Motorevija
PRETRAGA
2013-02-11 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Moćni cruiser iz Iwate dobio je novu kliznu spojku ojačanu servouređajem, uslijed čega je doziranje ugodnije i preciznije, a mijenjanje stupnjeva na niže - bezbrižnije



Još jesenas, na milanskoj EICMA-i, bilo je sasvim jasno kako Yamaha za predstojeću sezonu nema gotovo nikakvih noviteta, već je cjelokupna gama tek blago kozmetički, odnosno mehanički dotjerana. Između ostalih, po tom je pitanju profitirao moćni cruiser poznatiji pod nazivom Midnight Star 1900. Uz modificirane postavke ovjesa, najbitnija je novost ugradnja klizne spojke, dok je motor ostao netaknut. I to je zapravo dobra vijest, jer V2 zaista vuče poput lokomotive. Teško je to riječima opisati, ali kada zarula svih 155 Nm, na ravnim pravcima u oblaku prašine posramljeni mogu ostati i vozači pojedinih sportskih motocikala. No, sirovosti gotovo da i nema, jer dvije balansne osovine vješto anuliraju vibracije golemog motora, čiji se ritam rada manifestira kao nježno pulsiranje.



Ali to nježno pulsiranje ima enormno pokriće, koje ponekad izaziva na dinamičan tempo, kojeg objeručke podržava aluminijski okvir iznimne stabilnosti. Nažalost, do granica se dolazi vrlo brzo, jer su nožni oslonci, kao i na svim drugim motociklima ove kategorije, prvi i nepremostivi ograničavajući faktor...



A kako radi nova spojka? Zahvaljujući servo-ojačanju, prsti lijeve ruke sada polugu privlače sa znatno manjim otporom, dok kod mijenjanja stupnjeva prijenosa na niže ne treba strahovati ni u jednom trenutku. Naime, golemi okretni moment sada je sasvim pod kontrolom i nema bojazni od blokiranja stražnjeg kotača.

U konačnici, profitirao je komfor vožnje, ali i aspekt sigurnosti, naročito na klizavim i(li) vlažnim podlogama. Dorada ove komponente itekako ima smisla, naročito u sprezi opjevanog sustava kombiniranog kočenja i ABS-a, čime je poglavlje sigurnosti podignuto na viši nivo.


TEHNIČKI PODACI

MOTOR
Zrakom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski V pod 48 stupnjeva, dvije balansne osovine, dvije bregaste osovine pokretne lancem, četiri ventila, ubrizgavanje goriva promjera 43 mm, regulirani katalizator, mjenjač pet stupnjeva, završni prijenos remenom
Promjer x hod 100.0 x 118.0 mm
Obujam 1854 cm ³
Stupanj kompresije 9.5:1
Snaga 66.4 kW (90 KS) pri 4750 okr.
Okretni moment 155 Nm pri 2500 okr.

OKVIR I OVJES
Aluminijski, sprijeda teleskopske vilice promjera 46 mm, straga centralno smješten amortizer, sprijeda diskovi 298 mm, četveroklipna kliješta, straga disk 320 mm, dvoklipna kliješta, sustav integralnog kočenja
Kotači 18 x 4.00, 5.50 x 17
Gume 130/70 R 18, 190/60 R 17

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1715 mm, visina sjedala 735 mm, suha masa 346 kg, spremnik goriva 17 litara

MJERENJA
Najveća brzina 190 km / h
0-100 km / h 4.6 sek.
0-140 km / h 8.7 sek.
Međuubrzanja
60-100 km / h 4.8 sek.
100-140 km / h 6.2 sek.
140-180 km / h 10.7 sek.
Odstupanje brzinomjera
Stvarna brzina (50/100) prikazuje 48/97 km / h
Potrošnja
5.0 l/100 km magistralna cesta
Teoretski doseg 340 km





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)