Motorevija
PRETRAGA
2021-10-22 11:09:01 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Inteligentni poziv u hitnim slučajevima (ECall) zakazao je na testu izdržljivosti pri 67.300 km a u međuvremenu je naš R 1250 GS prevezao 71.200 km



Zlobnici bi rekli da modernom tehnologijom možete riješiti probleme koje bez nje ne biste niti imali?! Kako god, svjedoci smo da su nove tehnologije – kad ne funkcioniraju onako kako bi trebale - prouzročile bezbroj bizarnih situacija. Poput ove sada u kojoj smo se našli s BMW R 1250 GS-om a zahvaljujući tehnologiji ECall.

GS je nevjerojatno svestran i dobar motocikl s kojim možete učiniti baš sve. Ili bolje rečeno, skoro sve. Recimo, sigurno nećete postaviti novi rekord na trkaćoj stazi. S druge strane, putovanje na njemu nikada nije dosadno! Jer, GS je posebno pripremljen za velika putovanja, agilan, brz, siguran, moćan... I ponekad voli 'štrajkati', pa s njim zaista nikada nije dosadno.

 

Isto tako, GS je vraški visok i težak. Kombinacija visokog težišta i ceste pod nagibom su jednom prilikom u Alpama rezultirali neplaniranim razgledavanjem parkirališta iz najniže perspektive. Ništa strašno, klasični 'pad s nogara', rekli bi znalci prilikom prodaje takvog motocikla u oglasniku. Doista, ništa se ne nije dogodilo, podigli smo boksera i nastavili dalje. No, BMW je odjednom progovorio?! Jer, pad na parkiralištu je pokrenuo inteligentni SOS-poziv (ECall) a glas s druge strane linije nekoliko nas je puta pitao - je li sve u redu?

 

Dakako, odgovorili smo da je sve okej ali je očito da je ovaj puta 'štrajkao' mikrofon SOS-sustava, pa nas druga strana nije mogla čuti. Stali smo na parking te uspostavili kontakt s BMW-centralom putem pametnog telefona. Situacija se razjasnila dovoljno brzo da je hitna pomoć odmah po kretanju odustala od dolaska na ovaj prometno izoliran i težak teren.

S druge strane, policija se pojavila nakon svega desetak minuta. U početku su zbunjeno vrtili glavama, no na kraju je sve završilo uz smijeh i ugodan razgovor, jer naposljetku - nitko nije stradao - a to je jedino što se broji i što je važno. Ipak, ova je situacija pokrenula niz opravdanih pitanja – može li hitna zbog 'lažnog poziva' ispostaviti račun za izlazak na teren? Tko je odgovoran za ovu SOS-zbrku – proizvođač ili vlasnik motocikla?



Inteligentni poziv u hitnim slučajevima (Ecall - doplata na GS-u oko 3000 kuna) zakazao je na testu izdržljivosti pri 67.300 km a u međuvremenu je naš R 1250 GS prevezao 71.200 od predviđenih 100.000 km. Zanimljivo je da je BMW privremeno obustavio njegovu ugradnju a na redovnom servisu na 70.000 km su nam ugradili novi mikrofon čije smo testiranje ispravnosti – preskočili.

Vrijedno je napomenuti da BMW niti jednom nije neplanski stao tijekom ove dvije trećine produljenog testa izdržljivosti (100.000 km umjesto uobičajenih 50.000 km). U svakom slučaju, veselimo se završnom rastavljanju i analizi potrošenosti komponenti.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)