2016-09-19
Bookmark and Share

Dimenzijama kompaktniji i puna 33 kg lakši od Beverlyja, Medley odlično popunjava prazninu u gami. Pogone ga moderni motori i-Get obujma 125 i 150 ccm



Skuter je, prije svega, prijevozno sredstvo zamišljeno za kretanje urbanim sredinama. Njegova je praktična strana kudikamo bitnija od samih performansi, no velik broj vlasnika traži rezervu snage, pa se odlučuju za motor od 300 ccm, što je najpopularniji odabir kod kupnje Beverlyja. Tako motoriziran skuter može sasvim dobro poslužiti za vikend izlete pa čak i za odlazak na godišnji odmor. Međutim, relativno mali broj vlasnika koristi skuter u opisanim uvjetima, pa zapravo ne koriste njegov puni potencijal. To ima određenih negativnih nuspojava, ponajprije u vidu više prodajne cijene, korpulentnijih dimenzija, ali i osjetno veće mase samog vozila. Zato su u Piaggiu zamiješali novu formulu i tržištu ponudili "broj manji" Beverly, koji odlično popunjava prazninu između spomenutog bestselera i modela Liberty.



Neupućeni promatrač lako će Medley zamijeniti za Beverly, što i ne čudi jer se stilski vrlo dobro prate. Nimalo čudan marketinški potez - Beverly je dizajnerski privlačan vrlo širokom krugu potencijalnih kupaca, pa nema razloga da Medley ne iskoristi te benefite. Baš kao i veći brat, koristi kombinaciju kotača 16/14, što ga svrstava u segment "big wheel". No, međuosovinski je razmak skraćen na 139 cm (Beverly 153 cm), a vaga pokazuje suhu masu od 132 kg, što je punih 33 kg manje no u slučaju Beverlyja 300. Tim je zahvatima skrojen skuter bolje okretnosti, koji se lakše probija kroz gradske gužve i kolone automobila, sve do prve startne pozicije na semaforu.

Potraje li čekanje zelenog svjetla dulje od tri sekunde, motor se gasi! Naime, sustav start/stop serijska je oprema na novim motorima kodne oznake i-Get 125/150 koji pokreću Medley. Radi se o tekućinom hlađenim jednocilindrašima, opremljenima s četiri ventila po cilindru i elektronskim ubrizgavanjem goriva. Zadovoljena je norma Euro 4, što je velika novost u skuteraškom segmentu, odnosno, Medley je prvi Piaggiov skuter koji se time može pohvaliti.



Tvornica navodi podatke da 125-ica s jednom litrom eurosupera može prevaliti 47,5 km, a 150-ka 45,9 km, što bi u praksi značilo da će se prosječna potrošnja kretati oko 2,5 l/100 km. E sad, je li sustav start/stop zaista potreban kada su brojke potrošnje tako niske? Neosporno je da pomaže, možda uštedi decilitar-dva, ali sa skuterom zaista rijetko kada stojite u koloni, dok se čekajući zeleno svjetlo na semaforu svi nekako osjećamo neobično kada motor "utihne". No, Medley nema klasični anlaser, već se radi o elektromotoru bez četkica, izravno vezanim na radilicu. Stoga je dovoljno pomaknuti ručicu gasa jedan milimetar i motor je spreman za ispaljivanje sa semafora. Ubrzanja su u okviru klase, kazaljka brzinomjera brzo se približava oznaci 80 km/h, a do stotke ipak treba nešto više strpljenja.

Za razliku od 125-ice, 150-ka to čini nešto poletnije, a kada je cesta ravna, razlike nisu osobito izražene. Na prezentaciji u Toskani imali smo prilike isprobati obje verzije i bez razmišljanja bismo se odlučili za snažniji motor, posebice ako za to ne postoji zakonska zapreka u vidu kategorije vozačke dozvole A1. Jednostavno, 150-ka ubrzava živahnije i znatno se bolje nosi s uzbrdicama, pa živite li u Dubrovniku ili Rijeci, dvojbe nema, jer doplata je svega 770 kn.



Skuteri velikih kotača imaju nedvojbene prednosti - dobro upijaju neravnine i pružaju visoku razinu stabilnosti. Kombinacija prednjeg kotača promjera 16 i stražnjeg promjera 14 cola, je rekli bismo - dobitna kombinacija. Prednji kotač uspješno gazi preko manjih neravnina i olakšava posao prednjoj teleskopskoj vilici relativno kratkog hoda od 88 mm. Hod stražnjeg ovjesa je kraći (76 mm), no nešto šira stražnja guma pomaže u kompenzaciji neravnina i možemo reći da Medley uspješno kroči kroz gradsku džunglu.



Izmještanje spremnika goriva u središnji greben otvorilo je više prostora pod sjedalom, na raspolaganju je za klasu rekordnih 36 litara obujma. Drugim riječima, pod sjedalo je moguće smjestiti dvije integralne kacige, što smo i sami isprobali. Odlično, to je vrlo jak adut! A Medley ima još aduta, jer putno računalo ne škrtari informacijama, spremnik za rukavice opremljen je USB-utičnicom, a kao opcija tu je Piaggio Multimedia Platform za bežično povezivanje s vašim pametnim telefonom. Kada skuter i telefon stupe u kontakt putem Bluetooth veze, na zaslonu se ispisuju i brojni parametri rada motora, dodatne putne informacije ili upute za navigaciju.



Osim što su na oba kotača disk-kočnice, pohvalno je što već sada Medley serijski dolazi opremljen ABS-om. I to ne bilo kakvim, već Boschevim sustavom desete generacije. Na suhoj cesti treba zaista pretjerati da bi se osjetilo pulsiranje polugice, a intervali su primjereno kratki i zaustavljanje je popraćeno osjećajem sigurnosti. U svakom slučaju, dobro je znati da kočnice neće blokirati dođe li do paničnih situacija ili ako vozite po kiši kada se šahtovi i bijele linije pretvaraju u opasne cestovne zamke. Tko želi, s popisa opcija može odabrati manji ili veći vjetrobran, kofer u boji vozila obujma 30 ili 37 litara, pokrivalo za noge, ceradu i još druge korisne dodatke. Verzija S dodatno je ušminkana matiranim detaljima i na izbor su ponuđene drugačije boje, pa se odabir svodi na ono što vam se više sviđa, jer razlike u cijeni - nema.


TEHNIČKI PODACI
Piaggio Medley 125 (150)

MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT, sustav start/stop
Promjer x hod 52 x 58,7 mm (58 x 58,7 mm)
Obujam 124,7 ccm (155,2 ccm)
Snaga 9 kW/12 KS pri 8250 o/min (11 KW/15 KS pri 7750 o/min)
Okretni moment 11,5 Nm pri 6500 o/min (14,4 Nm pri 6400 o/min)

OKVIR I OVJES
Čelični okvir, sprijeda klasična teleskopska vilica, straga oscilirajuće rame s dva amortizera
Kočnice sprijeda disk promjera 260 mm, dvoklipna kliješta, straga disk 240 mm, dvoklipna kliješta, ABS
Gume sprijeda 100/80-16, straga 110/80-14

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1390 mm, visina sjedala 799 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 88/76 mm, suha masa 132 kg, spremnik goriva sedam litara
Garancija dvije godine
Boje crvena, crna, plava, bijela, siva
Cijena 26.180 kn (26.950 kn)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic Megelli sport 125 R BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Kawasaki KLR650 / R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda VFR 800 2003- Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda VFR 1200 F Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)