Motorevija
PRETRAGA
2014-04-24 , Autor: Ante Radić, Slike: Ante Radić
Bookmark and Share

Kako bi razbio predrasude među oktanskom populacijom, domaći je uvoznik organizirao prezentaciju u kojoj se ispostavilo da aditiv Motorcoat nije tek puki marketinški trik

Vjerojatno ste bezbroj puta naišli na TV-reklame u kojima se prezentiraju kojekakvi aditivi za ulje. Nekim čudom, te bi kapi trebale značajno produžiti vijek trajanja motora, smanjiti potrošnju goriva, čak i povećati ukupnu snagu. No, svatko s dozom zdravog razuma neće tek tako povjerovati u svaku izgovorenu riječ, već će se s pravom upitati – funkcionira li to zaista tako i u praksi i je li mi to uistinu potrebno? Slična su si pitanja postavljali u tvrtki Šepić-commerce, još nekoliko godina unazad, kada su razmišljali o plasmanu navedenog aditiva na hrvatsko tržište. Kako ne bi ispalo da „prodaju maglu“, aditiv su prvo temeljito isprobavali „na svojoj koži“. Drugim riječima, propisanu količinu aditiva koristili su u svim svojim privatnim vozilima, trkaćim motociklima, vanbrodskim motorima, ali i manjim radnim strojevima.



Iako Motorcoat LS 27 prvenstveno smanjuje trenje vežući se za metalne površine, kao posljedica toga trebalo bi se javiti i povećanje snage, odnosno okretnog momenta. Za dokazivanje te tvrdnje korištena su dva rabljena motocikla, koji ranije nisu bili tretirani nikakvim sličnim proizvodima.



Na mjerni stol u servisnoj radionici karlovačke tvrtke Moto-trade, prvo smo uspeli Yamahu XJR 1300. Izmjereno je inicijalnih 113,7 KS i 107,3 Nm. Zatim je motor tretiran s propisanom količinom aditiva (0,5 dcl po svakoj litri ulja), nakon čega je kratko vožen u laganom cestovnom ritmu, kako bi se aditiv ravnomjerno rasporedio po unutrašnjosti motora.


Uslijedilo je ponovno uspinjanje na mjerni stol i novo mjerenje snage – računalo je ispisalo vrijednosti od 114,8 KS i 111,2 Nm. Yamaha je dakle dobila 1 KS i 4 Nm više, no čitajući između redaka (vidi dijagram), te su vrijednosti ostvarene ranije, odnosno pri gotovo 500 okretaja manje, što znači da su unutarnji otpori smanjeni, uslijed čega motor lakše ulazi u okretaje.



U drugom primjeru korišten je Kawasaki Z 1000, kojem je inicijalno izmjereno 110,5 KS i 88,1 Nm. Nakon ulijevanja Motorcoata te kratke vožnje cestom, motocikl ponovno uspinjemo na radni stol i krećemo s novim mjerenjem snage na mjernom stolu. Snaga je ostala na istoj razini (110,5 KS), dok je okretni moment skočio na 92, dakle puna 4 Nm više.




Slažemo se, ne radi se ni o kakvom spektaklu, ali oba su motocikla bi opremljena aftermarket ispušnim topovima (Over, odnosno Akrapovič), te pri najvišim okretajima nisu disali punim plućima, odnosno, dobro bi im došlo fino podešavanje. Naročito Yamahi, koja koristi klasične rasplinjače.



No, za sami kraj izvedena je još jedna prezentacija, koja je imala za cilj nešto drugo, bolje rečeno – prvo. Motorcoat LS 27, kojem je glavni cilj smanjenje trenja, a povećanje snage nuspojava, uliven je u stari Zastavin motor, kojeg je donirao legendarni „stojadin“. Nakon zagrijavanja na radnu temperaturu, ispušteno je ulje iz kartera, nakon čega je motor nastavio raditi bez kapi ulja, punih pet minuta, bez ikakvih čudnih zvukova i anomalija. To je dokaz da aditiv uspješno penetrira u materijal, stvarajući zaštitu od habanja koja nakon jedne primjene traje pet godina ili 75.000 km, bez potrebe za nadolijevanjem nakon izmjene ulja na propisanim servisnim intervalima.







2014-06-10 01:17:55

sipo sam taj aditiv u svoju apriliu falco,i nisam bas zadovoljan,sve je ok osim toga sto mi je kvacilo pocelo klizit,to mi se događa nakon 6000okretaja.

Yamaha XJR 1300 2008
Yamaha XJR 1300  2008

Yamaha XJR 1300

údaje

Obujam: 1250 cm3

Snaga: 106 k (79 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 100 Nm @ 6000 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 180/55 - 17

Obujam spremnika: 21 l

Dužina: 224 kg

Maksimalna brzina: 222 km/h

Yamaha
Kawasaki Z1000 2003-
nincs kép

Kawasaki Z1000

údaje

Obujam: 953 cm3

Snaga: 125 k (92 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 99 Nm @ 8200rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 292 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 190/50-17

Obujam spremnika: 18,5 l

Dužina: 232 kg

Maksimalna brzina: 240 km/h

Kawasaki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)