2012-07-03 , Autor: Stefan Kaschel, Slike: www.jorgkunstle.de
Bookmark and Share

Ducati je u svoj panigale S napakirao sve što vrijedi i što je skupo, radi se o do sada neviđenoj kombinaciji high-techa. Hoće li to biti dovoljno za okršaj s etabliranom superbike ekipom u svakodnevici pokazati će naš megatest.

 Motogalerija Megatest superbikeova 2012

Znate li što MV Augustu F4 R razlikuje od modela RR? Koje je promjene osim izgleda pretrpio novi Fireblade? Zašto suzuki GSX-R 1000 2012. odjednom tako dobro koči? Te zašto BMW S 1000 RR dolazi sa kraće proračunatim mjenjačem? U cijelom tom košmaru oko panigalea dosta toga ostalo je skriveno. Nova superbike zvijezda iz Bologne bila je jednostavno sveprisutna. S dosad još neviđenim high-tech paketom trebao bi sa svojom četverocilindarskom konkurencijom držati korak. I to prvo na papiru. Ali sad je kucnuo čas. Nakon top-testa (Motorevija specijal Sportaši 2012.) te testa na trkaćoj stazi i na Nardu, panigale se ponovno suprotstavlja ostalim borcima na cesti.

 Motogalerija Megatest superbikeova 2012

Nema sumnje ovaj ducati nudi upečatljivu figuru. Nevjerovatna rika tutnji iz ispušnog topa u skoro svim prilikama a perfektne proporcije oduzimaju dah. Panigale je car talijanskih bulevara te je u tom pogledu čak zasjenio jednu MV Augustu u besramno skupoj RR izvedbi (sa 200 KS snažnim motorom kratkog hoda, Öhlins ovjesom te kovanim kotačima). No 100 km jugozapadno od Riccione ploča se mijenja. Ovdje gore u mnoštvu zavoja Apenina ljepota je prolazna a cijeni se uvjerljiv nastup, pa se i prioriteti brzo i jasno mijenjaju. Pogotovo zato što si u ovom društvu luksuznih supersportaša možemo priuštiti luksuz mjenjanja motocikala po želji.

 Motogalerija Megatest superbikeova 2012

Naravno da su i ovdje svi željni panigalea, svi ga žele konačno i voziti. No početno oduševljenje kod nekih brzo splašnjava s obzirom na utisak koji ovaj ekstremni V2 ostavlja u srednjem režinu. Hmmm, nije baš tako bajan - tako nekako glase komentari svih onih koji na uskim brdskim cesticama nisu imali priliku i zadovoljstvo voziti ovaj motor na visokim i najvišim okretajima. Do 7000 o/min se ne dešava puno, nakon toga oglašava se alarm i sve to do limitatora na nevjerovatnih 11.000 o/min.

 Motogalerija Megatest superbikeova 2012

Ljubitelji V2 agregata to su si drugačije zamišljali. Jesu li skeptici koju su sumnjali u radikalne tehničke podatke ipak bili u pravu? Činjenica jest - za ekstremno podešen V2 u civilnoj se upotrebi plaća visoka cijena. Ducati je previše žrtvovao ležeran potisak iz sredine na račun snage pri vrhu. Kakav je panigale u direktnoj usporedbi sa drugim V2 na testu, primjerice s RC8R-om? Promjer od 112 mm (KTM 105 mm) i samo 60,8 mm hoda (KTM 69 mm)! Promjer leptirastih tijela pak iznosi nevjerovatnih 68 mm (RC8R 52 mm). Ogrome su to razlike, s tim da ni V2 iz Austrije nije baš zamišljen kao pogon za cruisere. Što tako nešto znači sa mjerno-tehničke strane pokazuje nepotkupljivi Motorevijin mjerni uređaj. Nakon prvog energičnog zaleta novoj zvijezdi iz Bologne na srednjim okretajima između 5000 o/min i 7000 o/min uistinu nedostaje zraka u direktnoj usporedbi sa KTM-om čiji je V2 tijekom godina te nakon masivnih dorada (veći zamašnjak, dvostruko paljenje) mutirao iz divljaka u propisno uzornog dvocilindraša.

