Motorevija
PRETRAGA
2018-03-27 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Ivan Tomšić
Bookmark and Share


Agresor u hypersport-segmentu

Posljednjih nekoliko godina velika većina proizvođača okrenula se segmentu sport-touring dok je orijentacija cesta-staza pala u drugi plan. 'Krivica' ide na račun novih trendova u svijetu motocikala – sportaši su pali u zaborav dok su allrounderi i retro motocikli preuzeli tron.



I dalje je situacija ista po pitanju izbora motocikala ali dogodilo se to da vozači prevaljuju sve manje kilometara te shodno tome žele što bolje performanse bez obzira na kilometražu koju gume mogu odraditi. Uz to, iako imamo sve manje R-motocikala na cesti performanse istih su otišle u nebesa stoga je nužno imati najbolji materijal ispod sebe.



Upravo tu Dunlop traži svoju sreću - performanse za svakodnevno korištenje na cesti uz mogućnost ozbiljne vožnje na trkaćoj stazi. Novi Sportsmart TT smo isprobali na jugu Španjolske na stazi Monteblanco. Testna flota pokrivala je sve klase za koje je ova guma zamišljena - od najmanjeg Kawasakija Ninje 400, retro BMW R Nine T-a pa sve do superbikeova Yamahe YZF-R1 i Honde CBR 1000 RR SP.



U prvom dijelu prezentacije smo na kratko osjetili kako guma radi u idealnim suhim uvjetima i realno nema tu puno mudrovanja. Guma ovakvog pedigrea na trkaćoj stazi mora dati ono najbolje od sebe, bilo bi žalosno da je drugačije. Iako to nismo imali u planu, zbog toga i jesmo bili daleko na jugu Španjolske, osjetili smo novi Sportsmart TT i u kišnim uvjetima. Odnosno bolje reći u ekstremno kišnim uvjetima za koje realno ova guma nije niti zamišljena.



I kako je podnijela potop? Izuzetno dobro, količina gripa i osjećaj za prednji kraj su besprijekorni. Velikim dijelom dodatnu sigurnost dala su nam elektronska pomagala kojima su ovi motocikli opremljeni – ABS i kontrola trakcije itekako igraju svoju ulogu u ovakvim uvjetima.



No usporedbe radi, prebacili smo se na analogni Kawasaki Ninja 400 koji je opremljen ABS-om ali bez kontrole trakcije. Mali predstavnik klase SSP 300 savršeno je odrađivao posao uparen s novim Dunlopicama. Što to znači za sve vas krajnje korisnike koji ćete vjerojatno ovu gumu koristiti samo na cesti? Očekuje vas izniman grip i osjećaj za prednji kraj na suhome i brzo zagrijavanje, te sigurna vožnja u kišnim uvjetima. Po pitanju trajnosti - s obzirom na trošenje kojemu smo svjedočili na stazi - nemojte očekivati kilometražu kao sa sport-touring ili entry-level gumom. Gušti su gušti i kao takvi nikada ne dolaze gratis.



Što trebate znati o SportSmartu TT?

- TT kao dodatak u imenu ne odnosi se na Isle of Man TT već na Track Technology

- Nova guma nije zamjena za SportSmat 2 Max, već potpuno novorazvijena guma koja je smještena između Dunlopa GP Racer 212 i Sportsmart 2 Maxa

- Karkasa Sportsmarta TT koristi se u izradi dunlopove trkaće gume D 213 GP. Ovdje se radi o obrnutom procesu u kojemu cestovna guma i sam njen razvoj daju gen trkaćoj gumi

- Stražnja guma koristi tehnologiju NTEC RT (road & track). Tehnologija dopušta korištenje iznimno niskog tlaka u odnosu na preporučeni tlak proizvođača motocikala. U praksi umjesto preporučenih 2,9 bara gumu ste mogli pumpati na 1,5 bara ili čak i niže - ovisno o osjećaju koji ste tražili. Dodatak RT ovoj tehnologiji znači da je početni preporučeni tlak gume nešto viši , time se guma brže zagrijava u cestovnom korištenju dok opet ima mogućnost niskog tlaka za trkaću stazu

- SV-speed vent ili ventilacija uz pomoć brzine je skraćenica za oblik šare koju koristi Dunlop TT. Novi dizajn šare trebao bi davati maksimalan kontakt/grip uz puno bolje hlađenje

-Nova Sportsmart TT nema silike u svojoj 'koži'. Dakle nema problematike po pitanju grijanja i hlađenja, odnosno guma ne gubi performanse nakon ciklusa grijanja-hlađenja. Isto tako zbog ovoga ima lošije performanse u hladnim, kišnim uvjetima ali to na stazi nismo osjetili

Dostupne dimenzije:








Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)