2016-09-06 , Autor: Motorevija, Slike: Moto Guzzi
Bookmark and Share

Modelom V9 Moto Guzzi nastavlja pravim smjerom u dobrom raspoloženju. Kupcima su ponuđene dvije verzije - klasičan i vrlo elegantan Roamer te masivni i debeljuškasti Bobber




Od 2008., Moto Guzzi je modelom V7, a potom i nasljednikom V7 II stekao mnoštvo poklonika. Jednostavan retro dizajn i porcija snage od 50 KS isijavaju prijateljskim karakterom, pa nije bilo teško privući neke nove kupce. Na europskom su tržištu prodajni rezultati bili solidni, međutim, određeni broj fanova žalio se na dvije uvjetno rečeno slabe točke: nedostatak snage i skučenu prostranost, što je posebice smetalo stasitim vozačima iz središnje Europe.

Moto Guzzi je te želje sada uslišio, pa novi model V9 nudi veći obujam motora, više snage i okretnog momenta, ali i produženu stražnju vilicu, zahvaljujući kojoj je prostranost i vozačka ergonomija značajno unaprijeđena. V7 i dalje ostaje u proizvodnom programu, no V9 raspolaže sa 850 umjesto 750 ccm, odnosno 55 umjesto skromnih 48 KS. Slažemo se, na papiru te brojke ne sugeriraju na 'kvantni skok' u performansama, ali smo se u praksi brzo uvjerili da je razlika više no primjetna.



Model V9 kupcima je ponuđen u dvije varijante - Roamer i Bobber - koji se osim u pogledu estetskih rješenja, razlikuju i po dimenzijama kotača, odnosno guma. Odmah treba naglasiti kako pogonska jedinica nije tek 'proborani' motor V7-ice. Guzzijevi inženjeri dobro su zasukali rukave, razvoj novog motora obujma 850 ccm trajao je pune dvije godine. U odnosu na V7 gotovo sve je novo, počevši od radilice, preko klipova i cilindara sve do komore za izgaranje.

Krivulja razvoja okretnog momenta je ispeglana i vrlo ravna, već na niskih 2500 okretaja dostupno je čak 95 posto od maksimalnih 62 Nm okretnog momenta. Zvuči vrlo obećavajuće, a prva vožnja otkriva i vrlo uvjerljiv nastup. Nakon što se uzdužno postavljeni V2 probudi iz sna i zatrese lijevo-desno u tipičnim Guzzijevim manirama, spremni smo za start. Primjećujemo i uglađeniji rad mjenjača, ubacivanje u prvi stupanj prijenosa glatko je i mekano, a mehanički zvukovi prigušeniji.

 Homologacija Euro 4, osim niže razine emisije štetnih ispušnih plinova, utječe i na zvuk koji dopire iz ispušnih cijevi. Na sreću svih fanova, karakteristična bas-melodija nije iščeznula, kao ni reski grgljajući zvuk iz airboxa. Okretni moment zasigurno neće gužvati asfalt, ali dostupnost u širokom rasponu znači da vožnja protječe uz ugodan potisak, bez obzira na brzinu kretanja. Plovidba na valu od 62 Nm znači da nije potrebno često posezati za polugicom mjenjača.



 Cesta koja vodi iz Guzzijeve tvornice u Mandellu i nastavlja uz obalu jezera Como, obiluje mnoštvom ravnih dionica, no put nas vodi prema prijevoju Ghisallo. Cesta postaje užom, a zavoji su sve brojniji i zatvoreniji. Ipak, Roamer se hrabro nosi s izazovima zahtjevne brdske ceste - potisak motora je zadovoljavajući, a geometrija okvira nudi dobar miks između agilnosti i stabilnosti. Vaga pokazuje dobrih 210 kg mase, no prebacivanje iz zavoja u zavoj nije problematično. Tome kumuje nisko težište i krutost čeličnog okvira, pa se povremeno javlja zvuk struganja graničnika nožnih oslonaca o asfalt.

Za jedan cruiser, dinamika je na poprilično visokoj razini, Pirellijeva prednja guma promjera 19 cola nudi dovoljno povratnih informacija, a novo podešena prednja vilica zaslužna je za precizno praćenje zamišljene putanje prolaska kroz zavoj. Pritom udobnost nije narušena, već se radi o dobro odmjerenoj ergonomiji te izdašno podstavljenom, širokom sjedalu koje je pogodno i za dulja putovanja. Ipak, stražnji amortizeri ne uspijevaju potpuno eliminirati stres uslijed prelaska preko poprečnih neravnina, pa se dio sile prenosi i na kralježnicu.

