Motorevija
PRETRAGA
2021-03-25 16:16:32 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Zbog grube završne obrade, titanski ventili ubrzano troše vodilice



BMW Motorrad je prilikom internih dugoročnih testova različitih serijskih motora modela S 1000 RR uočio pojedine anomalije. Naime, analiza nakon preveženih 100.000 km je otkrila da su pojedine vodilice ventila različito proširene. Razlog? Ventili od titana koji su se u motore ugrađivali početkom 2020. godine su bili grublje završne obrade, što se tijekom dugotrajne uporabe pokazalo štetnim za vodilice ventila koje su se ubrzano trošile. Dakako, ventile nije proizveo BMW Motorrad već ugovoreni dobavljač, no to ne amnestira sam BMW budući da je u cijelom postupku zatajio odjel kontrole kvalitete.

 

Zbog toga su u BMW-u odlučili o vlastitom trošku zamijeniti kompletnu glavu motora na motociklima koji dolaze iz serije koja je pogođena ovim problemom. To bi u pravilu mogli biti svi motocikli proizvedeni između siječnja 2020. i 18. svibnja 2020. godine. BMW-ovi mehaničari će na redovnom servisu detaljno pregledati glavu motora te ju u okviru garancije zamijeniti ukoliko se pokazala problematičnom. Isto tako, u BMW Motorradu napominju da će kupcima pogođenim ovom servisnom akcijom za vrijeme izvođenja radova kao obeštećenje ustupiti i zamjenski motocikl.

 

Kao i uvijek, medalja ima lice i naličje. S jedne strane, BMW je reagirao 'gospodski' i mijenja glavu motora kod koje do eventualnih problema može doći tek nakon preveženih 100.000 km. Pokazalo se da im je briga za kupca na prvome mjestu, jer ako uzmemo u obzir da ekipa na S 1000 RR-ovima godišnje preveze oko 5000 km (prema BMW-ovim navodima), do eventualnih problema s vodilicama ventila (ako uopće) bi moglo doći nakon 20 godina! Dakle, daleko, daleko izvan jamstvenog roka.



S druge strane, po tko zna koji put u BMW Motorradu zatajila je kontrola kvalitete! Kako je moguće da se ovakva početnička greška dogodi dobavljaču koji isporučuje komponente za jednog premium proizvođača poput BMW-a, a da nitko to ne primjeti niti godinu dana kasnije?

Isto tako, kako je uopće moguće da u BMW-u takav propust primjete tek nakon dugotrajnih long-distance testiranja i analize dijelova? Izgleda da je BMW-u puno lakše na redovnom servisu promijeniti kompletnu glavu motora i reći 'kuća časti', no uvesti reda u svoj odjel kontrole kvalitete.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki Z 1000 SX (2011.) KTM 690 Duke Aprilia RS4 125 (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR Gilera Runner 50 SP BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha FZ8/fazer 800 KTM RC-8 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)