Motorevija
PRETRAGA
2011-04-11 , Autor: Gerhard Eirich, Kristijan Tićak, Slike: fact, Schwab, arhiva
Bookmark and Share

Sportski naked ili udobni tourer? Zašto ne dva u jednom! Tri motocikla iz našeg usporednog testa zastupaju istu klasu, no nude tri različita koncepta. Čija je formula dobitna?

 Motogalerija Usporedni test - Kawasaki Z 1000 SX, Triumph Sprint GT, Yamaha FZ1 Fazer
Kawasaki Z 1000 SX vs. Yamaha FZ1 Fazer vs. Triumph Sprint GT

Temperament i komfor. Kada opisujemo kategoriju idealnog sport-tourera, podrazumijeva se da on spaja ta dva bitna obilježja. Onaj tko ga vozi, želi mirno i opušteno svladavati što dužu rutu, no istodobno se u vožnji ne želi dosađivati.

Dakle, traži se najbolji kompromis između sporta i turističke vožnje, no isto tako se cijeni motocikl koji je štedljiv, ali sa što duljim servisnim intervalima.
Ideja nipošto nije nova, a gotovo svi proizvođači motocikala su barem jednom bili vrlo blizu stvaranja pojma idealnog sport-tourera.

Primjerice, riječ je o proizvođaču poput Kawasakija. Iz te je kuće tijekom 80-ih svake dvije godine lansiran vrhunski sport-tourer. Kawasaki ga je od početka deklarirao kao sportaša, no pod najezdom sve lakše i sve snažnije konkurencije smisleno i lukavo je povukao „ručnu“ te svoje sportaše označio sport-tourerima.

Najnovija faza evolucije iz kuće Akashi glasi Z 1000 SX. Baza je radikalni sportski naked ili bolje rečeno streetfighter, kojem je udahnuta duša tourera. Može li to proći bez štetnih posljedica? Za provjeru njegovih kvaliteta, ali i za što snažniju izmjenu udaraca, izabrana je nova engleska maratonska akvizicija triumph sprint GT te „stara dama“ iz svijeta nakeda - yamaha FZ1 fazer.

Potonja je u ovom testu bila oštećena u segmentu zaštita od vjetra, jer jedina nastupa isključivo s gornjom oplatom, dok je ostatak ekipe opremljen punim oplatama. No, isto tako yamaha zastupa segment oštrih te vozački vrlo aktivnih sport-tourera, pa nije loše vidjeti kako se novopridošli kawasaki nosi s tom količinom istančanog sporta.

 Motogalerija Usporedni test - Kawasaki Z 1000 SX, Triumph Sprint GT, Yamaha FZ1 Fazer

S druge strane, tu je sasvim druga krajnost - triumph sprint GT. Englez je očito usmjeren frakciji putnika koji pretendiraju na nenaglašene sportske talente, što pokazuje i serijska ugradnja bočnih kofera.
Također, novi je kawasaki Z 1000 SX točno na pola puta između prva dva spomenuta motocikla, što potvrđuje i njihova deklarirana snaga. Njegovih „idealnih“ 138 KS protiv triumphovih 130 te yamahinih 150.

No, redoslijed je nešto drukčiji kada je u pitanju masa. Yamahinih perolakih 229 kg ugrožava tek dva kilograma više na strani kawasakija, dok je triumph u toj kategoriji klasa za sebe. Njegovih 270 kg više spada u red teških cruisera no sport-tourera, no što je - tu je. Korpulentna pojava daje naslutjeti da se radi o teškašu, a dovoljno je reći da je međuosovinski razmak u odnosu na sprint ST porastao 80 mm, odnosno na ukupno 1537 mm.

Stoga, logično je da s tom masom i međuosovinskim razmakom ne prolazi zavoje na treptaj vozačeva oka, što se pokazalo i u prvim metrima vožnje cestama južne Francuske. Kawasakiju je znatno lakše jer nosi svoje kotače između točno 1440 mm, što je gotovo 100 mm manje od triumpha. To je tek jedan od brojnih razloga zašto se istom cestom vozi poput „zvrka“.

 Motogalerija Usporedni test - Kawasaki Z 1000 SX, Triumph Sprint GT, Yamaha FZ1 Fazer
Kawasaki Z 1000 SX

 Motogalerija Usporedni test - Kawasaki Z 1000 SX, Triumph Sprint GT, Yamaha FZ1 Fazer  Motogalerija Usporedni test - Kawasaki Z 1000 SX, Triumph Sprint GT, Yamaha FZ1 Fazer
 Motogalerija Usporedni test - Kawasaki Z 1000 SX, Triumph Sprint GT, Yamaha FZ1 Fazer

Nadalje, uz golem međuosovinski razmak mora ići i odgovarajuća pozicija sjedenja, pa se na sprintu GT stoga sjedi usko i daleko. Vozač je razvučen preko dugog spremnika goriva sve do sportski postavljenog upravljača. U vožnji zavojima vozaču dobro dođu duže ruke, s kojima se lakše skreće i vozi, dok će se niži vozači boriti s podosta problema.

No, za njih je idealan suputnik kawasaki. Na njemu se sjedi uspravno i opušteno, i to prije svega zahvaljujući upravljaču koji je osjetno udaljen od vozača. Uz to, oslonci za noge su točno ispod ugodno podstavljenog sjedala, a koljena su vrlo blago svijena. Upravo na tim ergonomskim ključnim elementima triumph gubi simpatije vozača. Njegovi oslonci za noge su postavljeni previše prema unutra što ponovno otežava dohvat poluge mjenjača.

Povrh toga, yamahinu sportsku narav prati i pozicija sjedenja. Sjedi se relativno uspravno, no s tendencijom naginjanja pilota na prednji kraj. Sjedalo je široko i udobno, ali i izuzetno neugodno u predjelu spajanja sa spremnikom goriva. Upravljač je gotovo ravan te blago svijen na krajevima, pa vozač ima osjećaj kao da drži bika za rogove. S razlogom, jer yamahin je agregat pravi razjareni bik, no o tome nešto kasnije.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Yamaha FZ1 Fazer
Yamaha FZ1 Fazer

Yamaha FZ1 Fazer

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 150 k (110,3 KW) 11000 rpm

Okretni moment: 106 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 190/50 - 17

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 194 kg

Yamaha
Triumph Sprint GT (2010.)

Triumph Sprint GT (2010.)

údaje

Obujam: 1050 cm3

Snaga: 130 k (96 KW) 9200 rpm

Okretni moment: 108 Nm @ 6300rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 255 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 20 l

Maksimalna brzina: 200+ km/h

Triumph
Kawasaki Z 1000 SX (2011.)
Kawasaki Z 1000 SX (2011.)

Kawasaki Z1000SX

údaje

Obujam: 1043 cm3

Snaga: 138 k (101,5 KW) 9600 rpm

Okretni moment: 110 Nm @ 7800rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 250 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/50 ZR 17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 198 kg

Maksimalna brzina: 240 km/h

Kawasaki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha V-max Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XT660X Aprilia RS 125 Yamaha XJ6 (2010.) KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)