Motorevija
PRETRAGA
2021-08-17 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Moto Guzzi
Bookmark and Share

U Mandellu del Lariju su za 2021. odradili vrlo opsežan update. Snažniji motor doslovce je preporodio V7, no to nije jedina promjena



V7 je poseban motocikl čak i u okvirima jedne tradicionalne marke poput Moto Guzzija. Godine 1967. pojavila se prva verzija ovog modela, koja je kao novost uvela V2-motor velikog obujma. Riječ je o konceptu koji i danas karakterizira pogonske strojeve iz Mandella del Larija te koji je, naravno, pogonio i reinkarnirani V7 iz 2008. godine.

 

S oduševljenjem smo prepričavali prva iskustva vezana uz V2 obujma 750 ccm, čijih je 50 KS bilo sasvim dostatno za ugodno gradsko i međugradsko švrljanje. Općenito, Moto Guzziju V7 proricali smo svijetlu budućnost, što se uostalom kasnije i obistinilo. Na većini europskih tržišta - primjerice u Italiji, Švicarskoj i Njemačkoj - V7 je postao najprodavaniji model iz kuće Guzzi.



Naravno, V7 je imao i svojih nedostataka koji su se tijekom vremena pokušali otkloniti tzv. 'finim brušenjima' modela. Poglavito se to odnosi na snagu motora koja je dolaskom strožih euro normi konstantno 'popuštala', pa su inženjeri morali smišljati kako da ga održe na 'životu'. No, treba biti iskren i reći da se po tom pitanju gotovo ništa nije promijenilo nabolje.



Sve do danas! No krenimo redom. U svojoj stotoj godini postojanja, Moto Guzzi jasnije pozicionira dvije dostupne izvedbe V7 - Special i Stone. Sa sjajnim žbičanim naplatcima, kromiranim ispuhom, mnoštvom sjajnih metalnih površina i dva klasična okrugla instrumenta, u Special će se zasigurno zaljubiti tvrdokorni retro nostalgičari.

 

S druge strane, mat lakirani Stone s lakšim naplatcima od alu-legure, LC-displejem te full-LED-rasvjetom bit će prvi izbor za ljubitelje moderne klasike koji ujedno polažu i na voznu dinamiku. Uz ove dvije izvedbe, Moto Guzzi nudi i posebno skrojen Centenario u čast - kako mu sam naziv govori - 100. rođendana orla s jezera Como. Centenario stiže u mat lakiranom odijelu te s ponosom nosi zlatnog orla na spremniku. I u takvom savršenom, slavljeničkom odijelu još je uvijek 2000 kuna povoljniji od Speciala za koji ćete morati izdvojiti 78.500 kuna.

Sve tri izvedbe pogoni isti, zrakom hlađeni V2 obujma 853,4 ccm koji je izveden iz prošlogodišnjeg noviteta V85 TT. Novi motor (napokon) podiže snagu na 65 KS (prije 52 KS) te u znatnoj mjeri cijeli motocikl čini upravljivijim i ozbiljnijim. Snažniji V2 ujedno nudi povećanu želju za akcijom. Čim je dosegnuta oznaka 2000 na brojaču okretaja, dvocilindrik u snažnom ritmu kreće naprijed, a osjeća se zaista dobro između 3000 i 5000 okretaja.

 

Najveći okretni moment od 73 Nm dostupan je na opuštajućih 5000 o/min, što znači da se motocikl osjeća najugodnije u srednjim režimima vrtnje. Zahvaljujući izuzetno glatkom radu spojke te vrlo preciznim promjenama stupnjeva prijenosa, Guzzijev V2 je uvijek lako držati u zoni komfora. Naravno, vrti se on još više, limitator intervenira tek pri 7200 o/min, ali V2 na vrhu ipak ostaje bez daha. Kada se smireno i predano drži u rasponu srednjih okretaja, osjeća se mnogo komfornije i upotrebljivije. Ovo je izvrstan način za ugodno paradiranje izrazito neravnim i glatkim cestama u okolici Rima koje je Guzzi odabrao za mjesto europske prezentacije.



Međutim, novi elan modela V7 ne treba poistovjećivati sa sportskim talentom. U osnovi, V7 ostaje ugodan pratitelj za svakodnevicu koji je tek otresao 'prašinu sa sjedala' i ne gaji pretjerane simpatije prema sportu. Uzroke za ove manire ponašanja treba potražiti i u činjenici da tijekom godina nije poradio na svojoj 'pretilosti'. Naime, Guzzi navodi masu od 218 kilograma za aktualni Stone, a 223 za novi Special. Vjerovali ili ne, tih pet kilograma razlike se u vožnji itekako osjeća, budući da su raspoređeni na ključnim mjestima. Naime, lakši alu-kotači čine Stone agilnijim i upravljivijim.

