2015-04-01 , Autor: Ante Radić, Slike: fotogec.com
Bookmark and Share

Umjesto blještavila i kroma na standardnom modelu, inačica Sport donosi zagasite matirane tonove zahvaljujući kojima isijava dinamikom



O Beverlyju 300 već je sve rečeno. Predstavljen je 2010., pa je estetsko osvježenje nakon četiri tržišne godine svakako dobrodošlo. Međutim, zahvati su striktno kozmetičke prirode i predstavljaju optički kontrast standardnoj inačici. Umjesto elegancije i kromiranih detalja, Sport je „utopljen“ u matirane nijanse - sve ono što na standardnom modelu blješti na suncu, ovdje je prekriveno tamnim tonovima.



Za postizanje sportskijeg dojma, oplate su lakirane u mat crnu nijansu, baš kao i kotači, retrovizori, ukrasne lajsne, pokrov ispušnog topa, sjedalo, utezi upravljača i rukohvati suvozača. Čak je i okvir prednjeg svjetla satiniran, kako bi se bolje uklopio u matirane tonove. Radi se o mudrom marketinškom potezu, jer se dobar dio publike „pali“ na izvedbe u zagasitim bojama, koje u ponudu uvodi sve veći broj proizvođača dvokotača.

Zahvaljujući niskom središnjem grebenu, uspinjanje na sjedalo je vrlo jednostavno. Ukupna je ergonomija na visokoj razini, prostranost za koljena je izdašna, podnica dovoljno prostrana, a sjedalo pruža dobro uporište za trticu - baš poput male fotelje.



Na tehničkoj strani priče nema nikakvih izmjena, pogonski agregat dolazi iz obitelji „Quasar“ i nosi oznaku 300. Radi se o dorađenom četvrtlitrenom motoru kojem je obujam proširen na 278 ccm, s osnovnim ciljem povećanja okretnog momenta, a ne vršne snage. Uz to, variomat je podešen za žustra ubrzanja i uvijek se spremno odaziva na zakretanje ručice gasa.



Startovi sa semafora su impresivni, a još više oduševljavaju međuubrzanja, posebice u rasponu između 40 i 90 km/h. Motor i variomat „dišu kao jedno“, Beverly energično nabire brzinu sve do 115 km/h, kada počinje lagano posustajati do maksimalnih 135 km/h, koliko će pokazati brzinomjer kada malo pognete gornji dio tijela.

Kako Beverly 300 nije namijenjen za jurcanje autoputom, već ponajprije gradskim prometnicama, u serijskoj se opremi ne isporučuje vjetrobran, ali on i nije prijeko potreban. Prednja oplata, zajedno sa zanimljivo oblikovanim prednjim svjetlom, uspijeva struju zraka usmjeriti iznad prsa, pa je vožnja čak i pod punim gasom podnošljiva, ako je na glavi kvalitetnija jet-kaciga s vizirom.



Osim što vrlo dobro pliva gradskim gužvama, Beverly neće razočarati ni na otvorenoj cesti. Stabilnost okvira je uzorna, kako na pravcu, tako i u nagibima, a svemu kumuje i veliki prednji kotač promjera 16 cola (straga 14), kao i već dokazano dobre gume - Michelin City Grip.

Za poimanje jednog skutera, kočnice su upravo maestralne. Posebice prednji disk promjera 300 mm, što je sasvim netipično za klasu. Osjećaj na polugici, doziranje sile, kao i točka najjačeg pritiska vrlo su jasno definirane. Iako prednja kočna čeljust broji tek dva klipa, ugriz je izuzetan i lako se kontrolira. Slična priča vrijedi i za stražnji disk.



Praktičnost je na visokoj razini, osim prednjeg pretinca koji prima mnoštvo sitnica i opremljen je 12-voltnom utičnicom, ispod sjedala je dovoljno mjesta za dvije „full-jet“ kacige. Prostor je osvijetljen, što olakšava baratanje prtljagom po mraku. Otvor spremnika goriva nalazi se u središnjem grebenu, pa nema bojazni da ćete benzinom „poškropiti“ prtljagu pod sjedalom. Zgodno je i što se bočni oslonac isporučuje u serijskoj opremi - pojednostavljuje život u gradu, posebice imate li česta kratka zaustavljanja.


TEHNIČKI PODACI
Beverly 300 Sport

Motor
Jednocilindarski, četverotaktni, tekućinom hlađeni, četiri ventila po cilindru, jedna bregasta osovina u glavi, elektronsko ubrizgavanje goriva, elektropokretač, katalizator, variomat, centrifugalna suha spojka
Promjer i hod 75 x 63 mm
Obujam 278 ccm
Snaga 22,2 KS (16,2 kW) pri 7250 o/min
Okretni moment 23 Nm pri 5750 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, sprijeda teleskopska vilica promjera 35 mm, straga dvostruki amortizeri s mogućnošću podešavanja tvrdoće opruge u četiri pozicije

Kočnice
Sprijeda disk promjera 300 mm i kočna čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i kočna čeljust s dva klipa

Kotači i gume aluminijska legura, sprijeda 3x16, 3,5x14
Gume 110/70-16, 140/70-14, Michelin City Grip

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1535 mm, visina sjedala 790 mm, hod sprijeda/straga 90/81 mm, dužina/širina 2150/780 mm, masa sa svim tekućinama 165 kg, obujam spremnika 12,5 litara








Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda VFR 800 2003- Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda VFR 1200 F Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Gilera Runner 50 SP Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)