2015-03-20 , Autor: Ante Radić, Slike: fact
Bookmark and Share

Ono po čemu se najviše razlikuju, osim obujma motora i performansi, je prodajna cijena. Vrijedi li 35.000 kuna doplate za veći Strom?

Već dugo vremena, Suzukijeva ponuda putnih enduro motocikala djeluje skromno. Sve donedavno, u prospektima se nalazio tek jedan, ali vrijedan, model V-Strom 650. Popularni mali Strom prošao je kroz reviziju 2011., radi tehničkog i optičkog osvježavanja, zahvaljujući čemu još uvijek djeluje moderno.



Ipak, u segmentu veće kubikaže vladala je tišina, Suzuki nije imao takmaca u klasi 1200 ccm. Kada se početkom 2014. pojavio veliki Strom, nije zapucao na vrh klase, jer za to nije ni imao pokrića u vidu snage, poluaktivnog ovjesa i sličnih nezaobilaznih stavki kojima se razbacuje konkurencija. Čitajući između redaka, V-Strom 1000 zapravo je otvorio novu podklasu - jedna litra obujma, 100 KS, cijena 100.000 kuna. Tim je brojkama pogodio točno između klase 800 i 1200, a istovremeno se dovoljno udaljio od svog manjeg brata. Između malog i velikog Stroma tako stoji 30 KS razlike, a nakon što je korigirana cijena 650-ke, doplata za veći model postala je još veća - radi se o nemalih 35.000 kuna.



Velike sličnosti pronalazimo u ergonomiji vozača - oba motocikla pružaju vrlo sličan položaj sjedenja, mali Strom prostran je kao i veliki. Tisućica je ipak nešto udobnija, ponajviše zbog bolje podstavljenog sjedala, dok je 650-ka uža u predjelu koljena. Trokut upravljač-sjedalo-oslonci za noge vrlo je sličan i tipično prostran za klasu, a čak ni razlika u kilaži nije pretjerana. Mali Strom broji 216 kg, a veći 229 kg, pa je razlika jedva osjetna čak i pri manevriranju u mjestu.

Frapantno su slični već od prvih metara vožnje - oba V-twina iznimno su uglađena, nema nikakvih trzaja ni „bičevanja“ lanca, već okretaje nabiru u najboljim manirama, osjetno profinjenije od europskih konkurenata. Logično, zbog manjih rotacijskih masa, 650-ka to čini još uglađenije.



Deblji V2 svoje prednosti ističe zahvaljujući većem obujmu. Snažno pulsira na minimumu, a već na 3500 okretaja dostupna je maksimalna vrijednost okretnog momenta. Zbog toga se i osjeća osjetno potentnijim na cesti, a ubacivanje u viši stupanj prijenosa lagodno se može izvršiti i na 4000 okretaja - nema prijeke potrebe tjerati ga prema crvenom području.

Jasno, 650-ka ima primjetno drugačiji karakter - umjesto suverenog nastupa od najnižih okretaja, mali V2 zahvaljujući kraćem hodu klipova s lakoćom nabire okretaje i u svakom režimu djeluje svježe i živahno. Bez ikakvog napora trese snagu iz rukava, pa se razlike na papiru u odnosu na većeg brata vrlo brzo izgube na cesti. Dijagram mjerenja snage odmah sugerira osjetnu razliku, međutim, u praksi se to ne doima tako dramatičnim.



Stvari se pak mijenjaju kada ukrcate suputnika - tisućica tada na vidjelo iznosi svoj potencijal potkrijepljen velikim obujmom, ali i kapacitetnijim ovjesom. Prednji se teleskopi mogu podešavati po svim parametrima i to je neminovna prednost u odnosu na 650-ku. Iako veliki Strom koristi napredniju USD prednju vilicu, valja istaknuti kako su klasični teleskopi na malom Stromu sasvim solidnih karakteristika - za solo vozače više nego zadovoljavajući.



Kako konfiguracija kočnica nagoviješta - razlike su osjetne u zaustavnoj moći, ali i osjećaju za točku najjačeg pritiska. Zahvaljujući radijalno pričvršćenim kočnim čeljustima, veliki Strom pruža bolji osjećaj, preciznije doziranje i više zaustavne sile od aksijalno pričvršćenih, plutajućih čeljusti kakve nalazimo na manjem bratu.

I u voznoj dinamici postoji puno dodirnih točaka. I mali i veliki Strom suvereno prolaze kroz zavoje svih radijusa te podjednakom lakoćom mijenjaju smjer. Zato u solo-vožnji veći brat ne uspijeva izgraditi veliku prednost. Njegovi se aduti, prije svega, kriju u sveobuhvatnijim putnim kvalitetama te većoj snazi motora, koja do izražaja dolazi u vožnji sa suvozačem. Dodatni motiv za kupnju predstavlja i kompletna putna oprema (koferi, štitnici...) po vrlo primamljivoj cijeni, a te su stavke ionako nezaobilazne ako veliki Strom namjeravate koristiti sukladno njegovoj namjeni.


ZAKLJUČAK

Potentan motor od 1000 ccm, uvjerljiv ovjes i odlične putne kvalitete najjači su aduti velikog Stroma. Ipak, velika razlika u cijeni (+ 35.000 kuna) bode oči i iznova stvara dvojbu pri donošenju odluke o kupnji. V-Strom 650 i dalje osvaja uglađenim motorom sklonim vrtnji te uzornom voznom dinamikom. Zato je za solo vozače, koji preferiraju magistralne ceste, logičniji i kudikamo povoljniji izbor.







Suzuki DR800S BIG 1991-1995
Suzuki DR800S BIG 1991-1995

Suzuki DR800S BIG

údaje

Obujam: 779 cm3

Snaga: 50 k (37 KW) 6600 rpm

Okretni moment: 60 Nm @ 5400 rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 90/90-21

Stražnja guma: 130/80-17

Obujam spremnika: 24 l

Dužina: 194 kg

Maksimalna brzina: 170 km/h

Suzuki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha T-max 500 Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Suzuki SFV650 Gladius 2009 KTM 690 Duke Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Kawasaki KLR650 / R KTM Duke 125 (2011.) Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Hyosung GT 250 R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.)