Motorevija
PRETRAGA
2021-12-14 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Kaciga je u odnosu na prethodnika poboljšana u gotovo svim segmentima, a pritom je ostala dosljedna originalnoj ideji



Drugo izdanje Shoeijeva bestselera trebalo je stići u domaće salone početkom rujna, no kako sve isporuke kasne, tako je i japanska sport-touring kaciga u našu redakciju 'doputovala' s dva mjeseca zakašnjenja, početkom studenog. Nismo je baš imali prilike isprobati na 'maratonskim rutama', no s druge strane skupili smo sasvim dovoljno iskustava da s vama podijelimo prve dojmove.

 

NXR2 je druga generacija Shoeijeve sport-touring kacige koja je u temeljnim postavkama ostala vjerna originalu, no isto je tako unaprijeđena i poboljšana u mnogim detaljima. Na prvom mjestu treba spomenuti da NXR2 sada zadovoljava novi standard ECE 22-06, što znači da je bitno sigurnija no prije. Nadalje, klasifikaciju sport-touring kacige u ovome slučaju valja shvatiti s naglaskom na sport, jer GT Air 2 pak unutar kuće primarno cilja na drugi kraj skale.

Veliki smo obožavatelji japanskog konkurenta Araija, kako zbog njihove dosljednosti (ne žele ugrađivati sjenilo kako ne bi oslabili strukturu kacige) tako i zbog jedinstvenog sportskog doživljaja (oblik, nasjedanje, osjećaj brzine uslijed buke u kacigi), no objektivno Shoei u posljednje vrijeme proizvodi svestranije, aerodinamičnije i ukupno gledajući - bolje kacige. Naime, iako je NXR2 u odnosu na prethodnika nešto teži (oko 50 grama), što se pravda novim sigurnosnim standardom, još uvijek je lakši čak i od GT Aira 2. Arai u ovoj priči nećemo niti spominjati, jer upravo to smo im u posljednje vrijeme najviše zamjerali.

 

Dakle, NXR2 na vagi pokazuje 1390 grama u veličini M (Arai Profile V u istoj veličini 1500 grama), dok preostale tri veličine ljuske (na nekim tržištima i četiri) mogu varirati u plusu ili minusu do 50 grama. Mnogo važnije od toga jest da se masa na glavi uopće ne osjeća. Kaciga je izvrsno izbalansirana te odaje dojam kompaktnosti. Ulazak u nju ne spada u red najkomfornijih, no zato na glavu nasjeda oštro i čvrsto te je zaokružuje sa svih strana.

 

Obrazi su (barem u ovoj početnoj fazi korištenja) dobrano stisnuti, a jedno što nas u ovoj priči smeta jest plitak kalup ljuske uslijed kojeg brada lagano viri ispod kacige. Onima kojima bi to mogao biti problem, neka posegnu za GT Airom 2 čiji je kalup znatno dublji te dobro skriva cijelu bradu. Aerodinamika je do brzine od 150 km/h sjajna, nema neugodnog lelujanja ni iritantnih zvukova (vozili na nakedu bez vjetrobrana), a vidno polje je postavljeno izrazito široko.

 

Ventilacija je fantastična, strujanje svježeg hladnog zraka osjetili smo i na bradi i iznad glave. Ipak, zaboravite na režim gradske vožnje tijekom hladnijeg vremena (vozili smo na plus devet stupnjeva) ako niste montirali pinlock (dolazi u kompletu s kacigom) - vizir će vam biti konstantno zamagljen. U tom slučaju ga valja podignuti 'za zub', a pomoću novog mehanizma ključanja vizira to neće biti ni najmanji problem. Naime, njime se u rukavicama rukuje bez poteškoća, a prigovora nema ni na nove slajdere za zrak koji su praktičniji te znatno kvalitetnije izvedbe no prije. Mehanizam izmjene novog vizira (CWR-F2) je po običaju jednostavan i lak.



Sve u svemu, NXR2 je sjajna kaciga koja je u odnosu na prethodnika poboljšana u gotovo svim segmentima, a da je pritom ostala dosljedna originalnoj ideji. Najbolje pristaje uz sportski naked ili sportaša u uvjetima svakodnevice, no bez problema podržava i povremene track-day izlete kao i duže ture. Rekli bismo, zlatna sredina, što - naravno - ne važi za cijenu. Ona je sa 3824 (jednobojne), tj. 4782 (grafike) kune postavljena na najvišu, premium razinu. Naravno, kvaliteta završne obrade i pojedinih mehanizama, kao i kvaliteta laka te složenost grafika (ručna izrada), uz petogodišnje jamstvo tu cijenu sasvim opravdavaju. Više dojmova iz vožnje možete očekivati uskoro na našoj web-stranici te u print-izdanju.

Veličina: XXS-XXXL (pet kalupa/veličina ljuske)
Boje: jednobojne, grafike
Standard: ECE 22-06
Masa: 1390 (+- 50) grama
Cijena: 3824 (jednobojne) do 4782 kune (grafike)
Plus: napredak u svim segmentima u odnosu na prethodnika, slajderi za zrak, izmjena vizira, mehanizam ključanja vizira, vidno polje, aerodinamika
Minus: plitak kalup uslijed kojeg brada lagano viri ispod kacige, relativno težak ulazak u kacigu
Info: shoei-europe.com





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.