2019-10-21 , Autor: Ante Radić, Slike: Petar Santini
Bookmark and Share

Posve nova generacija dvocilindarskih Royal Enfielda nudi živahne performanse, vrlo pristojnu završnu obradu te uvijek privlačan klasičan dizajn, uz pošteno odmjerenu cijenu



Da ne bi bilo zabune, Royal Enfield nije dio premium društva. Međutim, ovaj izvorno britanski, a danas indijski brend može se pohvaliti tradicijom od 1901. godine. Riječ je o jednom od najstarijih proizvođača motocikala na svijetu, ali i jedinom koji je sve vrijeme zadržao kontinuitet proizvodnje. Respektabilan je to detalj u cijeloj priči, uz nadaleko opjevanu pouzdanost i izdržljivost te slogan 'Made like a gun' (napravljen kao metak), koji se ponajbolje veže uz najprepoznatljiviji model marke, legendarni Bullet.

No junak ove priče je model nove generacije, nastao na praznom listu papira. Pritom, Continental GT njeguje filozofiju cafe-racera, a bratski Interceptor je klasičan naked. Najveće se razlike kriju u ergonomiji, jer niski clip-on upravljač na Continentalu GT tvori aktivniju, 'napadačkiju' ergonomiju.



No odmah valja naglasiti da je položaj vozača zapravo ugodan, nimalo naporan čak ni tijekom duljih vožnji. Jednostavno, dizajneri nisu pretjerali - upravljač nije previše 'potonuo' prema dolje, već je postignut gotovo savršen kompromis, nešto poput 'aktivne ugode'. Ni kut svijanja koljena nije oštar, sjedalo je izdašno podstavljeno, pa na ergonomiju nemamo prigovora. Kao ni na završnu obradu koja zaslužuje ocjenu 'vrlo dobar'. U redu, izvedba pojedinih detalja nije sasvim reprezentativna, a pri prvom točenju goriva do vrha primjećujemo da je grlo spremnika goriva malo 'šlampavo' lakirano. Ništa strašno, barem je metalni čep lijep.

Da sažmemo, u okviru plaćene cijene baš sve je kako i treba biti. S time da Royal Enfield nije štedio na ključnim komponentama. Posve novi dvocilindraš smjestio se unutar čeličnog okvira koji proizvodi cijenjena britanska tvrtka Harris Performance, odnedavno u vlasništvu Royal Enfielda. Kočnice potpisuje Brembo, preciznije, riječ je o podbrendu ByBre, specijaliziranom za manje zahtjevne zadatke, odnosno motocikle umjerenih performansi i skutere. Ima tu još komponenti iz premium sektora, pa tako sustav ubrizgavanja isporučuje Bosch, a nije se štedjelo ni na gumama prve ugradnje. Pirelli Phantom Sportscomp moderna je guma za klasične motocikle, koja uz obilje gripa nudi i 'retro šaru', pa se izvrsno uklopila u cjelinu.



A moramo priznati i da se Continental GT odlično uklopio u segment, ponudivši pristupačnu alternativu etabliranim imenima kao što su Moto Guzzi V7, Triumph Street Twin i Bonneville, Kawasaki W800 i slični. Od njih je osjetno povoljniji i smatramo da s cijenom od 54.000 kn može pronaći put do kupaca, tim više što za navedeni dio konkurencije treba izbrojati još 25.000 kn, pa i više ako je riječ o posebnim izvedbama.

Kako smo već rekli, niža cijena ovdje ne uvjetuje veće kompromise po pitanju ukupnog dojma, pa čak ni performansi. Naime, Royal Enfield je snagu svog dvocilindraša od 650 ccm postavio na 35 kW kako bi motocikl ostao kompatibilan s vlasnicima A2-kategorije, jer poslovni je plan pokušati doprijeti do većeg broja mlađih kupaca. Nadamo se da će im to poći za rukom!



Novi dvocilindraš najsnažniji je motor koji je Royal Enfield ikad proizveo. Javlja se vrlo šarmantnim zvukom i pulsiranjem, te odmah postaje jasno da su inženjeri postavili kut paljenja na 270 stupnjeva. Time se imitira rad motora V2 pod 90 stupnjeva, a istim se trikom služi i Yamaha na modelu MT-07, odnosno retro izvedenici XSR 700. Dostupnost okretnog momenta u širokom području omogućuje snažan nastup već od niskih okretaja, bez potrebe za približavanjem crvenoj zoni na okretomjeru.

Zanimljivo, mjenjač broji šest stupnjeva prijenosa, i to je Enfieldov prvi uradak te vrste, jer dosad su koristili najviše pet stupnjeva. I odmah možemo pohvaliti uglađenost mjenjača, koji odlikuju i kratki hodovi polugice, uz nisku razinu buke. Primanje gasa također je precizno te vrlo ujednačeno, pa je već od samog starta teško pronaći objektivan prigovor. Možda ne bi bilo loše da se polugica spojke može podešavati po udaljenosti, ali i ovo je dobar kompromis za većinu.