 Motogalerija Megatest superbikeova 2012

Silovito i ravnomjerno kretanje iz podruma, masaža srca i duše - KTM pruža upravo to. Pa čak iz najoštrijih zavoja austrijski V2 juri u drugoj brzini, svaka iole kratka ravnina s obzirom na okretaje koji sežu do 8000 o/min, postaje lovina RC8-ice i pri tom uz BMW-a osvaja najbolje vrijednosti međubrzanja, dok je panigale u tom pogledu najlošiji. Da, još uvijek BMW-ov četverocilindraš predstavlja mjerilo stvari. Brutalno snažan i ekstremno podešen najsličniji je ducatiju. Promjer od 80mm, hod od 49,7 mm - to je uz V2 iz Bologne radikalni rekord klase koji ima samo jedan cilj - razviti što više snage na visokim okretajima. Pa opet je Bavarcima uspjelo ono što je Talijanima ostalo uskraćeno - kod upravljanja svježim i ispušnim plinovima povukli su sve konce, operiraju sa varijabilnim dužinama usisa i zaklopki ispuha te su za modelsku godinu 2012. kraće proračunali mjenjač.

 Motogalerija Megatest superbikeova 2012

Pri tom ne samo da su postigli uvjerljive vrijednosti međuubrzanja, već su i pri ispucavanju iz stajanja pri vrhu. No sve te vrijednosti (iako će se u ukupnom bodovanju i njima pokloniti pažnja) u ovoj priči ne igraju neku veliku ulogu jer su za uživanje u vožnji ili na testnoj turi kroz Italiju na prekrasnim cestama Apenina, apsolutno nevažne.

 Motogalerija Megatest superbikeova 2012

Žalosna je to utjeha za panigale koji s druge strane pokazuje kakvu sve vršnu snagu može postići promišljeno podešen V2. 190 KS pri 10 600 o/minje stvarno bajna vrijednost za agregat sa dva cilindra. S time, izuzmemo li BMW (200 KS pri 13.100 o/min), kawasaki (197 KS pri 13.000 o/min) i MV agustu (190 pri 13.200 o/min) sve ostale čvrsto drži u šaci a pogotovo direktnog konkurenta KTM-a (174 KS pri 8300 o/min). Pa ipak, na krivulji mjernog uređaja prikazuje se čudnovat oblik težnje ka što većoj vršnoj snazi. U sredini pokazuje rupu, tu ga KTM ‘pegla’, pri vrhu ga ‘šiša’ BMW. Snaga V2 motora leži na pisti, a ne na cesti.

 Motogalerija Megatest superbikeova 2012

Još jedna okolnost kvari sliku u svakodnevnom ophođenju sa crvenom divom bez obzira na fascinaciju koju ovaj radikalni koncept pruža. Pored karakteristike motora i primanje gasa - ili bolje rečeno ono što upravljačka elektronika poima pod primanjem gasa - zahtijevaja poboljšanje. Pri niskim okretajima okretaj ručica gasa prenosi sve sa laganim zakašnjenjem, prema motu - vozač upravlja a računalo razmišlja. Bolje to radi yamahin ride-by wire sustav (vrlo tvrdo primanje gasa ali fino kontrolirana snaga) te u međuvremenu i aprilia (mekano i točno), koja se prilikom uvođenja na tržište borila sa sličnim problemima.

 Motogalerija Megatest superbikeova 2012

Kad već govorimo o Aprili i Yamahi ili drugim riječima alternativnim pogonima vršnom V2, oba dolaze sa posebno šarmantnim V4 (kojeg yamaha uvjerljivo imitira putem odmaka kuta paljenja). Nesebnično snažno kreće yamahin četverocilindraš, već malo iznad praznog hoda postaje konkretan, od 4000 o/min, gdje posebno fireblade i MV agusta zakazuju, pokazuje zavidan potisak. Nakon toga snaga lagano popušta ali ne tako ekstremno kao kod ducatija a potisak traje kao i kod V4 iz Noalea - fino i predvidljivo sve do peteroznamenkastog broja okretaja. Totalno drugačiji je ducatijev V2. Kada od 7000 o/min ponovo divljački zagrize to je zadovoljstvo i izazov u isti mah.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Gilera Runner 50 SP MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)