2019-12-09 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Petar Santini
Bookmark and Share

V-strom 250 predstavljen je ujesen 2017. i otad nije pobudio značajniji interes hrvatskih kupaca. No, od ovoga proljeća cijena je snižena na prihvatljivih 37.990 kuna, što ga je preko noći promoviralo u - traženu robu



Svaka priča nekog novog modela započinje od cijene, pa tako i ova. Suzuki je krajem 2017. predstavio najmanji V-strom, obujma 250 ccm. Paralelni twin posudio je iz Inazume, postavio ga u čelični okvir, navukao cestovne 17-colne naplatke te sve zajedno upakirao u prepoznatljiv strom-izgled. Za taj je naoko ozbiljan paket u početku tražio 46.000 kuna, što se većini imalo zainteresiranih kupaca činilo previše. V-strom 250 uglavnom je otad mirovao u skladištima, bez da pritom budi značajnije zanimanje u Hrvata.



No, u proljeće ove godine dogodio se kopernikanski preokret. Suzuki Hrvatska odlučio je korigirati cijenu na vrlo prihvatljivih 37.990 kuna i prodaja se odjednom pomaknula s mrtve točke. Zašto je V-strom 250 preko noći postao zanimljiv? Ne samo da je prvi konkurent osjetno skuplji, već je mali V-strom ujedno postao ozbiljna alternativa snažnijim rabljenim motociklima približno iste vrijednosti (klasa 600 ccm).

E sad, što budućim vlasnicima V-strom 250 uopće nudi? Prije svega, ne bi ga trebalo doživljavati putnikom već primarno - gradskim suputnikom. Naime, zbog uspravne pozicije sjedenja i upravljača uskog hvata, V-strom 250 je idealan za gradsko švrljanje. Jednostavan je i predvidiv, lak za korištenje kako u vožnji tako i na mjestu, te ne traži posebno zahtjevan i angažiran pristup vožnji. Izuzev, na mjenjaču ćete morati marljivo raditi, jer je vrlo kratko stupnjevan. S druge strane, to vam neće pasti pretjerano teško jer spojka-mjenjač kao cjelina funkcioniraju izvrsno - lako i precizno.



Najviša brzina od 125 km/h (prema instrumentima) čini ga vrlo upotrebljivim i na otvorenim magistralnim cestama, dok za autocestu ipak nedostaje koji kilometar više u 'špici'. Isto tako, putna se brzina bez problema može održavati na 120 km/h, no prelaskom te granice pojačavaju se vibracije u predjelu oslonaca za noge i ručica upravljača - toliko su iritantne da se ne može koncentrirati na vožnju.

Iako smo većinu vremena V-strom vrtjeli u visokim okretajima (6000-10.000 o/min), prosječna potrošnja na testu iznosila je skromnih 3,2 l/100 km. Tako niska potrošnja u kombinaciji s velikim, 17-litrenim spremnikom goriva rezultira vrlo ozbiljnim dosegom iznad 500 km. Kolega Santini je konkretno put od Zagreba do Zadra, vozeći se cijelo vrijeme po staroj cesti, svladao sa svega pola spremnika goriva!



I dok s jedne strane kultivirani i živahni paralelni twin štedi gorivo, s druge V-stromovo usko i tvrdo sjedalo ostavlja traga na vašoj stražnjici. Na ovako dugim rutama pokazalo se neudobnim te ergonomski loše profiliranim, čime se ponovno vraćamo na gradsku vožnju. Aduti najmanjeg Stroma zasigurno leže u urbanim sredinama, gdje može iskoristiti svoju okretnost. Kočnice u svakom trenu vladaju situacijom, ABS je neprimjetan, a serijski ugrađene gume Road Winner zasad dobro funkcioniraju. Iako, ne gajimo pretjerano povjerenje u njih i vrlo rado bismo ih zamijenili. Budući da ćemo se s V-stromom 250 družiti još neko vrijeme, za to će zasigurno biti prilike.


TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, dva ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 26 mm, regulirani katalizator, alternator 350 W, akumulator 12 V /10 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, mjenjač šest stupnjeva, pogonski lanac
Promjer x hod 53,5 x 55,2 mm
Obujam 248 ccm
Kompresija 11,5:1
Snaga 25 KS (18,4 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 23 Nm pri 6500 o/min

Okvir i ovjes
Čelične cijevi, prednja klasična vilica promjera 37 mm, stražnja čelična vlica, direktno vezan monoamortizer

Kočnice
Sprijeda disk promjera 290 mm i čeljust s dva klipa, straga disk 240 mm i čeljust s dva klipa, ABS
Kotači 3,00 x 17; 4,00 x 17
Gume sprijeda 110/80-17; straga 140/70-17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1425 mm, kut glave okvira 64,8 stupnjeva, predtrag 100 mm, hod sprijeda/straga 115/125 mm, suha masa 188 kg, najveća dopuštena masa 375 kg, spremnik goriva/rezerva 17,3/2,4 litre
Garancija dvije godine
Cijena 37.990 kuna


IZDVOJENO
Pogled na konkurente

Kawasaki Versys-X 300
Paralelni twin, 296 ccm, 39 KS pri 11.500 o/min, 26 Nm pri 10.000 o/min, masa sa svim tekućinama 181 kg, spremnik goriva 17 l
Cijena: od 44.595 kn












BMW G 310 GS
Monocilindrik, 313 ccm, 34 KS pri 9500 o/min, 28 Nm pri 7500 o/min, masa sa svim tekućinama 169,5 kg, spremnik goriva 11 l
Cijena: 51.916 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RS 125 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha XT660X Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Kawasaki KLR650 / R Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Gilera Runner 50 SP Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF 600 S Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)