Ako vozite u stilu 'easy-rider', u viši stupanj prijenosa možete ubaciti već na 3500 o/min, dok u većini situacija uopće ne treba prelaziti oznaku od 5000 o/min. Jednostavno, tu je vrh vala okretnog momenta s najviših 52 Nm pri 5250 o/min, pa tek u zahtjevnim pretjecanjima ili kada vas uhvati 'žuta minuta', možete posegnuti za maksimalnih 48 KS, smještenih na 7250 o/min. Uglavnom, snaga je ovdje u drugom planu, a lijepo je znati da je čak 80 posto maksimalnog okretnog momenta dostupno već na 2500 okretaja. Dolce vita! Istovremeno su i vibracije dobro prigušene, a najveće zasluge idu ugrađenoj osovini za uravnoteženje.
 
Masa motocikla od 198 kg, čemu treba pribrojiti i 12 litara goriva, osjeća se samo pri manevriranju u mjestu. Continental se dobro snalazi u gradskim gužvama, okretan je zahvaljujući izdašnom kutu zakretanja upravljača, pa provlačenje kroz kolone automobila ne predstavlja nikakav problem. I moramo priznati da porcija snage od nepunih 50 KS može biti sasvim dovoljna za ovakav tip motocikla, teško da bismo poželjeli više. Uz čvrst čelični okvir s dobro pogođenom geometrijom i kratkim predtragom od 105 mm, Continental GT može pružiti razumnu količinu zabave na vašoj omiljenoj zavojitoj dionici. Bez brige, kotači promjera 18 cola neće vas sputavati u brzim izmjenama smjera, a ovjes pruža dovoljno potpore i transparentnosti, baš kao i gume u koje se možete pouzdati.



A možete se pouzdati i u kočnice, pod uvjetom da češće koristite stražnju. Iako je sprijeda samo jedan disk s dvoklipnim kliještima, promjer od 320 mm dovoljno je velik za stvaranje velike količine trenja između njega i disk-pločica. Zbog stražnje osovine koja nosi dobar dio mase, uputno je često 'lizanje' poluge stražnje kočnice, za smirivanje situacije i pripomoć prednjem disku. Jasno, efekt usporavanja možete dodatno 'začiniti' ubacivanjem u niži stupanj prijenosa uz međugas, što se čini vrlo lako zahvaljujući preciznom doziranju gasa i podatnoj polugici mjenjača. Također, za kritične situacije dobro je znati da se unutar izdašno dimenzioniranih, ali prekrasnih, ručno poliranih 'deklova' nalazi klizna spojka, pa ne treba strahovati od blokiranja stražnjeg kotača.



I za kraj još jedna, neočekivano dobra vijest. Oprostit ćemo digitalnom pokazivaču razine goriva što nije najprecizniji na svijetu, jer obujam spremnika od 12,5 litara nudi više nego pristojnu autonomiju. Naime, izmjerili smo vrlo skromnu prosječnu potrošnju od 3,8 l/100 km, a nismo se baš vozili 'penzionerski', što znači da tijekom opuštena krstarenja možete računati na pola litre niži prosjek. Pritom, vlasnike će dodatno opustiti i podatak o čak tri godine tvorničkog jamstva.

IZDVOJENO
Royal Enfield Interceptor 650



Tko ih ne bi vozio? Novi twinovi iz Royal Enfielda pravo su osvježenje u klasi. Za razliku od Continentala GT, Interceptor je još bolji u svakodnevici. Zahvaljujući opuštenijoj vozačkoj ergonomiji na račun povišenog i šireg upravljača, ali i drukčijeg sjedala zbog kojeg suvozač sjedi komfornije, Interceptor može biti zanimljiv širokom krugu potencijalnih kupaca. Cijena započinje od vrlo poštenih 53.000 kn.

TEHNIČKI PODACI
Royal Enfield Continetal GT


Motor
Zrakom i uljem hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski redni motor, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, spojka anti-hopping, mjenjač sa šest stupnjeva, završni prijenos lancem
Promjer x hod 78 x 67,8 mm
Obujam 648 ccm
Kompresija 9,5:1
Snaga 35 kW (48 KS) pri 7250 o/min
Okr. moment 52 Nm pri 5250 o/min

Okvir i ovjes

Dvostruka kolijevka od čeličnih cijevi, sprijeda teleskopska vilica Ø 41 mm, straga dvostruka čelična vilica, dva amortizera, sprijeda disk promjera 320 mm i dvoklipna kliješta, straga disk promjera 240 mm, jednoklipna kliješta, prednja guma 100/90 18, stražnja guma 130/70 18, Pirelli Phantom Sportscomp

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1398 mm, kut glave okvira 66 stupnjeva, predtrag 105 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 110/88 mm, visina sjedala 795 mm, masa s punim spremnikom goriva 216 kg, nosivost 192 kg, spremnik goriva 12,5 litara.
Boje crna, plava, krom, bijela
Garancija tri godine
Cijena od 54.000 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda VFR 1200 F MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Gilera Runner 50 SP Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)