Motorevija
PRETRAGA
2020-12-08 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Tićak, Tomac
Bookmark and Share

Mnogi su pronašli sreću s ovim maksi skuterom, i to ne samo u gradu



Je li potrošnja goriva pretjerana?
Mnogi su T-Maxu 500 i 530 zamjerali neprimjerenu potrošnju goriva koja se kretala od šest (oštrija vožnja u gradu) do čak devet litara (autocesta) na 100 km. Ključne promjene na aktualnoj generaciji su podizanje obujma sa 530 na 562 ccm, porast snage (dva KS) i momenta (dva Nm), povećanje najviše brzine (plus od pet km/h), ugradnja dvaju katalizatora (Euro 5) te naravno - smanjenje potrošnje. Posljednji navod doista odgovara realnosti, budući da je nakon cjelodnevne rute od 550 km putno računalo ispisalo vrijednost od - 5,1 l/100 km. 

Valja napomenuti da je T-Max bio maksimalno opterećen (suputnik i prtljaga) te da je gotovo 200 km prevezao po autocesti pri brzini od 130 do 150 km/h (prema instrumentima). Vrijednost putnog računala potvrdilo je i točenje na benzinskoj crpki, gdje smo nakon točno 200 km jedva natočili deset litara eurosupera 95. Tijekom vožnje po magistrali bilježili smo potrošnju od 4,4 l/100 km, a prethodno smo tjedan u gradu zaključili s nešto manje od pet litara. Dakle, T-Max 560 itekako bilježi napredak u poglavlju potrošnje.



Kakva je zaštita od vjetra?
Uh, kako nas je samo 'ubijao' taj serijski vjetrobran na prezentaciji aktualnog modela te na prethodniku 530. Naime, na stranu 'lomljenje' pogleda, koje u gradskom režimu vožnje itekako iritira, ali to nesnosno kovitlanje zraka... Naime, višim vozačima (iznad 180 cm) zrak se 'vrtložio' točno u predjelu stražnjeg dijela vrata pa - ako niste imali zaštitu (jakna s visokim ovratnikom, marama, buf…) - sljedeći ste dan zasigurno imali terapiju tigrovom masti. Kratak sportski vjetrobran (700 kuna) doslovce je preporodio T-max, kako po pitanju preglednosti tako i glede strujanja zraka. Naravno, pritisak na prsa je odsad snažniji - iako ne i nepodnošljiv jer trpi putnu brzinu od 150 km/h - ali je neugodno vrtloženje u predjelu vrata posve izostalo. Dakle, riječ je o smislenoj te vrlo isplativoj investiciji. 



Je li komforan na dužim rutama?
T-Max 560 je podnošljiv u svakom režimu vožnje ako ona traje sat do sat i pol. Nakon toga počinjete osjećati 'čari' pretvrdog sjedala za koje je kolega Ante Radić rekao da bi trebalo '...izreći kaznu zatvora onome tko ga je odobrio'. Doista, nakon otprilike 100-150 km vožnje sjedalo postaje tvrdo kao kamen, kako za vozača tako i suputnika. 



Po pitanju prostranosti mu se nema što prigovoriti, no ako se s T-maxom namjeravate družiti na cjelodnevnim ili vikend izletima, tada obavezno kod Yamahinih prodavača potražite (grijano) komfor-sjedalo (3899 kuna). Već smo na prezentaciji utvrdili da nam nedostaje mjesta na podnici za stopalo (u vodoravnom položaju) te da ovjes dobro čita podlogu i vrlo pristojno ublažava.

Osnovna ili opremljenija izvedba?
Razlika u cijeni između osnovnog modela i opremljenijeg Tech Maxa je nemalih 11.000 kuna, a uključuje dodatke poput tempomata, grijanih ručki i sjedala, električno podesivog vjetrobrana, podesivog stražnjeg ovjesa, prednje vilice u zlatnoj boji... Naravno, ne trebamo ni napominjati da je skuplji model u hrvatskom priobalju nestao prije nego što je uopće stigao u prodajne salone. Doplata za skuplju izvedbu je - po količini opreme i komforu koji pruža - isplativa, no osnovnu opremu možete i opremiti komfor-sjedalom (3899 kuna) te grijanim ručkama (1431 kuna). Pritom ste povećali razinu ugode, a još vam je i ostala koja kuna u novčaniku. 



Može li biti dostojna zamjena za motocikl?
Koliko god T-Max koketirao i interferirao s konceptom motocikla, u konačnici je ipak maksi skuter. Doduše, skuter s iznimno kvalitetnim ovjesom i kočnicama te vrhunskom završnom obradom, ali ipak - skuter. Nekima će upravo to biti prevaga za kupnju, jer se ionako najviše voze po gradu, pa će cijeniti prostor pod sjedalom, opuštenu ergonomiju te učinkovitu zaštitu koju pružaju široke oplate. Zbog dodatnih performansi mogu se zaputiti i u najudaljenije krajeve Hrvatske, a pritom se ne odriču ni sportskog duha... Da, nekima T-max 560 doista može biti dostojna i smislena zamjena za motocikl.


TEHNIČKI PODACI
Yamaha T-Max 560

Motor
Tekućinom hlađeni četverotaktni paralelni twin, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, suhi karter, ubrizgavanje, regulirani katalizator - Euro 5, alternator 350 W, klizna spojka u uljnoj kupelji, variomat, završni prijenos preko zupčastog remena
Promjer x hod 70 x 73 mm
Obujam 562 ccm
Kompresija 10,9:1
Snaga 48 KS (35 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 55,7 Nm pri 5250 o/min

Okvir i ovjes
Aluminijski okvir, klasična vilica promjera 43 mm, oscilirajuća stražnja vilica, monoamortizer

Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 267 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 282 mm i čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači 3,50 x 15, 5,00 x 15
Gume 120/70 R15, 160/60 R15

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1575 mm, hod sprijeda/straga 120/117 mm, masa sa svim tekućinama 218 kg, visina sjedala od tla 800 mm, spremnik goriva 15 litara
Garancija tri godine
Boje Icon Gray i Sword Grey
Cijena 93.500 kuna (gotovina)





Yamaha YP400 Majesty 2004
Yamaha YP400 Majesty 2004

Yamaha YP400 Majesty

údaje

Obujam: 395 cm3

Snaga: 35 k (25,7 KW) 7250 rpm

Okretni moment: 37 Nm @ 6000 rpm

Prednja kočnica: 267 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 267 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/80 - 14

Stražnja guma: 150/70 - 13

Obujam spremnika: 14 l

Dužina: 197 kg

Maksimalna brzina: 137 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)