2020-03-31 , Autor: Johanness Muller, Slike: KTM
Bookmark and Share

Vrhunski opremljen motocikl koji može skoro sve. To što nije čistokrvni enduro, čini ga sposobnijim i boljim u 95 posto svakodnevnih situacija



Mali koji bi mogao postati veliki! Nakon niza adventure-modela velikog i srednjeg obujma, na red je napokon došla i klasa zanimljiva onima s manje vozačkog iskustva te vlasnicima vozačke dozvole A2-kategorije. KTM je na prošlogodišnjem Milanskom salonu predstavio Adventure obujma 390 ccm (44 KS) koji bi na globalnoj razini trebao postati veliki hit. Naime, poznato je KTM-ovo partnersvo s indijskim Bajajom, koje je upravo zbog ovakvih modela i realizirano. Na tamošnjem tržištu su Duke 125 i 200 bestselleri, a sigurni smo i da Adventure 390 ima enorman potencijal za tako nešto. I ne samo u Indiji, već i u Južnoj Americi te naposljetku i u Europi.



Upravo zbog zahtjevnih europskih kupaca, 390 Adventure je po pitanju opremljenosti 'all-inclusive'. Naime, mali pustolov može se pohvaliti dodacima poput ABS-a za zavoje (može se isključiti), podesivim ovjesom od WP-a, kontrolom trakcije (Bosch), TFT-displejem (bluetooth-funkcija), anti-hopping spojkom te LED-svjetlima. Na popisu dodatne opreme su i quickshifter te naravno koferi. Dakle, niti onima najzahtjevnijima ne bi trebalo ništa nedostajati.



E sad, nakon ovog impresivnog popisa opreme (serijske), sigurno vam se nameće i pitanje – kolika je cijena motocikla? Kod ovlaštenih hrvatskih prodavača KTM-a, Adventure 390 stoji 50.900 kuna. S obzirom na okolnosti radi se o vrlo konkurentnoj cijeni, budući da tehnički inferiorniji Versys-X 300 stoji tek 4000 kuna manje a BMW G 310 GS čak i 1000 kuna više (51.916 kuna).



No, KTM 390 Adventure nije samo po opremi ozbiljan motocikl, već je to i po pitanju ergonomije. Vrlo je blizu onoj 790 Adventurea, što znači da kombinira širok i ne suviše visok upravljač, nisko postavljene oslonce za noge te sjedalo na ugodnoj visini (855 mm). S punim spremnikom goriva (14,5 l) na vagi pokazuje svega 172 kg, što će cijeniti oni koji će se češće zaputiti na prašnjave ceste.



Ni ljubitelji asfalta neće ostati razočarani, budući da Adventure 390 skreće na treptaj oka. Nevjerojatna je ta lakoća i jednostavnost vožnje ovog malog pustolova, koliko malo uporabne sile traži na upravljaču. S druge strane, cijelo vrijeme ostaje stabilan i miran, te i po tom pitanju odaje dojam znatno ozbiljnijeg (i većeg) motocikla. Prednji 19-colni kotač na vozača prenosi osjećaj stabilnosti i sigurnosti, kroz nagib se vodi precizno i predvidivo. U redu, ceste na Kanarskim otocima su hrapave poput brusnog papira, tamo bi valjda i 'ćelave' gume nudile dovoljno gripa, no to nikako ne umanjuje Adventureove sposobnosti. Prva ugradnja – Conti TKC 70 – pokazala se prikladnim odabirom dok je ABS za zavoje itekako koristan dodatak. Kočnice? Monodisk (320 mm) u kombinaciji s četveroklipnim čeljustima (ByBre) harmonira uzorito, nije pretjerano agresivan a opet dovoljno je učinkovit.



Je li 390 Adventure tipičan 'old school dual-sport enduro'? Rekli bismo da je prije svega laki cestovni motocikl koji se jako dobro snalazi i na neasfaltiranim putevima. A kako bi se tamo dobro snašao, KTM je na njega montirao široke oslonce za noge izdašnog gripa, te WP-ovjes ('made in India') hoda 170 mm sprijeda te 177 mm straga. Kao što smo već rekli, riječ je o potpuno podesivom ovjesu (bez alata) sprijeda dok se monoamortizer može podešavati po stlačivanju opruge i povratu. Zaključimo ovo poglavlje, riječ je o motociklu koji je vrlo dobro opremljen za teren, ali je daleko od ozbiljnog enduro-trkača.



Mali Adventure prije svega osvaja tom enormnom lakoćom upravljanja, mekoćom spojke, konkretnošću pogonskog agregata. KTM je single obujma 373 ccm prilagodio normi Euro 5, potrošnja je vrlo skromna (prosjek testne rute 3,9 l/100 km) no nedostataka ipak ima. Unatoč osovini za uravnoteženje, vibracije su osjetne u većini režima. Motor u nižim okretajima oklijeva, radi nemirno i grubo, da bi u srednjim okretajima postao konkretan te naposljetku u visokima živahan i furiozan. KTM-ov single živi od visokih režima i tomu se treba prilagoditi. 

KTM Adventure 390
Tehnički podaci


Motor
Tekućinom hlađeni monocilindrik, četiri ventila, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, ubrizgavanje promjera 38 mm (Bosch EFI), šest brzina, pogonski lanac, sekundarni prijenos 15:45
Promjer x hod 89,0 x 60 mm
Obujam 373 ccm
Snaga 44 KS pri 9000 o/min
Okretni moment 37 Nm pri 7000 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, sprijeda vilica upside-down promjera 43 mm, podesiva po stlačenosti opruge i povratu, straga monoamortizer, podesiv po stlačenosti opruge i povratu

Kočnice
Sprijeda monodisk promjera 320 mm i radijalno montirana čeljust s jednim klipom, straga disk promjera 230 mm i plivajuća čeljust sa dva klipa, dvokanalni ABS za zavoje (Bosch 9,1 MP), kontrola trakcije

Kotači žbičani, 2,50 x 19, 3,50 x 17
Gume 100/90-19, 130/80-17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1430 mm, kut glave okvira 63,5 stupnjeva, predtrag 98 mm, hod sprijeda/straga 170/177 mm, visina sjedala 855 mm, visina od tla 200 mm, suha masa 158 kg, spremnik goriva/rezerva 14,5/3,5 litre

Cijena: 50.900 kn

Zaključak

Izuzmemo li izraženije vibracije, KTM 390 Adventure je vrlo ugodan motocikl koji može skoro sve. To što nije čistokrvni enduro čini ga sposobnijim i boljim u 95 posto svakodnevnih situacija a to će klijentela kojima je namijenjen itekako cijeniti. Na zavojitoj cesti je čista zabava – lakonog, poletan, siguran, predvidiv. I da, arsenal sustava asistencije i opremljenosti je na razini koju neki japanski motocikli većeg obujma tek trebaju dostići.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RS 125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Gilera Nexus 300 i.e. Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Gilera Runner 50 SP Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)