Motorevija
PRETRAGA
2021-10-25 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

Cjenovno vrlo interesantan model na HR tržištu podjednako se dobro snalazi u gradskoj vrevi i na otvorenoj cesti



U bogatoj i dirljivoj povijesti Royal Enfielda već je postojao jedan Meteor. Bilo je to 1953. godine, još u vrijeme kada su svi strojevi tradicionalnog proizvođača dolazili iz dobre stare Engleske. S punašnih 693 ccm, paralelni twin povijesnog Meteora nekoć je slovio kao najveći obujam u gami. Danas, gotovo sedam desetljeća kasnije, novi Meteor dolazi kao 'polovica porcije' - s jednim cilindrom, obujma 349 cm i nježnih 20 umjesto nekadašnjih 40 KS.

Međutim ovo nikako nije Royalov anti-progres, već jednostavno dio 'usporenog napretka' koji je kao takav postavljen od samog početka. Uostalom, singl je potpuno novokoncipiran. Uz onaj obujma 400 ccm iz Himalayana i parelelni twin obujma 650 ccm iz Interceptora i Continentala GT, ovo je treća pogonska jedinica iz Royal Enfielda koja je napravljena za europsko tržište.

 

Monocilindrik s jednom bregastom osovinom pokretanom lancem i s dva ventila je nov, no tehnički podsjeća na neka davna vremena. Ima dug hod (85,8 mm), klip je ogroman (72 mm), cilindar izvana djeluje masivno a već u praznom hodu glasa se sonorno i duboko, poput nekog ozbiljnijeg motocikla. Niskofrekventni bas se intenzivira u višim okretajima, no zvuk nikada ne djeluje iritantno. Indijski i engleski inženjeri su odradili vraški dobar posao prilikom dizajniranja zvuka – bravo! I da, Royal Enfield ima veliki centar za razvoj i istraživanje u Velikoj Britaniji.

 

Dosta je filozofije, na semaforu se pali zeleno svjetlo, krećemo. Mekana i precizna spojka može se koristiti s dva ili tri prsta. Svih pet stupnjeva prijenosa naliježe precizno a prilikom prebacivanja u viši stupanj prijenosa, zahvaljujući dodatku na stražnjem dijelu poluge mjenjača, možete se koristiti i petom. Da, prokleto ležerno za motocikl bonsai klase. Naravno, pravih 20 KS ne kida asfalt u komadiće, udar meteorita izgleda malo drugačije. Ipak (ili možda upravo zbog toga) Royal Enfield Meteor 350 je izvrstan motocikl za razgledavanje i turizam.

 

Motor već iz 'podruma' djeluje angažirano i sigurno ćete mu oprostiti izostanak brojača okretaja. Sve na njemu je lagano, nježno i ugodno. Tempo 40 km/h u četvrtom ili 50 km/h u petom stupnju prijenosa? Nema problema, ubrzanje se glatko nastavlja, bez zatrzavanja. No, masivni Meteor s 10 kg po jednoj konjskoj snazi nije lokomotiva. Isto tako, iznad brzine od 100 km/h ponestaje daha, a najveći broj okretaja (6100 o/min) i maksimalnu snagu Meteor postiže u četvtrom stupnju prijenosa. Tada igla brzinomjera ostaje prikovana na 120 km/h a single počinje primjetno vibrirati.

 

No, Royal Enfield Meteor prije svega slovi kao motocikl s nježnom dušom i ne definira se kroz brzinu i ubrzanje. Stoga, više o osjećajima. Upravljač je zakrenut daleko prema vozaču, noge su na osloncima (s utisnutim logom Royal Enfield) koji su pozicionirani umjereno prema naprijed dok je mekano sjedalo profilirano u obliku sedla. Niska visina sjedala od 770 mm ulijeva puno povjerenja dok široki spremnik (15 litara) snažno širi noge. Ovakva ergonomija idealana je za niže i srednje visoke vozače.

'Kraljevski' se lijepo obrušava u zavoje te čak precizno drži zacrtane putanje. Prednji 19-colni kotač 'uzak' je 100 mm dok je stražnji 17-colni 'širok' umjerenih 140 mm. Zahvaljujući niskom težištu i kratkom međuosovinskom razmaku (1,40 m), Meteor 350 lako i samouvjereno vrluda u gradskoj vrevi između 'mobilnih limenih kontejnera' te bez problema pronalazi svoje mjesto i na otvorenoj cesti. Prianjanje guma "Ceat Zoom Plus" je u redu, no... Ovo su dijagonalne gume proizvedene u Indiji, pa savjest sama po sebi nikada ne može biti mirna. Ali, ne bi bilo fer kada ne bismo rekli – niti u jednom trenutku nismo osjetili nikakvu nesigurnost ili proklizavanje, čak i kad je bilo mokro. Uostalom, Ceat je bio dio grupe Pirelli od 70-ih sve do 2014. godine, tako da je uspio prikupiti dosta znanja.

