Motorevija
PRETRAGA
2020-04-21 , Autor: Rene Correra / Motorrad, Slike: BMW
Bookmark and Share

Bavarski crossover s lakoćom iz rukava trese 165 KS



Ako ćemo klasu putnih adventurea u ovom trenutku etiketirati kao 'ludilo', onda je BMW S 1000 XR među njima totalni 'šizofrenik'! Jer, dok se neki ponosno hvale sa snagom od 150 KS, BMW-ov screamer s lakoćom iz rukava trese čak 165 KS. Riječ je o vrlo popularnom modelu iz BMW-ove game, koji je unatoč osjetno višoj cijeni nadmašio naked-izvedenicu S 1000 R.



Zanimljivo je da pogonski agregat, unatoč očekivanjima, nije dobio varijabilni razvod (ShiftCam) te da je ostao pri istoj snazi kao i prethodnik (165 KS). U BMW-u kažu da XR primarno nije orijentiran na režime iznad 10.000, pa mu stoga sustav 'ShiftCam' ne bi bio od presudne važnosti. Dakako, za njega su puno važniji niski i srednji režimi radnog područja, a u njima S 1000 XR vlada suvereno. Isto tako, s vršnom snagom od 165 KS nitko ne treba biti u strahu da će biti podmotoriziran.



Doista, redni četverocilindraš grabi prema naprijed kao da sutra ne postoji, pogotovo iznad 7000 o/min kada doslovce eksplodira. Quickshifter u tim režimima funkcionira besprijekorno – munjevito i precizno - dok ga ispod 3000 o/min nema smisla koristiti budući da nije niti približno tako učinkovit kao u visokim okretajima.



Primjetno je i 'ublažavanje' BMW-ova power-adventurea, kako po pitanju buke tako i vibracija. Doduše, još uvijek puca od karaktera, no od samog kretanja djeluje socijalno podnošljivije a zahvaljujući duže postavljenom završnom prijenosu na autocesti više nećete biti u potrazi za 'sedmom brzinom'.

Novi S 1000 XR je prošao i kroz ergonomske transformacije. Širina upravljača sužena je za 30 mm a prednji dio motocikla više je opterećen, čime se XR distancirao od tipičnog uštogljenog adventure-stila. Kut svijanja koljena je oštriji a okvir 'FlexFrame' više naglašava pogonski agregat kao noseći element. Sve to skupa rezultira kompaktnijim osjećajem za motocikl, s više povratnih informacija u vožnji.

Štedilo se i na masi, pa već sam pogonski agregat na vagi pokazuje čak pet kilograma manje od prethodnika. BMW tvrdi da je generacija 2020. olakšana za 10 kg, no pojašnjenje cijele situacije nije jednostavno. Naime, prethodna generacija je na vagi pokazivala 228 kg, dok se za novi model komunicira - 226 kg. Jesu li se u Munchenu previše 'zarundali'? Bavarci, kakvi već jesu, masu XR-a pojašnjavaju na način '... da je stari S 1000 XR imao tu opremu koju ima novi, masa bi mu bila 236 kg.'. Do sada smo mislisli da je matematika egzaktna znanost?! Nekima očito nije.



S obzirom na gabarite i klasu, gotovo je nevjerojatno s kakvom lakoćom i brzinom XR navodi u nagibe. Osjećaju suverenosti i potpune kontrole pridonosi visoka pozicija sjedenja i (još uvijek) široki upravljač. No, vozne karakteristike se na motociklima aktualne generacije sve više potiskuju u drugi plan, a ističu se detalji poput povezivosti sa pametnim telefonom, rezolucije centralnog ekrana i popratne animacije, besplatne aplikacije za navigaciju itd. Dakako, raspoloživi su i modovi vožnje pomoću kojih se manipulira s radom kontrole trakcije, primanja gasa, ABS-a itd. Isto tako, tu je i 'nepopularni' 'Power Wheelie Control', mogućnost podešavanja kočenja motorom, pomoći pri kretanju uzbrdo itd. Ipak, zanimljivo je da uz silni arsenal elektronike, postoje samo dvije razine podešavanja primanja gasa (meko i normalno)?! Premalo, budući da se radi o zaopravo najkorisnijem elektronskom dodatku za svakodnevicu.

Jesmo li što zaboravili spomenuti? Recimo još da je raspon između modova podešenja ovjesa 'Road' i 'Dynamic' sada širi, te da su rezerve ublažavanja na novom modelu izraženije no prije. I da, nakon pet godina na tržištu, S 1000 XR je napokon dobio mogućnost podešavanja ručice spojke




Zaključak
 Druga generacija XR-a je nastavila tamo gdje je prva stala. Neki nedostaci koji su se 'vukli' iz testa u test su ispravljeni, stare kvalitete zadržane a opremljenost je naravno porasla. Sukladno tome bilježimo i porast cijene, koja sada započinje na 144.735 kuna

Što je novo?

MOTOR
• nova i lakša izvedba na bazi S 1000 RR-a
• novi profili bregastih osovina i usisnog sustava
• kompresija porasla sa 12,0 na 12,5:1
• duži prijenosni omjeri u četvrtom, petom i šestom stupnju
• lakši ispušni sustav

OKVIR I OVJES
• lakši i uži okvir Flex-Frame
• lakša stražnja vilica s direktno montiranim monoamortizerom
• poboljšana ergonomija i geometrija

ELEKTRONIKA
• 6,5-inčni TFT-ekran
• adaptivno svjetlo za zavoje
• slobodno konfiguriranje vozačkih modova
• poluaktivni ovjes sa bogatijim mogućnostima podešavanja

TEHNIČKI PODACI
BMW S 1000 XR

Motor
Tekućinom hlađeni redni četverocilindraš, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje (4 x 48 mm), regulirani katalizator, alternator 493 W, akumulator 12 V/9 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 45:17
Promjer x hod 80,0 x 49,7 mm
Obujam 999 cm³
Kompresija 12,5:1

Snaga 165 KS (121,0 kW) pri 11.000 o/min
Okretni moment 114 Nm pri 9250 o/min

Okvir i ovjes
Dvostruke aluminijske grede, prednja vilica upside-down promjera 45 mm (elektronsko podešavanje ublažavanja), hidraulični amortizer upravljača, klasična stražnja vilica od aluminija, monoamortizer s polužjem (elektronsko podešavanje stlačivanja opruge i ublažavanja)

Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 265 mm i čeljust sa dva klipa, kontrola trakcije, poluintegralni sustav kočenja, ABS

Kotači i gume
Alu-legura, 3,50 x 17; 6,00 x 17
120/70 ZR 17; 190/55 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1552 mm, kut glave okvira 65,1 stupnjeva, predtrag 116 mm, hod sprijeda/straga 150/150 mm, visina sjedala 840 mm, masa praznofg vozila 226 kg, ukupna dopuštena masa 450 kg, spremnik goriva/rezerva 20,0/4,0 litara

Garancija tri godine

Boje crvena, siva

Cijena od 144.735 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha FZ1 Fazer Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha XT660X Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Megelli sport 125 R Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Gilera Runner 50 SP Gilera Nexus 300 i.e. Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia RSV 4 R Honda VFR 1200 F Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF 600 S BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)