Autokreso
Autokreso
2017-02-22 , Autor: Ante Radić, Slike: Yamaha
Bookmark and Share

Yamahina filozofija „Faster Sons“ djeluje na principu obrnute logike - u konkretnom slučaju, MT-07 je vraćen u prošlost, a dizajnerska je inspiracija pronađena u modelu XS 650



U proteklih godinu-dvije, Yamaha je ugodno iznenadila projektom Yard Built, gdje u suradnji s eminentnim profesionalcima za prerade demonstriraju što je sve moguće postići u dizajnerskom smislu. No, velika većina prikazanih prerada nije namijenjena (veliko)serijskoj proizvodnji, već se u jednu ruku radi o demonstraciji sile. A kada su se pojavile prve službene fotografije modela XSR 700, na prvu smo pomislili - evo još jednog vrlo zanimljivog modela koji se neće pojaviti u redovitoj prodaji. Na sreću, bio je to pogrešan zaključak.

Yamahina filozofija „Faster sons“ tako je dala prvi rezultat, a formula glasi XS650 + MT07 = XSR 700. Pojednostavljeno rečeno, moderan motocikl trebalo je „postariti“, odnosno dizajnerski ga vratiti u neka prošla vremena. Inspiraciju je pružio legendarni dvocilindraš XS 650, a krajnji rezultat u Yamahi klasificiraju kao „neo retro“. Na taj je način XS 650 dobio svog bržeg sina, a osnova nije ni mogla biti bolja ni prikladnija.



Puno smo već riječi hvale uputili na račun modela MT-07, koji nas je početkom 2014. oduševio lakoćom vožnje, neutralnošću, faktorom zabave ali i pristupačnom cijenom. A sada će XSR 700 privući i nostalgičare, a zasigurno i pokojeg pasivnog promatrača uvući u svijet motoriziranih dvokotača. Jer, kako Yamahin odjel marketinga ističe, u ciljanoj skupini potencijalnih kupaca su i svi oni koji nikada nisu vozili motocikle. To će zasigurno biti ostvareno, jer je i Ducati sa Scramblerom privukao baš takav profil kupaca.



Ako se osvrnemo na prodajne rezultate na europskom tržištu, gdje je udvostručena prodaja baš takvih, neo-retro modela, ovo je sasvim logičan potez. Usput rečeno, taj potez nije iziskivao velika ulaganja u razvoj, već je postojeća osnova samo dodatno začinjena retro detaljima.

Najvažniji elementi po kojima se XSR 700 razlikuje od od MT-07 su prednje svjetlo, instrumenti, spremnik goriva, sjedalo i stražnje svjetlo. I da stvar bude jednostavnija, spremnik goriva nije promijenjen, već je postojeći skriven iza posebno dizajniranih bočnih aluminijskih panela, koji se učvršćuju vijcima. Tim potezom eliminirana je potreba za konstruiranjem novog spremnika goriva, izmještanjem pumpe goriva i sličnim zahvatima koji mogu samo zakomplicirati posao inženjerima.



Sve više Yamahinih kupaca opredjeljuje se za segment sport-heritage, a to su upravo oni vozači koji se žele vratiti na početak priče, u vlastito djetinjstvo, u vremena kada su doživjeli prvi kontakt s motociklima. Tako je donedavno nišno tržište postalo sve masovnije i značajnije, ali i ovdje treba biti pažljiv prema detaljima, jer klijentela je vrlo specifična. Naime, novi pristup u kreiranju, odnosno ponovnom rođenju legendarnih modela, poštuje originalne postulate. XSR 700 lišen je svih nepotrebnih dodataka, a plastika se zaobilazila u širokom luku.

Koliko god izgledom zadirao u prošlost, već s prvim kilometrima XSR 700 ostavlja dojam vrlo modernog motocikla. Upravo to su i željeli postići, jer logika „Faster sons“ ide obrnutim smjerom i platforma MT-07 tek je prva koja je poslužila za stvaranje novog modela koji priziva minula vremena. Ergonomija je još ugodnija nego na modelu MT-07, a sve na račun dva vrlo jednostavna zahvata - sjedalo je 10 mm više, a upravljač širi i bliži vozaču. Slijedom toga sjedi se malo uspravnije, a dobru poziciju pronaći će i vozači visoki do 190 cm. Ipak, XSR 700 djeluje kompaktno, pa nije baš prvi izbor za košarkaše.

Pogonska jedinica pravi je mali dragulj - redni dvocilindarski motor s otklonom radilice od 270 stupnjeva vrlo je živahan od najnižih okretaja i rado se vrti sve do blokade. Nastupom imitira rad V2 motora, srčano pulsira i oduševljava odazivom na gas. Zahvaljujući obilju okretnog momenta vrlo je startan i uzorno elastičan, pa ne traži puno angažmana s polugicom šeststupanjskog mjenjača.



Zahvaljujući nešto višoj poziciji sjedenja i širem upravljaču, XSR 700 još poslušnije odrađuje ples kroz zavoje. Vrlo lako i intuitivno mijenja smjer, nudi veliku slobodu nagiba i predvidljiv je u svim situacijama. Jednostavne komponente ovjesa sasvim solidno rade svoj posao, premda bi korpulentniji vozači poželjeli nešto tvrđi prednji kraj, posebice kod intenzivnih kočenja pred zavojima. Kočni elementi također su identični kao na modelu MT-07 i zapravo ne ostavljaju otvorene želje - lijepo se doziraju, primjereno su snažni i serijski opremljeni ABS-om. Još kada bi zvuk serijskog ispuha bio malo zločestiji...


TEHNIČKI PODACI
Yamaha XSR 700


MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski redni, osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje 38 mm, katalizator, alternator 410 W, akumulator 12V/9 Ah, mehanički pokretana višelamelna mokra spojka, mjenjač sa šest stupnjeva, lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,688.
Promjer x hod 80.0 x 68.6 mm
Obujam 690 ccm
Kompresija 11.5:1
Snaga 75 KS (55 kW) pri 9000 o/min
Okr. moment 68 Nm pri 6500 o/min

OKVIR I OVJES
Čelični okvir, teleskopska vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, centralno položen amortizer podesiv po predopterećenju, sprijeda diskovi 282 mm, četveroklipna kliješta, straga disk 245 mm, jednoklipna kliješta, ABS
Kotači 3:50 x 17; 5:50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17, Pirelli Phantom Sportscomp

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1405 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 90 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 130/130 mm, visina sjedala 815 mm, masa sa svim tekućinama 186 kg, spremnik goriva kapaciteta 14 litara
Garancija tri godine
Boje zelena, srebrna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki DL650 V-Strom Honda CBR 600 F (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Piaggio beverly tourer 300ie Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha YZF-R125 Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Megelli sport 125 R Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW S 1000 RR Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia RSV 4 R Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- BMW K 1300 GT 2009 Hyosung GT 250 R MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW R1200GS 2007 Gilera Nexus 300 i.e. Honda CBR 250 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBF 600 S Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda VTX 1800 Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda CB 1300 2008 Moto Guzzi V7 Racer (2011.)