Nakon Roamera, skačemo u sedlo Bobbera koji odmah šarmira nesvakidašnjim dizajnom i markantnom pojavom. Vozačka je pozicija pomaknuta unazad, ruke je potrebno više pružiti prema upravljaču, pa prvi prevaljeni metri, sukladno očekivanjima, nisu baš harmonični. Široke balon gume i manji prednji kotač promjera 16 cola na prvu djeluju neobično, no faza privikavanja traje vrlo kratko te ubrzo sve sjeda na svoje mjesto. Doza nesigurnosti iščezava, odnosno, 'pretače' se u novu dozu agilnosti. Bobber je potrebno 'uhvatiti za rogove' i biti energičniji s komandama, jednostavno zahtijeva više vozačkog angažmana. Nakon kraćeg vremena zaključujemo da Bobber pruža više vozačkog užitka od Roamera, a objašnjenje se krije u činjenici što vozač mora biti aktivniji. Ipak, otkrivamo i jednu manu, a to je izraženije uspravljanje pri kočenju u nagibu zbog balon-guma. Vizualno su vrlo impresivne, ali u praksi treba računati na spomenutu nuspojavu.



Za kraj treba istaknuti kako je Guzzi dobro osmislio projekt V9 i s pažnjom pristupio izvedbi detalja. Na motociklima se primjećuje obilata uporaba aluminijskih i metalnih dijelova, a dekorirani elementi odlikuju se urednom završnom obradom. Na raspolaganju je i bogat izbor originalnih dodatnih dijelova, za oba modela, pa uz putne torbe, vjetrobran i slične dodatke V9 postaje ugodan alat za kraća putovanja.

U standardnoj opremi nalazimo USB-punjač za mobitel ili navigaciju, a tu je i posebna Guzzijeva aplikacija koja ispisuje brojne parametre rada motora te putne informacije. U serijskoj je opremi i kontrola trakcije - jasno, cilj joj nije obuzdavanje snage već sprječavanje proklizavanja kotača u kišnim uvjetima ili na izlizanom asfaltu. Na početku smo pohvalili novi mjenjač, međutim, pretprodukcijski primjerci koje smo imali prilike isprobati, nisu sasvim oduševili. Na nekim je motociklima bilo teško ubaciti u prazan hod, a na drugima bi nam to pošlo za rukom nakon kraćeg 'nagovaranja'. No, to su zanemarive mušice koje nemaju negativnog utjecaja na vozački užitak koji V9 pruža.



RAZLIKE
U odnosu na V7 II


Motor
• Radilica, klipovi, cilindri i glave motora novokonstruirani • Obujam povećan sa 744 na 853 ccm • Vršna snaga povećana sa 48 na 55 KS • Okretni moment povećan sa 58 na 62 Nm

Okvir
• Kut glave okvira strmiji • Produžena stražnja vilica • Visina sjedala snižena sa 810 na 785/780 mm • Obujam spremnika goriva smanjen sa 18 na 15 l

Ostalo
• Manje plastičnih dijelova, brojne metalne i aluminijske komponente • Homologacija Euro 4 umjesto Euro 3


TEHNIČKI PODACI
Moto Guzzi V9 Roamer (Bobber)


MOTOR
Zrakom i uljem hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski V-motor pod 90 stupnjeva, bregaste osovine pokretane lancem, dva ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje goriva 2 x Ø 38 mm, regulirani katalizator, alternator 230 W, akumulator 12 V / 18 Ah, mehanički pokretana jednolamelna suha spojka, kardanski prijenos, završni prijenos 4.125
Promjer x hod 84 x 77 mm
Obujam 853 ccm
Kompresija 10.5: 1
Snaga 40.4 kW (55 KS) pri 6250 o/min
Okr. moment 62 Nm pri 3000 o/min

OKVIR I OVJES

Dvostruka kolijevka od čeličnih cijevi, teleskopska vilica promjera 40 mm, stražnja dvostruka aluminijska vilica, dva amortizera podesiva po predopterećenju opruge, prednji disk 320 mm, četveroklipna kliješta, stražnji disk 260 mm, dvoklipna kliješta, kontrola trakcije, ABS.
Kotači 2:50 x 19 (3:50 x 16); 4:00 x 16
Gume 100/90-19 (130/90-16); 150/80-16 (150/80 B 16)

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1465 mm, kut glave okvira 63,6 stupnjeva, predtrag 125 (116 mm), hod ovjesa sprijeda/straga 130/97 mm, visina sjedala 785 (780) mm, suha masa 210 kg, najveća dopuštena masa 420 kg, spremnik goriva/rezerva 15/ 4 l.
Garancija dvije godine
Boje bijela, žuta, crvena (mat crna, mat siva)
Cijene 82.900 kn (84.900 kn)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha T-max 500 Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Ducati Diavel (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha XT660X Megelli sport 125 R Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Kawasaki KLR650 / R KTM Duke 125 (2011.) Aprilia RSV 4 R Yamaha XJ6 (2010.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.)