2020-02-28 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Yamaha
Bookmark and Share

Nakon četiri godine mali Tracer dobio je potpuno novo ruho koje sprijeda uvelike sliči superbikeu R1



Između MT-07 i Tracera 900
Za razliku od MT-07, mali Tracer je nudio korektnu zaštitu od vjetra za gornji dio tijela, uspravniji položaj sjedenja, veće mogućnosti smještaja prtljage... Dakle, bio je to zapravo zabavni gradski motocikl s kojim ste mogli i putovati. Ali, samo ukoliko ste solo igrač, jer skučeno sjedalo za suputnika i mala nosivost (prije 170 kg, sada nešto boljih 181 kg) su za vožnju udvoje ipak bili preskromni. No, ključ uspješne prodaje Tracera 700 je bez dvojbe u njegovoj cijeni – ona mora biti dobar kompromis između spomenute MT-07 (57.900 kn) i Tracera 900 (87.500 kn). Domaći uvoznik je to odradilo školski, smjestivši ga gotovo u sredinu – na 69.900 kuna - ali ipak nešto bliže MT-07 (što je i logično).



Vrijeme je za update

Naravno, promjena dizajna je nešto što će svi na prvu primjetiti. Tracer 700 je nakon četiri godine dobio potpuno novo ruho koje sprijeda uvelike sliči superbikeu R1. Pojava je sada agresivnija, oštrija, atletičnija... Dakle, Tracer 700 je napokon dobio prepoznatljiv karakter a upravo su to mnogi prije isticali kao njegov veliki nedostatak. Pozicijska svjetla vrlo su atraktivna, donje leće pak vrlo učinkovite (uvjerili smo se tijekom vožnje po kiši i magli kada smo pratili kolege iza nas u retrovizorima). Novost je isto tako da su sve svjetlosne jednice na motociklu 'LED-izirane'.

Ipak, najvažnija (a kupcima najmanje važna) promjena na Traceru 700 jest da je CP2-agregat premijerno usklađen na normu Euro 5. Prepoznat ćete to po 'predivnom' kolektoru smještenom ispred motora, a koji je Yamaha donekle uspjela sakriti plastičnom oplatom. S druge strane, ukoliko ste se odlučili za Akrapovičev ispuh, tada je sve izloženo kao 'na dlanu' – to uostalom možete vidjeti na fotografiji. O ukusima ne vrijedi raspravljati, ali tehnički su lambda sonda i katalizator baš tamo gdje trebaju biti – blizu motora, kako bi se što prije zagrijali i emitirali ispušne vrijednosti koje su propisane.



Usprkos Euru 5 i dalje 196 kg
Eko-norme sa sobom nužno povlače i porast mase motocikla, no u Yamahi kažu da na Traceru 700 to nije slučaj. Naime, povećanje od 1,5 kg koje je donio Euro 5 su kompenzirali ugradnjom LED-svjetlosnih jednica, lakših oplata i manjim (lakšim) akumulatorom. Nužni preduvjet za ugradnju ovog posljednjeg je bila manja potrošnja električnih trošila na motociklu, što je zapravo i bio cilj 'LED-izacije'. Bilo kako bilo, Tracer 700 je prema Yamahinim navodima ostao na prijašnjih (i prihvatljivih) 196 kg.



Iznimna lakoća vožnje
Doista, u vožnji je to i dalje onaj stari prepoznatljivi funbike koji se vržljasto i spretno poput jegulje provlači kroz beskonačni niz zavoja na Tenerifima. Ergonomija je identična kao na prethodniku, sjedi se opušteno ali još uvijek dovoljno aktivno, s tim da je upravljač sada nešto širi (34 mm). Širi upravljač ubrzava i olakšava spuštanje u nagib te manevriranje na uskom prostoru - riječ je o detalju koji će Traceru 700 svakako goditi.



