Autokreso
Autokreso
2010-08-19 , Autor: Rolf Henniges, Danijel Puljek, Slike: fact, Henniges
Bookmark and Share

Za relativno malo novca Kawasaki i Honda nude cruisere srednje klase koji ne samo da izgledaju prilično dobro i gotovo identično, nego obećavaju i dobru vožnju


 Motogalerija Honda VT 750 vs. Kawa VN 900

Dva frajera na japanskim cruiserima srednje klase uputila su se na susret Harley-Davidsona. Prije 30 godina njihove bi motocikle spalili na lomači, a vozače potjerali gađajući ih pokvarenim rajčicama. Danas dečki ruku pod ruku s harleyjevcima stoje za šankom i ispijaju prijateljska piva. Bezalkoholna, naravno. Razlozi mogu biti raznoliki. Na primjer tolerancija. Ili, stariji među nama će se sigurno sjetiti: VT 500 C ili LTD 440. Stepenasto sjedište, kožne resice, naljepnice s krilima. Pokraj harleyja je u ono doba to djelovalo poput Mr. Beana uz Vitalija Klička. Golog, da ne zaboravimo spomenuti.

Vremena su se promijenila. Mnogo 125-ica više nije moguće razlikovati od big bikeova, a i kod povoljnijih motocikala poput honde shadow 750 ili kawasakija VN 900 classica neupućeni susjed zasigurno će pomisliti da ste pogodili šesticu na lotu s dopunskim brojem. A to je, naravno, daleko od istine.

Za manje od 70.000 kuna moguće je kupiti pravi spektakl. Vizualni dojam: kombinacija kroma i crne boje dobro izgleda na oba motocikla. VN 900 classic je dostupan i u plavoj. Na prvi pogled honda djeluje puno krhkije. Uski upravljač, niža visina sjedala, manja svjetla. Vaga to i potvrđuje: 261 kg u odnosu na kawasakijeva 283 kg, što ne mora nužno biti minus za kawasaki. U laganoj vožnji je veća masa u većini slučajeva bolja. No, proizvođači to nikako ne bi smjeli shvatiti kao poticaj i težiti prelasku granice od 300 kg. Ipak, za razliku od sportskih motocikala, agilnost ovdje nije na prvom mjestu. Najvažnija odlika: utrošiti vrijeme na najugodniji mogući način i zračiti mirnoćom.

 Motogalerija Honda VT 750 vs. Kawa VN 900

 Motogalerija Honda VT 750 vs. Kawa VN 900
 Motogalerija Honda VT 750 vs. Kawa VN 900
  Motogalerija Honda VT 750 vs. Kawa VN 900

Motocikl te kategorije ne bi smio lepršati poput leptira, nego odavati dojam čelične šake. Nagovještaj toga osjeća se već pri sjedanju na motocikl. Kawasakijevo je sjedalo šire, upravljač je bajkovito zaobljen, položaj papučica idealan. Ne samo da ćete poželjeti biti kralj, nego ćete biti kralj. Hondino je sjedalo na 660 mm, točno 45 mm niže. Zamjetno zaobljeni upravljač je nešto uži, a noge moraju biti oslonjene o držače za noge. Osjećaj nije toliko uzvišen kao na kawasakiju, VN djeluje znatno odraslije. Dovoljno smo razgledavali. Sjednimo i krenimo.

Honda s kutom između cilindara od 52 stupnja budi se odmah nakon pokretanja, a VN-u je s njegovim kutom između cilindara od 55 stupnjeva u hladnom stanju potrebno nekoliko sekundi brujanja startera. Manevriranje iz parkirnog mjesta ili garaže moguće je u sjedećem položaju bez problema na oba modela. Blagu prednost pritom ima kawasaki zbog većeg kuta zakretanja upravljača. Stavljanje u prvi stupanj prijenosa, ups, gotovo bešumno. Otpustite kvačilo i krećemo. Obama kvačilima mogu bez problema upravljati i početnici neuvježbanih ruku i šaka, no hondin je ipak mrvicu mekši.
Zrake sunca, suhe ceste, zavoji idealni za cruisere, površina glatka poput bebine guze. Optimalni uvjeti da se prepustite brujanju motora. Započnimo s kawasakijevim srcem s velikim radnim obujmom. Kao i honda V2, kawasakijev motor diči se rebrima za hlađenje, koja su naposljetku samo za pokazivanje: voda se pumpa kroz hladnjak koji je savršeno smješten između prednjih poteza okvira. Taj motor s kratkim hodom klipa radi mekano. Vibracije se, doduše, osjećaju, no svrha im je samo da vozača podsjete na to da mora pokretati motor s unutarnjim izgaranjem. Namjera je dobra i nipošto nije iritantna.

1/5 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/5




Kawasaki VN 900 Classic
nincs kép

Kawasaki VN 900 Classic

údaje

Obujam: 903 cm3

Snaga: 60 k (44 KW) 5500 rpm

Okretni moment: 78 Nm @ 3500rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 270 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 130/90-16

Stražnja guma: 180/70-15

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 275 kg

Maksimalna brzina: 170 km/h

Kawasaki
Honda VT 750 Shadow Spirit
nincs kép

Honda VT 750 Shadow Spirit

údaje

Obujam: 745 cm3

Snaga: 46 k (34 KW) 5500 rpm

Okretni moment: 64 Nm @ 3500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 180 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 90/90-21

Stražnja guma: 160/80-15

Obujam spremnika: 13 l

Dužina: 230 kg

Maksimalna brzina: 170 km/h

Honda
Honda VT 750 C shadow

Honda VT750C Shadow

údaje

Obujam: 745 cm3

Snaga: 46 k (33 KW) 5500 rpm

Okretni moment: 64 Nm @ 3000rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 180 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/90-17 (64S)

Stražnja guma: 160/80-15M/C (77S)

Obujam spremnika: 14 l

Dužina: 238 kg

Maksimalna brzina: 170 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki DL650 V-Strom Honda CBR 600 F (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Piaggio beverly tourer 300ie Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha YZF-R125 Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Megelli sport 125 R Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW S 1000 RR Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia RSV 4 R Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- BMW K 1300 GT 2009 Hyosung GT 250 R MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW R1200GS 2007 Gilera Nexus 300 i.e. Honda CBR 250 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBF 600 S Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda VTX 1800 Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda CB 1300 2008 Moto Guzzi V7 Racer (2011.)