povećava sigurnost vožnje.



Te i slične nedostatke imala je i Yamaha Virago 535, pa je na kraju polučila izniman tržišni uspjeh. Slično bi se moglo dogoditi i s Rebelom, čija je cijena u Hrvatskoj formirana na prihvatljivih 53.000 kuna. Najbliži konkurenti - 'indijski' Harley-Davidson Street 750 i Kawasaki Vulcan S - od Rebela su skuplji 14.000, odnosno 10.000 kuna, čime se za ovu Hondu otvara itekako dobra startna pozicija.


Tehnički podaci


Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, jedna osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 34 mm, regulirani katalizator, alternator 340 W, akumulator 12 V/14 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,733
Promjer x hod 67,0 x 66,8 mm
Obujam 471 ccm
Kompresija 10,7:1
Snaga 46 KS (34 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 43 Nm pri 6000 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 41 mm, stražnja aluminijska vilica, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge

Kočnice
Sprijeda disk promjera 295 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s dva klipa, ABS

Kotači 3,00 x 16; 3,50 x 16
Gume 130/90-16, 150/80 R16

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1488 mm, kut glave okvira 62 stupnja, predtrag 110 mm, hod sprijeda/straga 121/95 mm, visina sjedala 690 mm, masa sa svim tekućinama 190 kg, dopuštena ukupna masa 361 kg, spremnik goriva 11,2 litre

Garancija dvije godine
Boje siva, srebrna, crna
Cijena 53.000 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki DL650 V-Strom Honda CBR 600 F (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Piaggio beverly tourer 300ie Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha YZF-R125 Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Megelli sport 125 R Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW S 1000 RR Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia RSV 4 R Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- BMW K 1300 GT 2009 Hyosung GT 250 R MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW R1200GS 2007 Gilera Nexus 300 i.e. Honda CBR 250 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBF 600 S Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda VTX 1800 Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda CB 1300 2008 Moto Guzzi V7 Racer (2011.)