Isto tako, dobra je stvar što je okvir na V7 znatno više posvećen ugodnom i predanom cruisingu nego sportskim aktivnostima. S krućim dijelom glave okvira, stražnjom gumom koja je narasla sa 130 na 150 milimetara u širinu te stereo-amortizerima s hodom od 120 milimetara (prije 93 mm), Talijani su unijeli neke promjene u voznu dinamiku. Te postavke stvaraju bolji osjećaj sigurnosti te pridonose stabilnosti i komforu.

 

Stražnja vilica i amortizeri profitiraju od velikog hoda, brzo i učinkovito 'peglaju' jake udarce na lošim talijanskim cestama. Nažalost, nedostaje povratnih informacija u bržem tempu kretanja, općenito mekane postavke u ovom slučaju ne pomažu. Isto vrijedi i za prednji kočni sustav s monodiskom koji traži iznimno odlučan i čvrst stisak ručice, no sustav unatoč tome još uvijek reagira dosta suzdržano.

Napomena - ručica kočnice, poput ručice kvačila, se ne može podešavati. Contijev ABS pak cijelom operacijom upravlja sigurno, s finim, jedva primjetnim impulsima. Podesiva kontrola proklizavanja također je tu, no intervencije su doista rijetke, kako zbog skromnih performansi tako i zbog tada suhe podloge.



Ono što učinkovito podržava aspekt 'ugodnog i prikladnog krstarenja' na V7 je sjedalo. Vozača još uvijek postavlja dovoljno blizu podloge (na 780 mm od tla), ali njegova udobna podstava ga čini komfornim poput sofe u dnevnom boravku. Zahvaljujući toj debljoj podstavi sjedala, kut svijanja koljena je na V7 postao osjetno opušteniji.

Viši vozači svakako neće udarati koljenima u cilindre motora, no s druge strane, probleme će im stvarati naglašeni zakrivljeni prijelazi na spremniku goriva. Inače, V7 je i naglašeno podređen ugodnosti. Stopala su postavljena daleko naprijed na gumirane oslonce za noge koji ne propuštaju vibracije, dok su ruke ležerno ispružene prema ugodno svijenom upravljaču. Jednostavno sve odgovara, pa čak i visina oslonaca za noge koji, i kada dotaknu podlogu, ne ometaju u većoj mjeri. V7 se zapravo može vrlo dobro 'poklopiti' u zavoju, a pritom nije ni nervozan ni ukočen. Nije ni previše sportski, no to smo već rekli, zar ne?!



Zaključak
Veći i snažniji pogonski agregat je doslovce preporodio V7. U znatnoj ga je mjeri učinio agilnijim i življim, a da pritom nije narušio izvornu ideju opuštenog krstarenja magistralom ili gradom. S druge strane, masa motocikla se nije smanjila, a možda bi u skromnoj mjeri i - trebala

Tehnički podaci
V7 Stone Centenario (Special)

Motor
Zrakom hlađeni V2 s kutem od 90 stupnjeva između cilindara, jedna bregasta osovina pokretana lancem smještena u donjem dijelu motora, dva ventila po cilindru, motkice, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje 2 x Ø 38 mm, regulirani katalizator, alternator 350 W, akumulator 12 V/14 Ah, jednolamelna suha spojka pokretana mehanički, pet brzina, kardan, sekundarni prijenos 4,125
Promjer x hod 84 x 77 mm
Obujam 853 ccm
Kompresija 10,5:1
Snaga 65 KS (47,8 kW) pri 6800 o/min
Okretni moment 73 Nm pri 5000 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, klasična prednja vilica promjera 41 mm, aluminijska stražnja vilica, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge, sprijeda disk promjera 320 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 260 mm i čeljust s dva klipa, kontrola trakcije, ABS
Kotači alu-legura (žbičani), 2,50 x 18, 4,25 x 17
Gume 100/90 18, 150/70 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1450 mm, kut glave okvira 62 stupnja, predtrag 104 mm, hod sprijeda/straga 130/120 mm, visina sjedala 780 mm, suha masa 198 (203) kg, ukupna dopuštena masa 401 kg, spremnik goriva/rezerva 21/4 litre
Garancija dvije godine
Boje siva/zelena (Stone Centenario)/narančasta, crna, siva (Stone)/plava, siva (Special)
Cijena 74.990 kuna (Stone)/76.500 kuna (Stone Centenario)/78.500 kuna (Special)





Moto Guzzi 1200 Sport
Moto Guzzi 1200 Sport

Moto Guzzi 1200 Sport

údaje

Obujam: 1151 cm3

Snaga: 95 k (66 KW) 7800 rpm

Okretni moment: 100 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 282 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 23 l

Dužina: 229 kg

Moto Guzzi
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)