2019-11-04 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPH
Bookmark and Share

Maratonac je dosad prevalio 32.809 km, uz podužu listu kvarova



Svega 16 mjeseci bilo je potrebno da KTM 790 Duke odradi prvo poluvrijeme testa izdržljivosti. Mjesečni prosjek svodi se 2000 km, što se mnogima neće učiniti puno, no nemojte zaboraviti – u Motorradovoj garaži je još 11 ostalih maratonaca.

Većina vozača bila je oduševljena agilnošću i upravljivošću Dukea, no bilo je i onih koji su u dnevnik vožnje unosili negativne kritike. "Duke 790 se vozi izvrsno, pod uvjetom da se krećete brzo i agresivno" – zabilježio je kolega Uli Baumann. Ono što je pak važnije od toga je da su neki vozači primijerice kritizirali nedostatak mjesta za desno stopalo (zbog izvedbe ispušnog sustava) kao i pretvrdo sjedalo.



Sitni nedostaci i kvarovi su gotovo zaštitni znak ove marke na testu izdržljivosti, a Duke 790 po tome nije izuzetak. Tako je već na 12.000 km počeo gubiti tekućinu za hlađenje i to iz bezazlenog razloga – uslijed vibracija popustila je 'šelna' na crijevu! Bio je to početak niza neugodnosti i kvarova koje smo zabilježili na preveženih 32.000 km. Evo pregleda kvarova:


Odušak spremnika goriva:



Dva puta (14.386 km i 19.599 km) smo imali situaciju da smo na tom mjestu zatekli mješavinu benzina i vode koja nije uspjela pronaći svoj put kroz 'iberlauf'. Nakon što smo intervenirali visokotlačnim uređajem, uspjeli smo pročistiti kanal.

Prekidač za žmigavce/lijeva armatura:



Prekidač pokazivača smjerova (žmigavaca) otkazao je poslušnost na 18.705 km. Radio je baš poput žmigavca - malo da, malo ne - no na vrlo opasan način. 'Svojevoljno' je uključivao žmigavce po vlastitom nahođenju što us vakodnevnom prometu gradom može biti jako opasno. Popravak u servisu nije bio moguć, pa je na 18.000 km promijenjena kompletna lijeva armatura.

Termostat:



Zamijenjen je tijekom redovnog servisa na 15.000 km, i to na garanciju. KTM je nakon brojnih pritužbi vlasnika Dukea da isti voli 'zaštekati' (što se na našem maratoncu nije dogodilo) reagirao opozivom.

Stražnji amortizer:



Stražnji WP-ov monoamortizer evidentno je slabio u ublažavanju iz dana u dan, sve dok na 18.678 km nije - potpuno otkazao. Na klipnoj šipkici smo zamijenili tanak uljni film, što ukazuje da je amortizer 'propustio'. Ugrađen je novi.

Natezač (španer) razvodnog lanca:



KTM-ov paraleni twin prepun je 'života' – puca od snage i potiska. No, nakon 17.500 km u život se upleo mehanički zvuk iz predjela glave motora, pogotovo prilikom hladnog starta. U početku to nismo shvaćali previše ozbiljno, no nakon što se zvuk počeo intenzivirati, svratili smo u servis. Na 20.000 km smo promijenili natezač razvodnog lanca.

Stražnji disk i kočne pločice:




Zapravo se ne radi o kvaru u klasičnom smislu, već o ubrzanom trošenju. KTM propisuje izmjenu stražnjih kočnih pločica u okviru svakog redovnog servisa (svakih 15.000 km) a na 30.000 km je morao biti zamijenjen i stražnji disk zbog potrošenosti. Povučemo li paralelu s ostalim testovima izdržljivosti, radi se o potpuno neuobičajenoj situaciji.

Puknuće ključa:



Ključ je puknuo prilikom otključavanja poklopca spremnika goriva. Naravno, puknuti dio je ostao u bravici poklopca, no uspjeli smo ga izvaditi nakon što smo rastavili kompletnu bravicu. Sva sreća, rekli bismo, jer inače bi svi dijelovi koje vidite na fotografiji bili za zamjenu.

O prvoj ugradnji guma Maxxis Supermaxx ST

Skidajte ih što prije!



Zvuči gotovo pa nevjerojatno da na motociklu za koji ćete izdvojiti 84.990 kuna (trenutna akcijska cijena 76.500 kuna) imate gume Maxxis kao prvu ugradnju. Da ironija bude veća, Duke 790 je motocikl koji naglašeno cilja na klijentelu koja voli dinamičnu vožnju u nagibima... A klijentela zauzvrat dobiva gumu koja ne oduševljava po pitanju mijenjanja pravca i gdje vozač u zavoju mora kontrapritiskom na upravljač spriječiti tendenciju izravnavanja motocikla iz nagiba. Supermaxx ST ima slab grip i vozač niti u jednom trenutku ne zna što se dešava ispod njega. Jedina karakteristika vrijedna pohvale je stabilnost na pravcu, pogotovo pri većim brzinama. Naš savjet – zamijenite ih što prije! Preporuka – sportski Bridgestone S22 ili sport-toureri Michelin Road 5 i Continental RoadAttack 3.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda VFR 1200 F MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Gilera Runner 50 SP Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)