2019-10-11 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

U odnosu na Nmax 125, izvedenica od 155 ccm traži simboličnih 1500 kn doplate, a zauzvrat nudi žustrija ubrzanja te višu maksimalnu brzinu



U Hrvatskoj, variomatske 125-ice nisu pretjerano zastupljene na tržištu. Glavni razlog - ne može ih se voziti s B-kategorijom, kao u pojedinim europskim zemljama. Inicijative za promjenu zakona bile su brojne, ali rezultat je izostao. Dakle, želite li upravljati 125-icom, prethodno je potrebno položiti vozački ispit kategorije A1. Ili posjedovati 'jaču' kategoriju, A2 ili A, što u većini slučajeva podrazumijeva da u garaži već imate 'veliki' motocikl. Ako je situacija takva, onda Nmax 155 može biti pravi as iz rukava, vrlo praktičan i agilan skuter za gradske zadatke.



Posljednjih godina, dvaput smo se družili s modelom Nmax 125 te pritom dobro upoznali njegove kvalitete. Stoji na kotačima promjera 13 cola pa je vrlo okretan u gužvama, dovoljno je prostran i za vožnju udvoje, a sviđa nam se i što njeguje GT-filozofiju s dugom podnicom koja omogućuje ispružen položaj nogu. Ukratko, pravi mali gran-tourismo, koji s motorom od 155 ccm nudi dodatni potencijal za prigradsku vožnju.



Za razliku od Nmaxa 125, ovdje imamo punih 30 ccm više, što nije zanemariva razlika. Iz povećana obujma proizlazi i više snage, umjesto 12 KS na raspolaganju je 15 KS, a možemo spomenuti i povećanje okretnog momenta od tri Nm, i to na 1250 okretaja ranije. Prevedeno u praksi, to znači žustrija ubrzanja iz mjesta, bolja međuubrzanja te višu krajnju brzinu. Na obilaznici smo uspjeli, uz malo strpljenja, postići 121 km/h prema digitalnom brzinomjeru, a sjećamo se da je Nmax 125 'jedva' uspio ispisati 109 km/h. To je ta razlika, s time da Nmax 155 ležernije održava putnu brzinu od okruglih 100 km/h te prema potrebi može odraditi kraću dionicu autocestom. Isto tako, Nmax 155 će ležernije svladati veću uzbrdicu, što će znati cijeniti vozači u priobalju i na otocima.


 

 U oba slučaja, motor BlueCore ima jednu, uvjetno rečeno, tehničku pikanteriju. Riječ je o varijabilnom razvodu ventila, što je tehnologija koja se dugo vremena primjenjuje u automobilskoj industriji, a tek otprije godinu-dvije sve je više susrećemo kod aktualnih sportaša te općenito motocikala visokih performansi. Stoga je lijepo znati da jedan mali Yamahin skuter prednjači u svom segmentu i po tom pitanju. No varijabilni razvod ventila ovdje je u svrsi postizanja veće učinkovitosti, pa Nmax 155 troši svega decilitar-dva više od modela 125 ccm te smo sedmodnevni test zaključili s prosjekom od 2,8 l/100 km.



Ima li Yamaha Nmax tržišnog suparnika? Malih GT-skutera i nema baš mnogo, stoga kao najizravnijeg tržišnog oponenta vidimo Hondu PCX 125 za koju treba izbrojati 24.500 kn (tisuću manje nego za Nmax 125). Model PCX 150 više ne vidimo u Hondinim cjenicima, pa je u ovoj potkategoriji Yamaha u blažoj prednosti.

TEHNIČKI PODACI
Yamaha Nmax 155

Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, varijabilni razvod ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT
Promjer x hod 58 x 58,7 mm
Obujam 155 ccm
Snaga 15 KS (11 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 14,4 Nm pri 6000 o/min

Okvir i ovjes
Čelični okvir, sprijeda klasična teleskopska vilica, straga oscilirajuće rame s dva amortizera
Kočnice sprijeda disk promjera 230 mm, jednoklipna kliješta, straga disk 230 mm, jednoklipna kliješta, ABS
Gume sprijeda 110/70-13, straga 130/70-13

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1350 mm, visina sjedala 765 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 100/90 mm, masa sa svim tekućinama 127 kg, spremnik goriva 6,6 litara
Garancija tri godine
Boje plava, bijela, siva
Cijena 28.410 kn (26.990 za gotovinu)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic Megelli sport 125 R BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Kawasaki KLR650 / R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda VFR 800 2003- Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)