Motorevija
PRETRAGA
2013-11-25 , Autor: Kristijan Tićak, Peter Mayer, Slike: Gargolov, fact, de Diego
Bookmark and Share

Vožnja na motociklu je zabavna. No, znače li snažniji motocikli i više zabave? Stunt vozačica Mai-Lin objasnila je muškoj populaciji redakcije Motorrad koliko snage treba pravi muškarac.


 Motogalerija Funfaktor - usporedni test s Mai-Lin

Osmijeh ne silazi s lica Mai-Lin, i ne ostavlja mjesta bilo kakvoj dvojbi - žena jednostavno obožava voziti motocikle. Prepuna oduševljenja prepričava našoj redakciji svoje stunt nastupe na hondi CBR 600 F. Mlada i zgodna plavuša iz Hamburga je profesionalna stunterica, jedina u Njemačkoj i tek jedna od možda deset u svijetu koji mogu izvesti nastup na tako visokoj razini.

A prošlo je tek pet godina otkad je kao 19-godišnjakinja odgledala svoj prvi profesionalni stunt show. Bila je to ljubav na prvi pogled, pa je Mai-Lin odmah krenula s treniranjem vožnje na stražnjem i prednjem kotaču na svojoj 34 KS snažnoj hondi CB 500.

I otad treniranju nema kraja. Mai-Lin koristi svaku priliku kako bi otišla u neki od lučkih terminala i između kontejnera vježbala driftanje, stoppie i wheelije.

U međuvremenu je u tome postala toliko dobra da je posao zubne tehničarke „okačila o klin“, te živi isključivo od svojih nastupa - ili na TV-u ili raznim bajkerskim okupljanjima i događanjima. No, takav život podrazumijeva i mnogo odricanja, ali Mai-Lin kaže kako strast prema stuntu još uvijek bukti. I sve dok je tako, ne želi ni pomisliti da u životu radi bilo što drugo.

Koliko snage treba pravi muškarac?


 Motogalerija Funfaktor - usporedni test s Mai-Lin

Pitanje koje se vrlo često postavlja i izvan konteksta motocikala. U svakom slučaju, može se i drukčije preformulirati, kao primjerice - čini li nas snaga uistinu sretnima? Mnogi će pritom zastupati tezu o snazi kako je „što više, to bolje“, no brojni podaci ne govore u prilog toj tezi.

Primjerice, dovoljno je pogledati samo statistiku prodaje novih motocikala u Hrvatskoj. Uglavnom se sve vrti oko brojke od 600 ccm, a sve iznad toga može se označiti iznimkom, a ne pravilom. Uz to, atraktivni sportaši na rubu 200 KS poput honde CBR 1000 RR-a ili pak kawasakija ZX-10 R-a više nisu ni u top-deset prodaje te se sve više pretvaraju u nedostižni luksuz kojeg si prosječan Hrvat ne može više priuštiti.

Stoga smo izabrali pet testnih motocikala koji bi ustvari trebali predstavljati uzlaznu krivulju snage: mini supermoto yamahu WR 250 X (32 KS), KTM duke R (71 KS), triumph street triple R (108 KS), kawasaki Z 1000 (137 KS) te ducati streetfighter S (159 KS).

Primjećujete li da su zastupljeni gotovo svi tehnički koncepti agregata - monocilindraši, V2, redni trocilindraš i četverocilindraš. Uglavnom se radi i o karakternim osobenjacima koji su pomalo odmaknuti od scene mainstreama. No, ponajprije su ti motocikli orijentirani da pruže najveću razinu zabave u vožnji.

 Motogalerija Funfaktor - usporedni test s Mai-Lin

Mai-Lin doslovce skače s motocikla na motocikl, ispipava ergonomiju i individualno podešava komande. Nakon trenutaka promišljanja, gledanja, odmjeravanja zamahnula je kosom, pogledala nas i rekla - „I dečki, krećemo?“
„Kako ne draga, na tebe se čeka“ - odgovara urednik Gert Thole, vođa Motorradovog testnog tima. Mai-Lin skače na najslabijeg člana testnog peterca - yamahu WR 250 X. Kaže, ne želi se odmah u početku premotorizirati. Yamahinih 32 KS zasigurno je neće izbaciti iz „sedla“, a poglavito ne u gradskom prometu. S motociklom koji teži 137 kg, Mai-Lin vozi slalom između automobila kao da su čunjevi. Tek kada smo napustili naseljeno mjesto i kada je „automobilska zmija“ nestala, naša je stunterica uhvatila priključak s velikim motociklima.

Lakoća postojanja na WR-u je evidentna uz dakako spomenuti nedostatak snage. Ima to i svojih prednosti, pa Mai-Lin prenosi kako se na tom motociklu svaki vozač osjeća kao potpuni vladar svoje sudbine. „Ovdje stvarno ništa ne može poći po zlu“ - zaključuje naša plavuša.

Yamahin život ovisi isključivo o visokim okretajima, pa se dodavanje gasa može usporediti s istiskivanjem soka iz naranče. Dakle, morate uistinu „muški“ stisnuti ne biste li izvukli i posljednju kap koja vam je potrebna. Tehnički bi to značilo, da život počinje na 8000 o/min, a završava sa 12.000 o/min. Naravno, te postavke traže neprestani angažman oko brzina u mjenjaču, što je prvih pola sata možda zabavno, no zatim postaje - naporno.

1/4 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/4




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki Z 1000 SX (2011.) KTM 690 Duke Aprilia RS4 125 (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR Gilera Runner 50 SP BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha FZ8/fazer 800 KTM RC-8 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)