Manja snaga, ista (skromna) potrošnja
A godi mu i poletnost CP2-motora, koji je unatoč gubitiku snage od 1,3 KS (sada 75 KS pri 8750 o/min) zadržao svoju lepršavost i upotrebljivost. Čak i najoštrije seprentine svladavaju se u drugom ili trećem stupnju prijenosa, dok se brži zavoji napadaju u četvrtom, pa čak i petom stupnju. Najvažnije je stil vožnje prilagoditi radnom području parelelnog twina - ono je najiskoristivije između 3000 i 7000 o/min. Ali, izmjene stupnjeva pri tome vas uopće neće iritirati ili zamarati, budući da je sila koju trebate za pritisak ručice spojke jednaka onoj da toplim nožem režete kroz maslac. Zapravo, sve je na Traceru 'easy' i opušteno, nema stresa, što će prije svega pogodovati manje iskusnim vozačima i početnicima. Pogodovati će im i potrošnja koja prema Yamahini navodima iznosi svega 4,3 l/100 km. Naša je na kraju testa bila nešto veća – 5,2 l/100 km/h – ali treba uzeti u obzir iznimnu zahtjevnost rute (negdje na visini i do 2100 metara) te veliku angažiranost na ručici gasa (gotovo uvijek 'odvrnuta' do kraja). Realno, Tracer 700 se bez problema može voziti sa 4,0 do 4,5 l/100 km.



Komfor ispred svega

I oni iskusniji će pronaći zabavu na Yamahinom crossoveru, barem do trenutka kada ne pretjeraju. Naime, agresivan stil vožnje brzo će pokazati sve nedostatke ovoga paketa, koji doduše nisu od krucijalne važnosti ali ih treba spomenuti. Naime, završni prijenos je na Traceru 700 skraćen, i to ugradnjom stražnjeg lančanika sa 45 zubaca (prije 43). Ukoliko iz motora izvlačite posljednji atom snage, dogoditi će vam se da ćete u gornjim režimima vrlo brzo ostati bez 'zraka'. S druge strane, komfor je na Traceru 700 uvijek bio iznad svega, što znači da ovjes prilikom oštre vožnje vrlo brzo dolazi do svojih limita. Yamaha je doduše prednju vilicu na novom Traceru 700 opremila podešavanjem prednabijanja i povrata (prije nije bilo moguće podešavanje), no u konačnici je - sve ostalo po starom.

Cartridgei u prednjim vilicama bi od sada trebali reagirati senzibilnije prilikom upijanja neravnina, no kako smo rekli, komfor ionako nikada i nije bio upitan! Generalno, komforu pridonosi i deblje podstavljeno sjedalo (10 mm više, mekše) te vjetrobransko staklo koje se tijekom vožnje (mehanički, lijevom rukom) može podešavati u rasponu od 65 mm. Isto tako, od koristi je 17-litreni spremnik goriva koji uz navedenu potrošnju omogućava respektabilan doseg (preko 400 km) te user-frinedly kočnice koje vas nikada neće (neugodno) iznenaditi. Na stražnjoj je ABS doduše nešto agresivniji, no to se uklapa u koncept motocikla.



Poput dobro skrojenog odijela
Tijekom testne rute duge 240 km koja je vodila kroz sve vrste cesta i sva godišnja doba (imali smo i kišu uz pad temperature na šest stupnjeva Celzijusa) a koja je – zbog fotografiranja i snimanja – bila cjelodnevni događaj, uvjerili smo se u komfor koji pruža Tracer 700. Visina sjedala od 835 mm je dobro odmjerena, široki upravljač prenosi osjećaj potpune kontrole a umjereno prema nazad postavljeni oslonci za noge ne svijaju koljena suviše oštro i dobar su kompromis između touringa i sporta. Konkretno, vozaču visine 185 cm će Tracer 700 pristajati kao dobro odmjereno odijelo, koje se dakako može doraditi u finesama zahvaljujući Yamahinim paketima opreme. Naime, novi Tracer 700 se od sada nudi u četiri individualizirana izdanja: sport, travel, weekend i urban.



ZAKLJUČAK
Facelift Yamahe Tracer 700 uključuje znatno atkraktivnije, oštrije skrojene oplate, LED-izaciju svjetlosnih jedinica, prilagodbu na normu Euro 5 te doradu pojedinih tehničkih detalja. No, u osnovi je mali Tracer u potpunosti ostao dosljedan izvornom konceptu. I dalje je riječ o crossoveru koji vrlo uspješno kombinira sport i touring te koji je iznimno lak i jednostavan za korištenje. Naravno, skromna potrošnja, povoljno redovno održavanje te pouzdanost i dalje su vrline koje bi mogle biti presudne prilikom njegova odabira.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) KTM 690 Duke Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Yamaha XT660X Suzuki SFV650 Gladius 2009 Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Shiver 750 GT BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha YZF-R6 2008- BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM RC-8 R (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha YZF-R6 2006-2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Gilera Runner 50 SP Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)