Motorevija
PRETRAGA
2010-03-20 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak, Jorg Kunstle
Bookmark and Share

Bilo da se radi o modelu od 650 ili 1250 ccm, s oplatama ili bez njih, Suzuki potencijalnim kupcima bandita nudi široke mogućnosti. Istražili smo koja je od njih najatraktivnija



Kao i u većini hrvatskih priča, situacija je paradoksalna. Dok u Europi Suzukijevu prodaju modela porodice bandit uglavnom predvodi jači od 1250 ccm, na našem je tržištu situacija obratna. Drugu godinu zaredom gotovo polovicu ukupne prodaje te porodice motocikala drži model 650 S, a slijede ga GSX F i naked. Veliki model, bilo da se radi o onome s oplatom ili bez nje marginalno je zastupljen.

Razlozi za takvo stanje svakako postoje. Hrvatski sustav oporezivanja motocikala (porez na cestovna motorna vozila) strahovito udara po džepu za veliki obujam i snagu, a ne odudaraju ni kategorije raspodjela razreda obveznog osiguranja. Nadalje u osiguravateljskim kućama već se neko vrijeme ne može „srediti“ nikakav bonus. Kad tome dodate i „smirenije“ kupce, takav odnos snaga čini se sasvim logičnim.



Ni u jednoj porodici unutar iste kuće srednja klasa motocikala i ona big bike nisu posložene uže - bilo da se radi o koncepciji ili cijeni. Suzuki svoju taktiku bazira na nemilosrdnom iskorištavanju jednakih komponenti po principu - jedan za sve. Primjerice, 650-ica se od većeg brata razlikuje samo po manjem promjeru prednje vilice (41 umjesto 43 mm), čeličnoj stražnjoj vilici (na 1250 je aluminijska) te stražnjoj felgi dimenzija pet cola (1250 ima 5,5 cola). Stoga ne treba čuditi da je masa 650-ice manja samo pet kilograma, bilo da se radi o verziji s oplatama ili bez njih.

Pet kilograma samo po sebi ne može biti dovoljan argument, no gotovo dvostruko veći obujam može - 1250 ccm naprama 650 ccm, ili mjereno u snazi 108 KS naprama 86. Ta razlika pokazuje u kojem smjeru vozi veliki bandit. Nema tu ni primisli o razvoju snage poput onoga na sportskim jurilicama. Riječ je isključivo o opuštenom „klizanju“, surfanju na valovima snage i okretnog momenta. Sa 116 Nm pri 3400 o/min zaista nije važno u kojem ste stupnju prijenosa. Ujedno, već na 2000 o/min na raspolaganju vam je 100 Nm, koji se kasnije moćno i suvereno „rastežu“ sve do 6500 o/min. Veliki bandit jedan je od obujmom najvećih, a karakterno najopuštenijih motocikala uopće. Privlači vozače starije od 40 godina koji se vraćaju svijetu motociklizma ili pak odustaju od sportskih modela.

Varijanta S je, naravno, omiljenija od potpuno ogoljele, iako potonja pruža intenzivniji i izravniji osjećaj vožnje. Njezine manje dimenzije nisu samo vizualna varka, nego i subjektivan osjećaj svakog vozača koji je probao oba modela jedan za drugim. Gotovo je za ne povjerovati da se radi o tehnički identičnim motociklima.

Najveće su prednosti modela S iznad brzine od 160 km/h. Tu se otvara potpuno nova stranica na kojoj velikim slovima piše - zaštita od vjetra. Oplata ne čuva samo gornji dio tijela vozača, nego i izoštrava njegovu koncentraciju i fokusiranost prema čistom užitku vožnje.



No, ni manji bandit nije bez aduta. Dapače, njegova je uspješnost u našem podneblju konkretnija. Performanse su blaže, ali ga vozači početnici obožavaju. Jedini je allrounder sa 650 ccm, a to mu pribavlja i neke prednosti u odnosu na konkurenciju. Bolje „puni“ u nižim režimima, a srednji su okretaji prilagođeniji svakodnevici.

Hrvatski kupci u prvom kontaktu u salonu većinom posežu za nakedom. Kažu: „Jedva prolazimo kao kreditno sposobni i ne možemo platiti razliku za S-verziju!“ Vješti trgovac takvu argumentaciju lako pobija. Gotovo svaki kupac nakeda nakon mjesec dana vožnje vraća se u salon te naručuje vjetrobransko staklo koje u konačnici košta gotovo isto kao doplata za S-model.

No, izbor u klasi 650 još je veći nego kod 1250-ice. Naime, prošle se godine pojavila i potpuno oklopljena verzija - GSX 650 F. Naziv modela snažno aludira na motocikl poznat s kraja 80-ih koji je ostvario zavidan uspjeh na tržištu. Dakako, smišljen je to potez koji bi trebao privući motocikliste povratnike. Model F, unatoč hrpi oplata, lakši je kilogram od osnovne izvedbe bandita. Naime, na njemu nedostaju glavne stajne nožice, a ispušni je sustav drukčije izveden.



Na kraju, koju 650-icu odabrati?

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Suzuki GSF1250 S ABS bandit

Suzuki GSF1250/S Bandit

údaje

Obujam: 1255 cm3

Snaga: 110 k (81 KW) 7500 rpm

Okretni moment: 110 Nm @ 4000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 180/55 - 17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 229 kg

Maksimalna brzina: 236 km/h

Suzuki
Suzuki Bandit 650 2007-
Suzuki Bandit 650 2007-

Suzuki GSF650 Bandit

údaje

Obujam: 656 cm3

Snaga: 86 k (63 KW) 10500 rpm

Okretni moment: 62 Nm @ 8900rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 160/60 - 17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 215 kg

Maksimalna brzina: 236 km/h

Suzuki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha V-max Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XT660X Aprilia RS 125 Yamaha XJ6 (2010.) KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)