Autokreso
Autokreso
2017-01-04 , Autor: Ralf Schneider, Slike: Kawasaki
Bookmark and Share

Promjene dodatno naglašavaju njegove touring-sposobnosti, no s druge strane ne utječu na njegov sportski karakter


„Ovo što ćete danas iskusiti, tipična je tura za SX“, napomenuo je Martin Lambert, PR-menadžer Kawasaki Europe. Tura uopće nije bila lagana, što zapravo govori u prilog kvalitete Z 1000 SX-a. Uzduž i poprijeko, prokrstarili smo dobro poznati turistički pojas na Azurnoj obali, uspeli se kroz carstvo zavoja prema Alpama, i to na temperaturama koje su u jutarnjim satima bile vrlo blizu nuli. Naravno, ceste urezane u sjeverni dio planine su u sjeni, a samim time i mokre, što je tražilo maksimalni oprez pri svakom kočenju ili spuštanju u nagib. Uglavnom, bila je to vrlo zahtjevna, ali predivna ruta.



Od samog početka vožnje, vrlo snažan dojam ostavio je pogonski agregat. Za normu Euro 4 pripremljen je s dva nova, kapacitetnija katalizatora, koji nisu nimalo utjecali na njegov dobro poznati karakter. Međuubrzanja 1043 ccm velikog četverocilindraša i dalje su sjajna, baš kao i razvijanje snage u visokim okretajima. Usred svladavanja serpentine, okretaji vam bez problema mogu ostati na brojci od 3000, Kawasakijev agregat će uz nevoljko mumljanje ubrzati bez zatrzavanja. No, ako bismo željeli istaknuti idealno radno područje SX-a na ovom terenu, tada bismo ga definirali kao ono između 3500 do 7000 o/min. Uz napomenu da Kawasakijev sport-tourer preferira više stupnjeve prijenosa ispred visokih okretaja.



Zbog toga vozač na Z 1000 SX-u vrlo brzo pronalazi ugodan ritam, iako prilikom dodavanja i oduzimanja gasa osjeća vrlo blage reakcije pod opterećenjem. Njihov se intenzitet naravno povećava s brojem okretaja motora, jer tada u igru ulazi snažno izraženo kočenje motora, no sve je zajedno u granicama šarmantnog i prihvatljivog ponašanja. No, u tim granicama, bez ikakve dvojbe, ne ostaje vibriranje rednog četverocilindraša, koje se osjetno povećava prelaskom granice od 7000 o/min. Dakle, tu je SX 1000 ostao dosljedan sebi, što nas ne veseli pretjerano jer smo na primjeru Versysa 1000 osjetili da to može biti znatno ugodnije i mirnije.



Znatno veće promjene na Kawasakijevu sport-toureru nisu vidljive golim okom, a odnose se svakako na sustav elektronskih pomagala. Po uzoru na supebike ZX-10R, i Z 1000 SX, opremljen je tzv. IMU-om (Inertial Measurment Unitom) koji bi trebao povećati opseg informacija kojim elektronika raspolaže. Radi se primjerice o silama ubrzanja na svim trima osovinama te silama inercije, čiji podaci pomažu u upravljanju ABS-funkcija poput kontrole trakcije i wheelie-controla. No, unatoč proširenju funkcija, vozači SX-a mogu birati samo između tri različita moda rada kontrole trakcije, ili ju jednostavno - isključiti! Tako ste ujedno deaktivirali i kontrolu podizanja na stražnji kotač. Za vrijeme prezentacije najviše smo koristili prvi stupanj kontrole trakcije, čije su intervencije najblaže.



No, uvelike važnija promjena svakako je uvođenje ABS-a za kočenje u zavojima. Podsjetimo se, riječ je o sustavu koji sprječava blokiranje kotača pri kočenju u nagibu, te kroz cijelo vrijeme kočenja osigurava jednak intenzitet gripa. Sustav smo isprobali tijekom prolaska kroz veliki kružni tok, i ostali vrlo ugodno iznenađenima njegovom efikasnošću. Kada sustav proradi, vozač osjeća tek lagano pulsiranje na ručici kočnice i naravno da motocikl usporava u nagibu.



