2011-01-13 , Autor: Gert Thole, Slike: Triumph
Bookmark and Share

Okrugle „oči“ činile su speed triple prepoznatljivim motociklom. Na novom modelu ih više nema, no to vas nipošto ne bi trebalo deprimirati. Trebate tek malo bolje pogledati ondje gdje dosad niste

 Motogalerija Triumph speed triple (2011.)

Koliko god neki model bio uspješan i bezvremenski, on se s vremena na vrijeme mora osvježiti. Iako je triumph speed triple već klasika te njegovi vlasnici zasigurno nisu prizivali promjene, one su se ipak dogodile. Najvidljivija je svakako izmjena dvostrukih okruglih svjetala koja su trajala punih 13 godina, a oko njihove se promjene rasprave neće stišati još neko vrijeme.
No, znatno važnije od svjetala su poprilične promjene koje su se dogodile ispod triumphovog lica.
Uostalom, da su Triumphovi inženjeri unaprijedili motocikl, potvrđuje i činjenica da su za mjesto prve vožnje izabrali trkaću stazu Ascari koja slovi kao tehnička i zahtjevna. Ako niste zaboravili, vozimo naked!

Prva runda vožnje otkriva gotovo sve o motoru. Naime, ostao je dobri, stari Englez, i to u pozitivnom smislu. Dolje prenosi „udarac“ svojstven V-dvocilindrašu, dok gore veselo vrišti i tiska u manirama rasnog rednog četverocilindraša. Uz to, razvijanje snage je iznimno linearno s podjednakim potiskom kroz cijelo uporabno područje. Naravno, i dalje je prisutna akustična orgija svojstvena „triple-osjećaju“.

Isto tako, osjeća se da su izmjene na agregatu godile. Doziranje gasa je finije, a triumph ga je dobio zahvaljujući optimiziranoj mapi paljenja te izmijenjenim ispušnim cijevima. U srednjim režimima agregat stavlja na raspolaganje nekoliko Nm okretnog momenta više, dok se u visokim okretajima osjeća dodatnih pet KS. Dakle motorički, speed triple ostaje ono što je bio, uz vrijedna poboljšanja.
S druge strane, za okvir i ovjes se to ne može reći jer je u tim segmentima zamjetan radikalan napredak. Naime, speed se sada osjeća „lakonogo“, upravljivo i munjevito. Da, uvelike nalikuje svom mlađem bratu street tripleu. Linije prolaska zavoja korigiraju se bez imalo smetnje, prebacivanja se obavljaju s minimalnim impulsom, a čak i pri višim brzinama motocikl ne gubi na stabilnosti, što se prije katkad moglo osjetiti.

 Motogalerija Triumph speed triple (2011.)

Stražnji kotač je odsad dimenzija šest cola, i na njega je montirana Metzelerova guma racetech K3, a već i ta promjena sama po sebi podosta znači. Osjećaj sa stražnjeg dijela motocikla je gotovo savršen. Obilje gripa i goleme rezerve ovjesa vozača tjeraju na sve žešću jurnjavu. U svakodnevici je stari triple pri nailasku na neravnine znao nervozno poskakivati na stražnjem kraju, što se na novom nije dogodilo ni u jednom trenutku, čak ni na najlošijim dionicama ceste u okolici Ronde.
Još jedan vidljiv napredak zamjećujemo kod kočnica, i to ne samo zato što je napokon uz doplatu dostupan i ABS. Nova radijalna pumpa marke Brembo pridodala je finoj mogućnosti doziranja prednje kočnice.

Nova je i pozicija sjedenja. Odsad je upravljač niži i uži, sjedalo je duže, a vozač je više pomaknut prema prednjem kraju. U praksi to donosi više komfora i mogućnosti za individualni smještaj na motociklu, kao i bolji povratni osjećaj s prednjeg kraja.

Ukratko zaključujemo - stari model je spreman za mirovinu, živio novi speed triple! Ne samo da je riječ o modernijem i boljem motociklu, već i jeftinijem. Naime, Triumph je jedan od rijetkih proizvođača koji je odlučio spustiti cijenu u odnosu na prethodni model. Ovo je ujedno i poruka - nemojte ga gledati samo u oči!

  Motogalerija Triumph speed triple (2011.)  Motogalerija Triumph speed triple (2011.)
 Motogalerija Triumph speed triple (2011.)

Što je novo?

Motor razvija više snage i okretnog momenta zbog veće kutije zračnog filtra, izmijenjenog ispuha te optimiziranog mappinga
Niža potrošnja
Geometrija okvira, nova pozicija motora
Stražnja vilica je duža, čvršća i jedan kg lakša
Izmijenjen raspored mase, akumulator je tik do glave upravljača
Smanjene rotirajuće mase - diskovi su 0,5 mm tanji, stražnji kotač je jedan kg lakši
Povećanje mogućnosti nagiba
Ergonomija, više slobode kretanja na motociklu, pozicija orijentirana prema naprijed
Visina sjedala smanjena pet mm
Stražnja guma u dimenziji 190/55-17, 6-colni naplatak
Instrumenti koji uključuju lap-timer, upozoravajuće svjetlo za izmjenu brzina te opcijski pokazivač pritiska u gumama

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2




Triumph Speed Triple 1050 2005-
Triumph Speed Triple 1050 2005-

Triumph Speed Triple 1050 (2005)

údaje

Obujam: 1050 cm3

Snaga: 130 k (95 KW) 9100 rpm

Okretni moment: 105 Nm @ 5100 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 189 kg

Maksimalna brzina: 248 km/h

Triumph
Triumph Speed Triple 1050
Triumph Speed Triple 1050

Triumph Speed Triple (2011.)

údaje

Obujam: 1050 cm3

Snaga: 135 k (99 KW) 9400 rpm

Okretni moment: 111 Nm @ 7750rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 255 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17,5 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 240 km/h

Triumph
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha T-max 500 Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Suzuki SFV650 Gladius 2009 KTM 690 Duke Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Kawasaki KLR650 / R KTM Duke 125 (2011.) Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Hyosung GT 250 R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.)