2018-12-11 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Uz prepoznatljivu genetiku skutera iz Iwate, nameće se kao idealno prijevozno sredstvo za gradske gužve, uz nenadmašnu okretnost i ekonomičnost



Od 2015. kada smo ga premijerno ugostili na našem testu, ništa se značajnije nije promijenilo, ali NMax 125 nas je podsjetio koliko je zapravo smisleno posjedovati skuter ove klase za vožnju gradskim gužvama, pa bio on prvo i jedino prijevozno sredstvo ili as iz rukava koji stoji uz bok vašem putnom/adventure modelu u garaži. Da, bilo bi idealno kada bi 125-ice mogli voziti i vlasnici B-kategorije, no taj dan nećemo tako skoro dočekati.



Bez obzira na to, tijekom sedmodnevna druženja uživali smo u paketu usluga koji nudi jedna variomatska 125-ica, počevši od ugodne ergonomije sjedenja s vrlo prostranom podnicom koja omogućuje ispruženi položaj nogu kao na pravom GT-skuteru, a zatim i visoke razine praktičnosti. Jedan od najvećih aduta svakako su okretnost i lakoća upravljanja. NMax stoji na kotačima promjera 13 cola koji ponešto kompromitiraju stabilnost na pravcu pri najvišoj brzini, ali zauzvrat nude okretnost na razini bicikla BMX.



Uz izdašan kut zakretanja upravljača, nešto duži međuosovinski razmak, nisko težište i masu od suzdržanih 127 kg, NMax u prometom zakrčenim gradskim sredinama pliva poput ribe u vodi. Jednostavno, ne sjećamo se kada smo s nekim motoriziranim dvokotačem, pa čak ni dvotaktnom pedeseticom, tako lako odrađivali slalom kroz kolone automobila zaustavljenih pred semaforima.
Zahvaljujući varijabilnom razvodu ventila, četverotaktni jednocilindraš s oznakom 'Blue Core' s lakoćom nabire okretaje i putem dobro podešena variomata vrlo linearno ubrzava.



Do 80 km/h stiže relativno brzo, a uz još malo strpljenja i dužu ravnicu digitalni brzinomjer ispisat će oznaku 109 km/h, što znači da NMax hvata okruglu stotku, pa put s jednog kraja grada na drugi možete odraditi i obilaznicom. U takvim uvjetima pokazalo se da niski, sportski podrezani vjetrobran šalje struju zraka ravno u lice, pa vožnja s jet kacigom i nije neko veselje.



Tvornički navod o potrošnji od 2,3 l/100 km zasigurno je ostvariv, no problem je što četverotaktne 125-ice traže maksimalno zakrenutu ručicu gasa kako bi dale sve od sebe, a od 12 KS ne treba očekivati čuda. Zato smo otišli u drugu krajnost, pa se cijeli tjedan vozili u režimu gasa on/off, odnosno tijekom vožnje gas je uvijek bio 'odvrnut' do kraja. Potrošili smo tri spremnika goriva i kod svakog točenja potrošnju računali 'pješice', a rezultat se kretao između 3,1 i 3,5 l/100 km. Dakle, koliko god bili nepažljivi s gasom, NMax ni u kojem slučaju neće potrošiti više od 3,5 l/100 km, pa kada tu brojku usporedimo s tvorničkim navodom, dobivamo stvarni prosjek od 3 l/100 km, pa čak i koji decilitar manje ako ubrzavate nešto 'mekše'. Pohvalno, jer čak i uz tako malen spremnik goriva od 6,6 l autonomija iznosi 200 km.

Općenito, sve je kod NMaxa na razini zadatka, pa čak i kočnice koje djeluju skromno jer diskove promjera 230 mm grizu jednoklipna kliješta. Bez obzira na to, kombinirajući prednju i stražnju kočnicu Nmax se sigurno zaustavlja, a tu je i ABS ako situacija postane škakljiva, dok serijski isporučene gume Dunlop Scootsmart ulijevaju povjerenje.



Kada bude potrebno, i suvozač će biti dobro ugošćen na kraćim relacijama - ergonomija sjedenja sasvim je solidna zahvaljujući zasebnim osloncima nogu te masivnim i ugodno profiliranim rukohvatom koji neće nažuljati ruke. A ni na cijenu nemamo mnogo prigovora, dok osjećaj premiuma nije nimalo narušen, iako pod sjedalom stoji naljepnica - Made in Indonesia.

TEHNIČKI PODACI
Yamaha NMax 125


Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT
Promjer x hod 52 x 58,7 mm
Obujam 125 ccm
Snaga 12 KS (9 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 11,7 Nm pri 7250 o/min

Okvir i ovjes
Čelični okvir, sprijeda klasična teleskopska vilica, straga oscilirajuće rame s dva amortizera
Kočnice sprijeda disk promjera 230 mm, jednoklipna kliješta, straga disk 230 mm, jednoklipna kliješta, ABS
Gume sprijeda 110/70-13, straga 130/70-13, Dunlop Scootsmart

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1350 mm, visina sjedala 765 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 100/90 mm, masa sa svim tekućinama 127 kg, spremnik goriva 6,6 litara
Garancija tri godine
Boje bijela, plava, siva
Cijena 25.900 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda VFR 1200 F Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)