 

Naravno, Meteor će u jednom trenutku s osloncima za noge zagrebati po asfaltu, budući da ipak pripada konceptu bonsai cruisera koji nikada nisu nudili preveliku slobodu nagiba. Komforni ovjes je vrlo harmonično usklađen. Prednja vilica glatko upija neravnine a stereo-amortizeri ležerno peglaju oštre neravnine, s lakoćom kojom fakir sjedi na dasci punoj čavala.

 

Novorazvijeni okvir i stražnja vilica izrađeni od teškog čelika predstavljaju razinu 80-ih, vođeni krilaticom - jednostavno i učinkovito. Kočnice su pak modernije. Jednostavne plivajuće kočne čeljusti potpomognute ABS-om isporučuje Bybre, indijska podružnica Bremba. Ne nude super oštru reakciju, već širok, prozirno-mekani raspon doziranja. No i kao takve su dovoljne da natjeraju prednju gumu da 'zacvili'. Oprema na Royal Enfield Meteoru 350 definitivno potpada u višu klasu. LED-prsten okružuje halogeno okruglo prednje svjetlo radi bolje vidljivosti a stražnje svjetlo/svjetlo kočnice na metalnom stražnjem blatobranu je vrlo 'stajliš' zahvaljujući LED-diodnom potpisu.



 Instrumenti prikazuju sve informacije koje trebate znati - vrijeme, stupanj prijenosa, prijeđeni put na dva mjereča i količinu preostalog goriva u spremniku. Međutim, broj benzinskih 'crtica' je zbunjujuć i ovisi o - položaju sunca ili mjesečevim fazama?! USB utičnica za punjenje i navigacijski sustav "Turn by Turn" (TBT) su moderne blagodati. Za ovo posljednje je potrebna aplikacija Royal Enfield, koja se bazira na Google-kartama a povezuje se putem bluetootha s pametnim telefonom i navigacijskim sustavom motocikla. Polugice kočnice i spojke nisu podesive, bonsai cruiser se lako može podići na glavne stajne oslonce te sagorijeva svega tri litre eurosupera na 100 kilometara. Što pak omogućuje doseg kretanja od ogromnih 500 kilometara u međuzvjezdanoj, pardon zemaljskoj orbiti.

 

Najjednostavnija verzija Meteora 350 (Fireball), bez kromiranih detalja, dostupna je u salonu Novema Nova već za 37.000 kuna. 'Chrome, sweet Chrome' pak nudi izvedba “Stellar” za svega tisuću kuna više (38.000 kn) dok top model 'Supernova' kupujete po cijeni od 39.000 kuna. Ima sissy-bar i vjetrobran koji se lako može ukloniti (a koji nedostaje na našim fotografijama). Bilo kako bilo, potpuno nov motocikl s dvogodišnjim jamstvom i asistencijom 24/7 nudi opušteno krstarenje za malo novca.

TEHNIČKI PODACI

Motor

Zrakom/uljem hlađeni monocilindrik, jedna bregasta osovina pokretana lancem, dva ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 32 mm, alternator 221 W, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet brzina, pogonski lanac, sekundarni prijenos 2,800
Promjer x hod 72,0 x 85,8 mm
Obujam 349 ccm
Kompresija 9,5:1
Snaga 20 KS (15 kW) pri 6100 o/min
Okretni moment 27 Nm pri 4000 o/min
Statična buka 89 dB (A)

Okvir, ovjes, kočnice

Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge, sprijeda disk promjera 300 mm i plivajuća čeljust sa dva klipa, straga disk promjera 270 mm i čeljust sa jednim klipom, ABS
Kotači alu-legura 2,15 x 19, 3,50 x 17
Gume 100/90 19, 140/70 17
Serijske gume Ceat Zoom Plus

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1400 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 106 mm, hod sprijeda/straga 130/90 mm, visina sjedala 760 mm, masa sa svim tekućinama 192 kg, nosivost 183 kg, spremnik goriva/rezerva 15,0/5,0 litara

Garancija dvije godine
Servisni intervali svakih 5000 km
Boje žuta, crvena, crna, plava, smeđa, plavo-crna

Mjerenja
Najviša brzina 114 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 14,9 s
Međuubrzanje 60-100 km/h 13,4 s
Odstupanje brzinomjera (50/100 km/h) 47/96 km/h
Potrošnja (magistrala) 3,0 l/100 km
Doseg 500 km





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)