Autokreso
Autokreso
2011-02-13 , Autor: Kristijan Tićak i Peter Mayer, Slike: Bilski, fact, mps
Bookmark and Share

„Mala crvena“ se u našoj garaži tek nakratko zadržala. U „ratu“ koji je trajao 50.000 km, vozili su je svi i koristili je za baš sve! No, je li yamaha XJ6 diversion „preživjela taj sukob“ bez trajnih posljedica?

 Motogalerija Yamaha XJ6 - Test izdr¾ljivosti 50.000 km
Tijekom testa dugog 50.000 km, XJ6 radila je besprijekorno

Je li XJ6 diversion iznimno puno motocikla za vrlo malo novca? Kaže se da je statistika „majka svega“, a upravo statistika prodaje motocikala u Hrvatskoj u posljednje dvije godine kaže sljedeće - XJ6 je najprodavaniji motocikl na našem tržištu.

Već u debitantskoj godini, XJ je privukao ukupno 106 kupaca i s trona najprodavanijeg svrgnuo snažnijeg konkurenta iz vlastite kuće - FZ6/fazera. Čime je XJ 6 zaslužio toliko povjerenje? Rasprostranjena Yamahina servisna mreža, fer cijena, pouzdan i smiren pogonski agregat, niska potrošnja, prihvatljiv dizajn? Možda je najpravednije reći da je kod XJ 6 n/diversiona presudilo sve po malo! Ili, još bolje, Yamaha je u toj godini imala svega po malo više od konkurenata u klasi.

Iako, jednog se svakako moramo dotaći! Naime, zbog trenda stalnog porasta cijene japanskih motocikala, XJ6 diversion je u premijernoj godini formiran na 55.900 kuna, što ustvari odgovara cijeni jednog FZ6, također u njegovoj premijernoj godini. No, na što želimo ukazati? Primjerice, da ste prije sedam godina za iste novce umjesto 78 KS, čeličnog okvira te prednjih dvoklipnih kočnih čeljusti, dobivali 98 KS, alu-okvir i četveroklipne kočne čeljusti. Da, vaš novac danas vrijedi osjetno manje, no to je tema za neku drugu prigodu.

 

Bez ikakve dvojbe, Yamaha je tim modelom pogodila „središte“ allrounderske i početničke klijentele, a to potvrđuje i naš test izdržljivosti. Naime, mali crveni se u našoj garaži nije dugo zadržavao. Preuzeli smo ga u svibnju 2009. godine, a tek 16 mjeseci kasnije na instrumentima je stajalo 48.700 km. Koristili su ga svi i za sve. Uz to, XJ6 diversion je služio za vikend putovanja, dolazak na posao, odlazak u grad po „kruh i perece“, godišnji odmor te naposljetku i duža putovanja.

Upravo ta njegova naglašena svestranost bila je predmetom stalnih pohvala u dnevniku vožnje, ali i na usporednim testovima. Primjerice, na Mastertestu u Alpama 2009. je u kategoriji allroundera trijumfirao i ušao u veliko finale te tako dodatno potvrdio svoje kvalitete.

 Motogalerija Yamaha XJ6 - Test izdr¾ljivosti 50.000 km

Također, brojni su testni vozači bili oduševljeni dobro odmjerenom visinom sjedala (790 mm) te ugodno podešenim ovjesom. S druge strane, oko motora su mišljenja bila podijeljena. Dok su ga jedni karakterizirali uglađenim te svilenim, drugi su pak kudili njegovu pretjerano dosadnu finoću nazivajući ga - tipično japanskim elektromotorom bez trunke emocija. Ovo potonje se može „zamjeriti“ i njegovim konkurentima poput honde CBF 600, pa je svako polemiziranje u tom smjeru itekako suvišno.

Sve u svemu, diversion na ovom testu kroz 50.000 km ustvari nije pokazao nikakve kapitalne slabosti. Sve vozače ponajviše je smetao tipičan Yamahin mjenjač koji se pri ubacivanju u prvu brzinu, te iz prve u drugu, osobito bučno glasao.

Povrh toga, osim spektakularne zvučne kulise, mjenjač je nekoć, pri brzom šaltanju nekoliko brzina naniže, znao stati u praznom hodu između druge i treće brzine. Na velikom servisu na 30.000 km izmijenjene su lamele i opruge. Izmjena je donijela poboljšanje, no „koščati“ osjećaj mjenjača ostao je nepromijenjen.

1/4 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/4




Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

Yamaha XJ6 2009
Yamaha XJ6 2009

Yamaha XJ6

údaje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 78 k (57 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 60 Nm @ 8500rpm

Prednja kočnica: 298 mm mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 245 mm mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR17

Stražnja guma: 160/60 ZR17

Obujam spremnika: 17,3 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 210 km/h

Yamaha
Yamaha XJ6 (2010.)
nincs kép

Yamaha XJ6

údaje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 78 k (57 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 60 Nm @ 8500rpm

Prednja kočnica: 298 mm mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 245 mm mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR17

Stražnja guma: 160/60 ZR17

Obujam spremnika: 17,3 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 210 km/h

Yamaha
Yamaha XJ 600 Diversion 2009

Yamaha XJ 600 Diversion 2009

údaje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 78 k (57 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 60 Nm @ 8500rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 245 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR17

Stražnja guma: 160/60 ZR17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 211 kg

Maksimalna brzina: 210 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f Yamaha V-max BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda CB 1000 R Yamaha T-max 500 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera GP800 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 BMW K 1600 GTL (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Aprilia RS4 125 (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RS 125 Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki KLR650 / R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW S 1000 RR Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki GSX-R 750 (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha TDM850 1996- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Hyosung GT 250 R MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- BMW K 1300 GT 2009 Honda CBF125 Kawasaki Z 750 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda VFR 800 2003- BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Honda VTX 1800 Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda CB 1300 2008 Moto Guzzi V7 Racer (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007-