Kawasaki je uložio poprilično mnogo truda i sredstava u unaprjeđivanje SX-a, pa je tim više zbunjujuće zašto nije promijenio prvu ugradnju guma. Naime, Bridgestone S20 u posebnoj oznaci - n - već smo nekoliko puta isticali kao gumu s vrlo izraženim momentom uspravljanja te kao sklonu neravnomjernu trošenju. Doduše, testni SX-ovi jedva da su imali 500 km na instrumentima u trenu preuzimanja, tako da je o ovoj drugoj kritici u ovom trenutku teško govoriti.



Novi izgled prednje oplate osvježio je inače atraktivan Kawasakijev sport-tourer, a novooblikovan vjetrobran podesiv je u tri stupnja i trebao bi nuditi bolju zaštitu. Je li Kawasaki u tome doista uspio teško je reći prije prvoga testa, no činjenica je da su i u najnižoj poziciji turbulencije i buka vjetra zanemarivi. Radilo se i po pitanju komfora, pa je ovjes podešen mekše, a uz to je montirano i novo polužje na stražnjem monoamortizeru. Ono bi trebalo poboljšati reakcije monoamortizera pri prelasku većih neravnina ili ispupčenja na cesti u njegovom početnom hodu.

I zaista, ovjes radi osjećajnije i kvalitetnije, ugodnije 'pegla' čak i više uzastopnih neravnina, a da se to ne odražava na stabilnost upravljača. Uz to, mogućnosti podešavanja ovjesa osjetno su veće no na prethodniku, što će zasigurno obradovati zahtjevnije vozače koji više naginju sportu. I tu zapravo dolazimo do najveće kvalitete SX-a. Naime, premda su mu u prvom redu poboljšane touring-kvalitete, i dalje je ostao sjajnom alternativom za sportsku vožnju magistralnim cestama. A upravo to se od samog početka - i tražilo od njega!



Što je novo?

Motor
• Mapa paljenja prilagođena normi Euro 4
• Katalizatori većih dimenzija
• Spojka anti-hopping, mekša za pritisak

Elektronika
• Inertial Measurement Unit (IMU)
kontrola trakcije, wheelie-control i ABS s poboljšanom mrežom senzora
• ABS s kočenjem u zavoju

Okvir i ovjes
• Ublažavanje podešeno na komfor
• Polužje s užom progresijom, hod povećan četiri mm

Styling/ostalo
• Prednje oplate novooblikovane
• Prednje svjetlo u LED-tehnologiji
• Vjetrobransko staklo novog oblika
• Sjedala veća, nova forma
• Retrovizori više istaknuti prema van
• Kokpit s pokazivačem stupnja prijenosa
• Masa povećana četiri kg


Tehnički podaci

Motor
Tekućinom hlađeni četverocilindarski redni motor, jedna osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 38 mm, regulirani katalizator sa sekundarnim sustavom pročišćavanja, alternator 336 W, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina,
pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,733
Promjer x hod 77 x 56 mm
Obujam 1043 ccm
Kompresija 11,8:1
Snaga 104,5 kW 142 KS (104,5 kW) pri 10.000 o/min
Okretni moment 111 Nm pri 7300 o/min

Okvir i ovjes
Aluminijski, prednja vilica upside-down promjera 41 mm, podesiva po stlačivanju opruge, kompresiji i povratu, dvostruka aluminijska stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, podesiv po stlačivanju opruge i povratu

Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 300 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 250 mm i čeljust s dva klipa, kontrola trakcije, ABS

Kotači i gume
Alu-legura, 3,50 x 17; 6,00 x 17
Gume sprijeda 120/70 ZR 17, straga 190/50 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1440 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 102 mm, hod sprijeda/straga 120/144 mm, visina sjedala 815 mm, ukupna dopuštena nosivost 426
kg, spremnik goriva 19 litara

Garancija dvije godine
Servisni intervali svakih 6000 km
Boje siva, zelena, narančasta





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha V-max Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CBF 600 N Ducati Diavel (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Megelli sport 125 R Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 600 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW S 1000 RR Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha FJR 1300 AS KTM Duke 125 (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia RSV 4 R Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R Honda VT 750 Shadow Spirit MV Agusta F3 675 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha XJ6 (2010.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBR 250 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Gilera Nexus 300 i.e. Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB600F Hornet 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Honda VTX 1800 Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda CB 1300 2008 Moto Guzzi V7 Racer (2011.)