2016-10-27 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Racer je posebna inačica standardnog modela XV 950 koja ima više estetskih no funkcionalnih prednosti



Osnova je sasvim solidna, dizajnerske intervencije vrlo upečatljive, no nešto u cijeloj priči jednostavno ne - štima. Standardni model XV 950 ostao nam je u dobrom sjećanju, radi se o cruiseru koji se lijepo vozi, odlično koči, ekonomičan je s gorivom te nudi kudikamo bolju i precizniju završnu obradu od neprikosnovenog američkog rivala.

Sada je isti taj XV 950 dobio novu inačicu asocijativnog sufiksa Racer, aludirajući na trkaće motocikle iz nekih povijesnih era. Nema što, radi se o dizajnerski vrlo uspjelom proizvodu iz Yamahine linije Sports Heritage, koja kupce mami tvornički prilagođenim motociklima. Inspiracija i uzor pronađeni su u projektima Yard Built, gdje Yamaha angažira eminentna imena za stvaranje unikatnih prerada. Racer je nastao prema opisanom receptu, no konačan proizvod ima jednu, rekli bismo, nepremostivu manu.



Ukratko, Racer je ugodniji za promatrača nego za vozača. Nije problem ni u tanko podstavljenom sjedalu već položaju "clip-on" upravljača koji postavlja torzo u vrlo nezahvalan položaj. Budući da je osnova cruiserska, a želja je postići sportski dojam, inženjeri su očigledno ustuknuli pred dizajnerima. Drugim riječima, nesklad je postignut time što vozač od struka naniže sjedi kao na cruiseru, a od struka naviše se proteže nisko naprijed, kao da se hvata za upravljač nekog supersportaša. Rezultat? Nakon petnaestak minuta vožnje, poželjet ćete sjesti na kavu i odmoriti leđa. Da, radi se o cafe-raceru, pa načelno nije namijenjen duljim vožnjama.

Sljedeći je problem što tijekom manevriranja u mjestu, istureni nožni oslonci smetaju i mogu neugodno udariti u potkoljenice, pa ergonomiju ocjenjujemo kao potpuni promašaj. Ima još sitnica koje su diskutabilne, poput digitalnog brzinomjera i stražnjeg svjetla u LED-tehnologiji, koji se baš i ne uklapaju u retro priču. S druge strane, "harmonike" na prednjim teleskopima uspješno koketiraju s minulim vremenima, dok pokrov suvozačkog sjedala efektno ukrašava rep motocikla, na kojem u uči upadaju i zlatno eloksirani plinski spremnici stražnjih amortizera.



Motor koji pokreće XV 950 Racer poznat je iz modela XVS 950 Midnight Star. Na prvu, 52 KS može se učiniti skromnom porcijom snage, no poanta je u 80 Nm okretnog momenta, dostupnih već od niskih 3000 o/min. Racer stoga nije trkač, ali može dobro "potegnuti" između semafora. Bez obzira na uvjetno rečeno sportskiji položaj sjedenja, više mu odgovara opušteno krstarenje, a s time je u skladu i bučan mjenjač s dugim hodom polugice. Ne treba zaboraviti da se radi o cruiseru koji najradije plovi na valovima okretnog momenta, pa nije potrebno učestalo posezati za polugicom inače preciznog mjenjača. I spojka je mekana te se lako i precizno dozira.

Završni prijenos izveden remenom vrlo je ugodan i reakcije pod opterećenjem nisu izražene, pa su zatrzavanja nepoznat pojam. Netipično za klasu, kočnice su ugodno iznenađenje - učinkovite su i precizno se doziraju, nema onog tupog osjećaja karakterističnog za H-D Sportster 883. Ovjes je čak nijansu udobniji nego na standardnom modelu XV 950, a sve na račun nešto dužeg hoda. Učinkovito upija neravnine svih oblika, pa vožnja gradom nije naporna. Tome u prilog ide i velik promjer prednjeg kotača od 19 cola, kao i mesnata stražnja guma širine 150.



Cijena modela XV 950 RA, koji je poslužio kao osnova, iznosi 77.900 kn. Za tvorničku transformaciju iz bobbera u cafe-racer potrebno je doplatiti svega 2000 kn, što smatramo prihvatljivim iznosom. Potrošili biste više novca da se sami uhvatite "flekserice" i krenete u adaptaciju vlastitim rukama, pa je elegantnije posao prepustiti Yamahinim inženjerima. Krajnji je proizvod magnet za poglede, u to nema sumnje. Kada bismo poželjeli potpun doživljaj, posegnuli bismo i za Akrapovičevim ispušnim topom (5851 kn), jer tada i zvučna kulisa postaje zločestija. Međutim, Racerova upotrebljivost u svakodnevici kudikamo je lošija nego u slučaju standardnog modela, osim ako nemate isključivu namjeru voziti relacije između gradskih kafića. Racer je upravo za to i zamišljen, a za vikend-izlete radije odaberite neko drugo prijevozno sredstvo.

TEHNIČKI PODACI:

Motor
Zrakom hlađeni V2 s kutem od 60 stupnjeva između cilindara, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 35 mm, regulirani katalizator, alternator 460 W, akumulator 12 V/18 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet brzina, završni prijenos preko zupčastog remena, sekundarni prijenos 2,333
Promjer x hod 85,0 x 83,0
Obujam 942 ccm
Kompresija 9:1
Snaga 52 KS (38,3 kW) pri 5500 o/min
Okretni moment 80 Nm pri 3000 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 41 mm, klasična čelična stražnja vilica, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge

Kočnice
Prednji disk promjera 298 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 298 mm i čeljust s jednim klipom, ABS

Kotači Alu-legura, 2.50x19, 4.50x16
Gume Sprijeda 100/90-19, straga 150/80-16

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1570 mm, kut glave okvira 61 stupanj, predtrag 130 mm, hod sprijeda/straga 135/110 mm, visina sjedala 765 mm, suha masa 251 kg, spremnik goriva 12 litara

Mjerenja:

Najviša brzina 163 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 6 s
0-140 km/h 12,2 s
Elastičnost
60-100 km/h 5,7 s
100-140 km/h 8 s
Prosječna potrošnja tijekom testa 3,9 l/100 km

Garancija tri godine
Servisni intervali svakih 8000 km
Boje plava, siva, žuta (60th Anniversary)
Cijena 79.900 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Gilera Runner 50 SP MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)