Motorevija
PRETRAGA
2021-11-10 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Na brzorastuće tržište električnih skutera stigao je španjolski Silence, isprobali smo top izvedbu koja je performansama bliska 125-icama, a s jednim punjenjem baterije može prevaliti do 127 km



Dvije Honde PCX 125 ili dvije Yamahe Nmax 125? To je otprilike relacija ako bismo cijenu električnog skutera Silence S01 usporedili s renomiranim benzinskim konkurentima. Namjerno kažemo renomiranim, jer španjolski brend Silence ne djeluje kao drugorazredni proizvod s Dalekog istoka. Proizvodi se u tvornici nedaleko Barcelone i ostavlja upečatljiv prvi dojam, uredno je lakiran i precizno sklopljen.

 

Niti na gumama se nije štedjelo, za prvu ugradnju odabran je Pirelli Angel Scooter, a ima još nekih zanimljivih detalja poput ručica kočnica podesivih po udaljenosti, što se rijetko viđa na skuterima koji se performansama uklapaju u kategoriju vozačke dozvole A1.

 

Još jedno pohvalno rješenje tiče se smještaja baterije. Naime, prostor pod sjedalom ostao je dovoljno izdašan da primi dvije integralne kacige, jer elektromotor je smješten u stražnjem kotaču, a baterija sasvim nisko, otprilike na mjestu gdje bi bio cilindar benzinskog motora. I tu je implementirano genijalno rješenje, jer baterija se može izvaditi i potom na integriranim kotačićima potegnuti poput putnog kovčega do prve utičnice. Nije baš lagana jer na vagi pokazuje 41 kg, ali sama činjenica da ju s lakoćom možete dokotrljati do stana ili ureda i zatim prikopčati na šuko-utičnicu, daje dodatnu dozu upotrebljivosti ovoj vrsti vozila.

 

Nominalni kapacitet baterije iznosi 5,6 kWh što je dovoljno za realni doseg između 85 i 120 km, ovisno koji mod vožnje odaberete i kakav stil vožnje primijenite. Na raspolaganju su tri moda (eco, city i sport), s time da prvi i posljednji predstavljaju krajnosti, dok je onaj srednji, kako i sam naziv govori, idealan za gradsko okruženje. 



U modu city najveća brzina ograničena je na 85 km/h, a s jednim punjenjem baterije prevaljivali smo između 90 i 100 km. U sportu doseg pada na nekih 65-70 km, ali se najveća brzina penje na 100 km/h, dok u modu eco doseg raste do 127 km, ali su ubrzanja bitno mekša, najviša brzina iznosi 70 km/h i skuter u tom režimu rada djeluje 'najuspavanije'.

 

Budući da mod city predstavlja idealan kompromis između performansi i potrošnje, većinu vremena birali smo upravo njega, a pritom nismo smetali baš nikome na cesti. Štoviše, zbog ubrzanja od 0 do 50 km/h koje traje 3,8 s, u startovima sa semafora Silence 01 gradi veliku prednost i bježi od prometne kolotečine, a jedino što vozač čuje je huk vjetra u predjelu kacige. 

Ovjes se dobro nosi s ravnim asfaltom i s lakoćom filtrira manje nepravilnosti na podlozi, ali nemir će unijeti izraženije poprečne neravnine. Prednji teleskopi nisu dovoljno kapacitetni za vožnju lošijim prometnicama s mjestimičnim udarnim rupama i to je zapravo jedina objektivna kritika koju možemo uputiti španjolskom e-skuteru. Doziranje kočnica je sasvim u redu, ali treba računati da nema podrške ABS-a, koji nije ni zakonski obavezan na e-skuteru, jer isti nema zapremninu motora izraženu u kubičnim centimetrima. Hm, kakve li rupe u zakonu.



S druge strane, kočnice su kombinirane, privlačenjem lijeve polugice aktivira se i jedan kočni klip na prednjoj čeljusti. Inače, kočnice imaju i regenerativnu funkciju punjenja baterije što u manjoj mjeri može produžiti doseg, ali najuputnije je bateriju puniti noću na kućnoj utičnici, za što je potrebno otprilike pet sati. U noćnoj tarifi jedan kilovatsat plaćamo 50 lipa, što znači da bateriju možemo napuniti do vrha za 2,50 kn i s tim novcem prevaliti stotinjak kilometara. I sad se vratimo na prvu rečenicu teksta, jer navedeni benzinski skuteri troše barem deseterostruko više, u normalnoj vožnji oko 2,5 l/100 km, odnosno 25 kuna za svakih 100 km.

 

Računicu isplativosti morat će postaviti svak za sebe, ali kurirske službe su prve kojima bi ovaj vid pogona moga donijeti znatne uštede. Kako po pitanju potrošnje, tako i redovitog održavanja koje se ovdje svodi na periodičke kontrolne preglede i eventualnu izmjenu kočne tekućine i disk-pločica. A kada u priču uključimo i državne subvencije, računica isplativosti može biti još povoljnija za krajnjeg korisnika. Pitanje je samo koliko kilometara prevaljujete godišnje i koliko ste ekološki osviješteni. Ako na oba pitanja odgovarate uz pridjev mnogo, onda ni 51.490 kn ne zvuči - tako mnogo.

TEHNIČKI PODACI
Silence S01

Motor
Zrakom hlađeni elektromotor, smješten u stražnjem kotaču, direktan prijenos
Snaga 7 kW (9,5 KS)
Vršna snaga 9 kW (12 KS)

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda teleskopska vilica promjera 33 mm, straga hidraulički amortizeri
Kočnice
Sprijeda disk promjera 260 mm, čeljust s tri klipa, straga disk promjera 240 mm, čeljust s dva klipa, CBS, nema ABS-a
Gume 120/70-15, 140/70-14

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1450 mm, masa vozila 153 kg, kapacitet baterije 5,6 kWh
Garancija dvije godine
Boje crna, crno-zelena, bijela
Cijena 51.490 kn
*Topcase i vjetrobran su dodatna oprema





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)