Motorevija
PRETRAGA
2021-09-27 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Gilera Nexus nedavno se vratila na tržište pod značkom Malagutija. Provjerena tehnika i prepoznatljiv dizajn osiguravaju zapažen nastup i u 'produžetcima'



Možda zvuči pomalo pretenciozno, ali Nexus je skuter s kultnim statusom. Otkako se 2003. pojavio na tržištu u verziji od 500 ccm, stekao je mnoštvo poklonika koji su tražili maksi skuter sportskog predznaka a koji uz to ima i dodirnih točaka sa svijetom motocikala. U međuvremenu se pojavio u slabijim verzijama od 125 i 250 ccm, dok je potonji kasnije narastao na 300 ccm.

 

Nakon nepunih 10 godina na tržištu još uvijek je postojala potražnja, pa je Piaggio grupa povukla marketinški potez i Nexusu navukla Aprilijin dres. SR Max 300 bio je prisutan još koju godinu na tržištu, a zatim nestao iz službenih cjenika. Piaggio grupa bila je okrenula novu stranicu i predstavila model X10 koji se nije pokazao osobito uspješnim, iako je bila riječ o spiritualnom nasljedniku megapopularnog X9.

 

A gdje je nestao Nexus, gdje se skrivao? Kompletna dokumentacija i tehnički nacrti 'čučali' su u nekoj ladici, a onda se iskristalizirala nova poslovna ideja. Nedavno oživljeni Malaguti, kao dio austrijske KSR grupe, počeo je polako popunjavati paletu modela u kojoj je svakako najzanimljviji – novi Madison. Riječ je tipičnoj reinkarnaciji Nexusa koji smo dotad poznavali, čak i manje upućeni prepoznat će karakterističnu bočnu liniju i zaključiti da ovo nije izvorno Malagutijev proizvod, iako bi se moglo reći da je riječ o nasljedniku modela Madison 3 250.

 

Vožnja splitskim prometnicama imala je prizvuk nostalgije i odmah smo počeli promišljati zašto je Piaggio grupa napustila ovaj projekt, tim više što u međuvremenu nije dala pravi odgovor u ovom segmentu. U redu, Nexus je u smislu životnog ciklusa proizvoda već ušao u 'produžetke', ali uz minimum modernizacije zasigurno će naći put do dijela kupaca koji će ga prihvatiti kao – novi Malaguti Madison. Uostalom, brend Malaguti ima svoju težinu, a s osmijehom na licu sjećamo se Phantoma F-12, svojedobno jednog od najatraktivnijih skutera u klasi 50 ccm.



U tehničkom smislu, Madison je Nexus s Malagutijevim naljepnicama. Konstrukcija okvira i ovjesa je identična, a tu je i dobro poznati Piaggiov motor oznake 300 (obujam mu je 278 ccm). Dakle, provjerena i pouzdana tehnologija s kojom Madison može krenuti u lov na kupce. Ono što posebno hvalimo u vidu modernizacije, jest ugradnja digitalnih instrumenata koji su pravi 'televizor u boji' i nude više verzija prikaza.



Položaj sjedenja dobro je poznat, ali danas se takvo nešto više ne susreće. Sjedi se poprilično visoko i stopala su na većoj udaljenosti od tla no što je to slučaj kod modernih GT-skutera poput Yamahe X-Max 300. U praksi to i dalje dobro funkcionira, jer riječ je o skuteru s niskim težištem (spremnik goriva je u središnjem grebenu), dok vozač s nešto više pozicije s lakoćom obara skuter u nagibe. Osjećaj u zavojima je prirodan, stabilnost uzorna, a kočnice dovoljno kapacitetne iako je sprijeda samo jedan disk. Nema tu puno filozofije, sve što smo tijekom proteklog desetljeća pisali o Nexusu, vrijedi i za Madison.



Novim brendovima nikad nije bilo lako probiti se na tržište. No, u ovom slučaju ne bi trebalo biti previše zavrzlama. Za Malaguti ionako svi znaju, a Nexus je svojevrsna institucija koja još uvijek dobro radi svoj posao i na cestama se mogu naći uredni, očuvani primjerci. Kada zbrojimo dva i dva, dodamo prstohvat nostalgije, ali i dobro odmjerenu cijenu od 41.900 kn, uspjeh ne bi trebao izostati. Za tisuću više dobivate i testirani Anniversary Edition koji dolazi u posebnoj boji i s drukčijom presvlakom sjedala. Izravni konkurent s Tajvana tek je koju kunu povoljniji, a onaj iz Japana ipak malo odskače s cijenom.
 

TEHNIČKI PODACI
Malaguti Madison 300 City

Motor
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindarski, četiri ventila, jedna bregasta osovina, elektroničko ubrizgavanje, prijenos CVT
Promjer i hod 75 x 63 mm
Obujam 278 ccm
Snaga 22 KS (16 kW) pri 7250 o/min
Moment 23 Nm pri 6000 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda teleskopska vilica promjera 35 mm, straga amortizeri s dvostrukim djelovanjem, tri razine podešavanja tvrdoće opruga
Kočnice Sprijeda disk promjera 260 mm, čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm, čeljust s dva klipa
Gume 120/70-15, 140/60-14

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1515 mm, visina sjedala 815 mm, suha masa 161 kg, spremnik goriva 15,5 litara (2,8 l rezerve)
Garancija dvije godine
Boje crvena, crna
Cijena 41.900 kn (Anniversary Edition 42.900 kn)





Malaguti Phantom F 12 LC
Malaguti Phantom F 12 LC

Malaguti Phantom F 12 LC

údaje

Obujam: 49,3 cm3

Snaga: 3,8 k (2,8 KW) 7000 rpm

Okretni moment: 3 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 200 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 190 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 – 12

Stražnja guma: 130/70 – 12

Obujam spremnika: 8,1 l

Dužina: 92 kg

Maksimalna brzina: 55 km/h

Malaguti
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha V-max Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XT660X Aprilia RS 125 Yamaha XJ6 (2010.) KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)