Motorevija
PRETRAGA
2013-08-05 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: fotogec.com
Bookmark and Share

Xenter odlikuje kvalitetna završna obrada, štedljiv i uglađen pogonski agregat te vrlo prostrana podnica



Italija naprosto obožava skutere velikih kotača obujma 150 ccm, a dokaz tomu je višegodišnji uspjeh honde SH 150 koja je nekoliko godina zaredom bila najprodavaniji skuter na „Čizmi“. U Hrvatskoj je situacija nešto drugačija. Naime, kod nas su omiljeniji oni obujma iznad 250 ccm, koji se podjednako dobro snalaze u gradu i izvan njega ili pak GT skuteri. Yamaha xenter se u taj film ne uklapa u potpunosti, i to prvenstveno iz razloga jer spomenutim klasama ne može konkurirati prtljažnim prostorom pod sjedalom, komforom, performansama a niti prostranošću. Čime onda uopće može?




Za početak recimo, manjom premijom osiguranja (kategorija od 101-175 ccm) te – štedljivošću! Potpuno novi agregat od 155 ccm opremljen ubrizgavanjem goriva na 100 km gradske vožnje troši tek nešto više od 2,5 litre. Spremnik od 8 litara tako zapravo nudi respektabilan doseg unatoč tome što motor razvija vrlo solidne performanse.
Sa 16 KS i skoro 15 Nm okretnog momenta xenter ubrzava do najviše brzine od 110 km/h (na instrumentima), i to neprimjetno, fluidno i linearno. Vibracija u vožnji gotovo da i nema, tekućinom hlađeni motor s jednom bregastom osovinom i četiri ventila radi tiho i uglađeno. Razloge treba potražiti u činjenici da je Yamaha u njega ugradila kvalitetne komponente poput lakog klipa od lijevanog aluminija te cilindra sa keramičkom košuljicom.



Za razliku od vrhunskog motora, ostatak skutera podložan je oportunim stavovima. S jedne strane tu je vrlo dobra završna obrada, najmoderniji instrumenti u klasi te stražnji ovjes monocross koji konceptom odgovara onome na T-maxu. S druge je strane tu bubanj kao jeftino rješenje što se mnogima zasigurno neće svidjeti. Primjerice, konkurencija poput honde SH 150 ili aprilije scarabeo 200 i sprijeda i straga nudi disk. Kad smo već kod kočnica, xenter je opremljen vezanim sustavom kočenja što znači da pritiskom poluge stražnje kočnice aktivirate i onaj na prednju. U suštini, zaustavljanje je dobro iako traži snažan stisak, no disk bi u glavama kupaca stvorio znatno pozitivniji efekt od bubnja.



Drugi je nedostatak xentera potpuni izostanak prostora pod sjedalom. No dobro, ne baš potpuni jer ipak postoji „rupa“ u koju stanu rukavice, prometna i dvije kutije cigareta, dok u onu smještenu u prednjemu štitu možete ubaciti sunčane naočale. Stoga se s pravom pitate – a što s kacigom? Nju ćete ili morati zaključati lancem za skuter ili pak kupiti topcase obujma 39 litara u koji vam stane i kompletna oprema poput jakne, pojasa i kišnog odijela. Top case možete kupiti kod Yamahinih prodavača pod povlaštenim uvjetima u kompletu s vjetrobranskim staklom, a obje komponente zapravo ovaj skuter čine smislenom i praktičnom cjelinom.Praktična je i vrlo prostrana podnica koja je smještena izrazito nisko zbog bolje centralizacije mase. Na nju bez problema stane sanduk coca-cole, a noge ćete u tom slučaju morati smjestiti na oslonce namijenjene suputniku.



Ono u čemu je xenter u velikoj prednosti u odnosu na već spomenute GT skutere ili skutere velikih kotača većega obujma je krug okretanja i lakoća upravljanja. Naime, kut zakretanja upravljača je ogroman što otvara mogućnost manevriranja na vrlo uskom prostoru, poput provlačenja između kolone automobila u gradskom stani-kreni režimu. Upravljivost i agilnost su izvrsni pa s pravom možemo reći da će početnici i žene uživati u vožnji ovoga lakonogog šminkera. Alu-naplatci dimenzija 16-cola opremljeni su nama nepoznatim gumama Duro za koje Yamaha tvrdi da su posebno razvijene za ovaj skuter te da pružaju izniman grip uz dugu trajnost. Za trajnost ne znamo, no grip je doista izniman. Xenter u nagib pada sam od sebe ne pokazujući niti najmanju dozu nesigurnosti ili nestabilnosti. Isto vrijedi i za vožnju po pravcu, jer i prilikom najviše brzine xenter ne leluja.



U konačnici se nameće pitanje opravdava li xenter uz sve svoje kvalitete i nedostatke relativno visoku cijenu? Njegova je pozicija „media via“ što znači da na tržištu postoje i jeftiniji (aprilia scarabeo 200) i skuplji (honda SH 150 GT) od njega. Ipak, gledajući cijeli paket možemo reći da se radi o fer ponudi koja je u okvirima gradske vožnje više nego dovoljna i koja će vam zasigurno olakšati mobilnu svakodnevicu.


Tehnički podaci

Motor
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, ubrizgavanje, CVT
Promjer x hod 58 x 58,7 mm
Obujam 155 ccm
Snaga 16 KS (11,6 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 14,8 Nm pri 7500 o/min

Okvir i ovjes
Čelični, sprijeda klasična vilica, straga njihajuća ruka s monoamortizerom

Kočnice
Sprijeda disk promjera 267 mm, straga bubanj od 150 mm

Gume
sprijeda 100/80-16, straga 120/80-16

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1385 mm, visina sjedala 785 mm, hod sprijeda/straga 100/92 mm, masa 142 kg, spremnik goriva 8 litara
Garancija tri godine
Boje bijela, plava, siva
Cijena 23.500 kuna







Yamaha majesty 400
Yamaha majesty 400

Yamaha Majesty 400

údaje

Obujam: 395 cm3

Snaga: 34 k (25,4 KW) 7000 rpm

Okretni moment: 36 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 267 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 267 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/80-14

Stražnja guma: 150/70-13

Obujam spremnika: 14 l

Dužina: 223 kg

Maksimalna brzina: 139 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)