2014-06-27 , Autor: Rainer Froberg, Slike: Kawasaki
Bookmark and Share

Kawasaki se kao jedini japanski proizvođač motocikala dugo opirao uvođenju skutera u svoj proizvodni program. Prvijenac J 300 tehnički nije ništa drugo no Kymco Downtown 300i. Ipak, razlike postoje

Ne, ovaj puta nisu ponovili grešku kao sa V-stromom 1000 kada su jednostavno preljepili Suzukijev logo i natpis, te isti motocikl prodavali pod svoj proizvod. Ovaj su puta bili malo lukaviji, pa su Kymco Downtown 300i uredili u tipičnim „zelenim manirimima“ - dizajnerski su ga zaoštrili, agresivnije uredili poziciju sjedenja te najviše pažnje posvetili kvaliteti i podešenju ovjesa.



Kawasaki je nakon dugo godina izbivanja, ipak odlučio zakoračiti u urbani svijet mobilnosti ili bolje rečeno - svijet skutera. Takav je potez logičan, budući da se već neko vrijeme u segmentu maksi skutera ostvaruje zavidan profit. Toga su već odavno svjesni u Yamahi, Hondi i Suzukiju, no očito je dase Kawasaki klonio skutera kako nebi kompromitirao sportski imiđ svojih motocikala. Sada kada je „voda došla do grla“, u Akashiju su ipak odlučili da će svoju budućnost graditi i na vozilima s variomatskim završnim prijenosom.

Kawasaki J 300 je školski primjer izuzetno lukavo i uspješno osmišljenog poslovnog projekta. U Akashiju su uštedjeli na troškovima razvoja uzevši gotov tajvanski proizvod, i to u klasi koja cilja na vrlo širok krug potencijalnih kupaca. Zašto baš 300 ccm? Maksi skuteri toga obujma nisu preteški za gradsku vožnju, a niti prespori ili preslabi za brže međugradske relacije. Snaga od 28 KS koju razvija kymcov monocilindrik u potpunosti odgovara sportskom imiđu koji Kawasaki njeguje, budući da se radi o najsnažnijem predstavniku ove klase. Ostaje još samo da se vanjski izgled prilagodi dizajnerskom izričaju tipičnom za ovu japansku marku i - to je to.



Najveću razliku u odnosu na Kymco primjećujemo na radu ovjesa i u ergonomiji. Dvostruki stražnji amortizeri izuzetno ugodno reagiraju na neravnine i rupe, eliminiraju ih čisto i staloženo bez da J 300 gubi na stabilnosti. Uz to, skuter je prilično agilan, kako u gradskoj vrevi tako i na brzim izmjenama pravca. Tek kada se iskusniji vozač poveze prilično žustro, tada dolazi do laganog lelujanja i uvijanja šasije.



Kočnice su u mjerilima maksi skutera vrlo dobre. Doziraju se precizno, učinak im je snažan a rad Boshovog ABS-a neprimjetan. Uz to, obje ručice kočnice dozvoljavaju podešavanje udaljenosti, što baš i nije tipičan standard u svijetu skutera. Sveukupno dobru sliku u najvećoj mjeri kvare serijske gume Maxxis koje razočaravaju gripom na mokrome te komforom i bukom kotrljanja. Poželjeli bismo i parkirnu kočnicu, kao i veće vjetrobransko staklo koje je raspoloživo kao dio asortimana dodatne opreme.



Većina ostalih komponenti na skuteru uglavnom zadovoljava naše prohtjeve. Snažan pogonski agregat djeluje kultivirano i linearno, te nema negativnih reakcija pod opterećenjem. Sjedalo je udobno, ali nikako premekano, a u prostor ispod njega stane kaciga i vrećica puna dnevnog špeceraja. Od skutera tako oštrih i sportskih lnija očekivali bismo možda i malo aktivniju poziciju sjedenja, no i ovo je s obzirom na specifični krug korisnika ovoga vozila sasvim uredu.



Završna obrada djeluje kvalitetno i čisto, Kymco je ipak prooizvođač koji u ovom segmentu ima bogato iskustvo i znanje. Da, Kawasaki J 300 će se sklapati na Taiwanu, i to nikako ne treba shvaćati kao kvalitativni nedostatak.
Zaključno možemo reći da J 300 u potpunosti odgovara sportskom imiđu koji Kawasaki gaji. Jedina otegotna okolnost bi mu mogla biti cijena koja u početnoj varijanti iznosi 39.642 kuna, da bi se ugradnjom ABS-a na verziju Special Edition popela do visokih 47.055 kuna. Konkurencija je tu nešto povoljnija, no tko zna... Kupci Zelenih su oduvijek bili na glasu kao specifični i posebni, pa će možda ignorirati ovu stavku.


Tehnički podaci

Motor
Tekućinom hlađeni jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 34 mm, alternator 350 W, akumulator 12 V/10 Ah, variomat, zupčasti remen, sekundrani prijenos 16:43
Promjer x hod 72,7x72,0 mm
Obujam 299 ccm
Snaga 28 KS (20,3 kW) pri 7759 o/min
Okretni moment 28 Nm pri 6250 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 37 mm, dvostruki amortizeri podesivi po tvrdoći opruge
Kočnice Sprijeda disk promjera 260 mm i čeljust sa dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust sa dva klipa
Kotači 3.00x14, 4.00x13

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1555 mm, kut glave okvira 62 stupnja, predtrag 113 mm, hod sprijeda/straga 110/100 mm, visina sjedala 775 mm, masa sa svim tekućinama 191 kg, spremnik goriva/rezerva 13/2,4 litre
Garancija dvije godine
Boje crna/zelena
Cijena 47.055 kuna






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda VFR 1200 F Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)