2010-09-13 , Autor: Klaus Herder, Jörg Lohse i Kristijan Tićak, Slike: Mps
Bookmark and Share

Deset kaciga više klase proveli smo kroz tri različita dijela testa. Nude li doista onoliko koliko koštaju?

 Predstavljamo Integralne kacige vi¹e klase

Za hrvatsko tržište kaciga prijelomna je godina bila prošla, 2009. Tada su mnogi, i kupci i prodavači kaciga, shvatili da je vrijeme „jeftilena“ prošlo i svršeno vrijeme. Naime, MUP je godinama pokušavao primorati vozače motocikala i skutera da uopće nose kacigu. Na kraju je velika većina „gologlavih“ vozača popustila. No, samo privremeno, jer u tome svemu neki su opet htjeli izbjeći sustav pa su za vrijeme vožnje nosili kacigu - ali građevinsku, vojni šljem ili već nešto što je sve samo ne zaštitna kaciga.

Policiji nije trebalo dugo da osmisli akcije kontrole homologiranosti kacige. Dakle, prema važećem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, u Hrvatskoj je na snazi ECE-standard 22.05, a ispravnima se smatraju i kacige pod oznakom 22/03 i 22/04. Dakle, homologirane. Sve ostale - kao da ni nemate na glavi.

 Predstavljamo Integralne kacige vi¹e klase

Realnost je da u današnje vrijeme gotovo svaka kaciga skuplja od 300 kuna zadovoljava postojeći standard, no isto je tako realnost i da se na kraju krajeva ipak radi o vašoj glavi. Stoga, nemojte zbog nekoliko stotina kuna svoju glavu stavljati „na panj“.

Motorradov veliki test kaciga visoke klase obuhvatio je sve prestižne proizvođače. Kao najvažniji dio testa ipak moramo izdvojiti onaj koji se tiče sigurnosti, tj. bočnog ublažavanja. Čak 20 kaciga (po dvije od svakog proizvođača) razbili smo udarcima na sigma-gredu. Sigma-gredu? Da, to je najvjernija kopija onoga što vas čeka na rubu ceste. Radi se dakako o stupu, prometnom znaku, nosaču bočnih zaštita na cesti, rubnjaku itd. Da, sve što ne želite vidjeti iz blizine. Urednik Jörg Lohse možda nam je i najrealnije prenio osjećaj izazvan tijekom tih testova: „Boljelo me je kao promatrača sa strane koji je sve to gledao. Zažmirio sam svaki put kad je kaciga uz zvuk lomljave pucala na gredi.“

Iako takvi testovi iziskuju veliku logističku potporu, puno novca i vremena, Motorrad nikad od njih neće odustati. Samo iz jednog jednostavnog razloga - želimo da proizvođači uče iz svojih grešaka te da uvijek ulažu više u kvalitetu proizvoda. Na kraju krajeva, vi, dragi čitatelji, taj proizvod plaćate, pa je sasvim u redu da saznate i koliko ste u njemu doista i sigurni. To je prava vrijednost naših testova i tako će i dalje ostati.

1/7 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/7




2010-12-21 11:41:16

Suomi Vandal (imam pin up model već 2 godine) je sve samo ne tiha kaciga. Već na 40km/h počinje jako hujanje a preko 100km/h potpuno zaglušuje zvuk skraćenog 4 u 1 izduva na mojoj boldorki. Posle sat vremena provedenih u vožnji u ušima vam zuji kao posle rock koncerta. Sve pohvale za dizajn, težinu, aerodinamičnost i osećaj "ležanja" na glavi ali je buka bez čepića za uši PREVELIKA.

2010-12-13 22:23:27

Nemogu vjerovati da je Shoei napravio lošju kacigu od predhodnog modela naime XR1000 teži svega 1350g dok ova nova po kile.

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) KTM 690 Duke Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Yamaha XT660X Suzuki SFV650 Gladius 2009 Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Shiver 750 GT BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha YZF-R6 2008- BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM RC-8 R (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha YZF-R6 2006-2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Gilera Runner 50 SP Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)