Motorevija
PRETRAGA
2020-06-19 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Zahvaljujući osvježenom izgledu i temeljito revidiranom motoru, novi Medley gura se u prvi plan među gradskim skuterima, s vrlo jakim adutima poput rekordnog prostora pod sjedalom, ali i digitalnim instrumentima s funkcijom povezivosti



U Motoreviji se rijetko družimo sa skuterima, ali svaki puta doživimo svojevrsno prosvjetljenje. Mobilnost koje nude variomatske 125-ice zapravo su nenadmašne, jer na kombinaciju lakoće upravljanja, poletnih startova sa semafora, zadovoljavajuće maksimalne brzine i puno prostora za prtljagu, teško je ostati ravnodušnim. Kada cijeli taj paket usluga izrazimo cijenom, stvari su još bolje. Ako biste povrh modela Medley 125/150 poželjeli Beverly 300/350, bilo bi kao da tražite kruha iznad pogače. Posebice ako rijetko napuštate gradsko okruženje, jer Medley je punih 30 kg lakši od Beverlyja, a to nije mala razlika.



Uz kraći međuosovinski razmak cijeli skuter djeluje kompaktnije od svog većeg brata, iako bi ga slučajni prolaznik lako mogao zamijeniti za Beverly. Ništa čudno, jer se jako dobro prate po pitanju dizajna, ali ne i cijene. Naime, Medley 125 može se dobiti već za 28.200 kn, dok za Beverly 300 treba izbrojati najmanje 40.600 kn (redovna cijena).

Istina, Beverly je snažniji i sposobniji, ali i skuplji dobrih 40 posto, pa se treba zapitati jesu li vam njegove performanse (21 KS) zaista potrebne. Možda zvuči smiješno, ali ako se zaigrate s gasom i Medley može biti uhvaćen okom policijske kamere - ako je dionica između dva gradska semafora iole dulja, digitalni brzinomjer s lakoćom će ispisivati troznamenkaste vrijednosti. Posebno na testiranom modelu s oznakom 150 S, koji broji stvarnih 155 ccm i 16,5 KS te serijski dolazi s digitalnim instrumentima koji imaju funkciju povezivost s pametnim telefonom putem aplikacije Piaggio MIA. Cool stvarčica za mlađe generacije, no prave su promjene tehničke prirode skrivene iza oznake 'i-get'.



Iako su zadržane vrijednosti promjera i hoda klipa, promjene na tekućinom hlađenom jednocilindrašu s četiri ventila po cilindru toliko su sveobuhvatne da slobodno možemo reći da se radi o motoru 'i-get' druge generacije. Najviše promjena pretrpila je sama glava motora, ugrađeni su ventili većeg promjera, izmijenjen je i profil bregaste osovine. Revidirana je i komora za izgaranje, ugrađen je novi klip, novi injektor, novi filter zraka i drukčiji ispušni sustav. Dakle riječ je o temeljitoj reviziji zahvaljujući kojoj verzija od 125 ccm sada postiže zakonski maksimum od 11 KW/15 KS (3 KS više nego prije), dok obujmom raskošnija 150-ka sada razvija zdravih 16,5 KS (1,5 KS više nego prije).



Ovako na prvu, možemo zaključiti da Medley 150 nudi performanse na razini motora od 200 ccm prethodnih generacija, pa ga nipošto ne treba podcjenjivati. Ako imate dvojbu između modela od 125 i 150 ccm, a niste ograničeni vozačkom dozvolom A1, tada toplo preporučujemo doplatu od 790 kn za snažniji model. Rezerva snage koju nudi posebno je dobrodošla na uzbrdicama ili tijekom vožnje udvoje, dok na gradskim avenijama u solo vožnji učas hvatate 80 km/h, a nakon nekoliko sekundi i 'stotku'.

Sasvim pristojne performanse potvrđuje i vožnja obilaznicom gdje Medley 150 s lakoćom održava putnu brzinu od 115 km/h, dok uz povoljan vjetar i pognutu glavu brzinomjer ispisuje brojku od 125 km/h. Sa stabilnošću na pravcu nema nikakvih problema, prvenstveno zahvaljujući kombinaciji prednjeg kotača od 16 i stražnjeg od 14 cola. Medley je dakle tipičan predstavnik segmenta 'big-wheel', ali netipičan po pitanju obujma koji skriva pod sjedalom.



U prostor od rekordnih 36 litara mogu se smjestiti čak dvije integralne kacige i to je vrlo jak adut. Praktičnu stranu dopunjuje i pretinac ispod upravljača, gdje će svoje mjesto naći brojne sitnice, a možete i puniti mobitel jer na raspolaganju je USB priključak.

Pitanje sigurnosti zaokružuje serijski ABS te vrlo učinkovite i snažne kočnice s mogućnošću preciznog doziranja, kao i gume prve ugradnje. S Michelinovim modelom City Grip imamo dobra iskustva, kako na suhoj tako i mokroj podlozi, a neugodnih iznenađenja nismo imali ni tijekom silovitih kočenja.



Ima li Medley još koji adut skriven u rukavu? Ima, a to je servisni interval rastegnut na popriličnih 10.000 km, uz kontrolu ventila tek svakih 20.000 km. Tako dugačkim intervalima ne mogu se pohvaliti ni pojedini ozbiljni motocikli, od kojih je Medley barem upola štedljiviji s gorivom. Tvornički podatak govori da se s jednom litrom eurosupera može prevaliti 42 km, što znači da po WMTC ciklusu prosječna potrošnja iznosi 2,4 l/100 km. Nama je ipak trošio nekoliko decilitara više, ali nismo ga nimalo štedjeli.

TEHNIČKI PODACI
Piaggio Medley 150 S

MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT, sustav start/stop
Promjer x hod 58 x 58,7 mm
Obujam 155,2 ccm
Snaga 12 KW/16,5 KS pri 8750 o/min
Okretni moment 15 Nm pri 6500 o/min

OKVIR I OVJES
Čelični okvir, sprijeda klasična teleskopska vilica, straga oscilirajuće rame s dva amortizera
Kočnice sprijeda disk promjera 260 mm, dvoklipna kliješta, straga disk 240 mm, dvoklipna kliješta, ABS
Gume sprijeda 100/80-16, straga 110/80-14, Michelin City Grip

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1390 mm, visina sjedala 799 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 88/76 mm, suha masa 132 kg, spremnik goriva sedam litara
Garancija dvije godine
Boje bijela, crna, sviva
Cijena 29.490 kn (verzija 125 ccm od 28.200 kn)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha FZ1 Fazer Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Yamaha XT660X Yamaha YZF-R125 Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Yamaha FJR 1300 AS Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Megelli sport 125 R Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW K 1300 GT 2009 Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. KTM Duke 125 (2011.) Gilera Runner 50 SP Aprilia RSV 4 R Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki KLR650 / R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBF 600 S Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)