2011-03-29 20:37:51 , Autor: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Moto Guzzi, najslavniji talijanski proizvođač motocikala osnovan je 15 ožujka 1921. godine.
Kako bi proslavili obljetnicu, Piaggio Grupacija najavljuje posebno izdanje GMG
– Giornate Mondiali Guzzi (Guzzi World Days) u Mandellu del Lariu sredinom srpnja 2011 i izlaganje novih modela Stelvio 1200 8V i 1200 NTX te Norge GT 8V koji još nisu lansirani na tržište u izložbenom salonu Spazio Broletto 13 u Milanu



Istovremeno s proslavom 150. godišnjice talijanskog ujedinjenja, Moto Guzzi, najslavnija talijanska motociklistička marka, simbol talijanskog projektiranja i tehnologije, slavi svoju 90. godišnjicu.



Piaggio Grupacija obilježava godišnjicu s najavom novog izdanja susreta GMG u Mandellu del Lariu sredinom srpnja. Poseban jubilarni GMG susret organizira se tisuće poklonike Moto Guzzija diljem svijeta, kako bi poput 16.000 entuzijasta koji su na susret došli u 2007. godini, slavili Moto Guzzi marku, upoznali nove modele i uvjerili se u modernizaciju i obnavljanje povijesne tvornice u gradiću Mandello del Lario, tvornice u kojoj se devedesetogodišnja povijest spaja s vrhunskom tehnologijom proizvodnje.

Specijalni GMG susret i novi Moto Guzzi modeli



Jubilarni GMG susret bit će vrhunac godine posvećene devedesetoj godišnjici Moto Guzzija, u kojoj će biti pokrenute mnoge inicijative, prvenstveno po pitanju novih proizvoda: upravo se sprema lansiranje dvaju novih modela velike zapremnine. To su Stelvio 1200 8V i 1200 NTX te Norge GT 8V koji su već izloženi u izložbenom salonu Piaggio Grupacije u ulici Via Broletto 13 u Milanu.
Godina 2011. proglašena je za godinu Moto Guzzija na godišnjoj međunarodnoj konvenciji prodavatelja Piaggio Grupacije u Monte Carlu, na kojoj je predsjednik i direktor grupacije Roberto Colaninno otkrio dva prototipa koji nagovještavaju buduće proizvodne strategije Moto Guzzija; prototip novog Moto Guzzi Californa s novim V 90° pogonskim agregatom od 1400 cm³ i Scrambler verzija modela V7.

15 ožujak 1921.: legenda je rođena



15. ožujka 1921., u javnobilježničkom uredu Paolo Cassanello u Genovi, osnovana je tvrtka “Società Anonima Moto Guzzi" za proizvodnju i prodaju motocikala i drugih povezanih djelatnosti u metalnoj industriji. Partneri u osnivanju tvrtke bili su Emanuele Vittorio Parodi, poznati brodovlasnik iz Genove, njegov sin Giorgio i njegov prijatelj Carlo Guzzi. Parodi i Guzzi služili su u talijanskom zrakoplovstvu, zajedno s Giovanni Ravelliijem, pilotom koji je poginuo 11 kolovoza 1919 prilikom testiranja zrakoplova, a njemu u sjećanje osnivači tvrtke odabrali su orla za danas slavan Moto Guzzi logotip.
To je bio početak industrijskog pothvata u Mandellu del Lariu, u tvornici u kojoj se i danas proizvode Moto Guzzi motocikli, u tvornici koja je bila vodeća u svijetu po razvoju motocikala, s motociklima koji su predstavljali prekretnice u motociklističkoj povijesti. Motocikli poput GT 500 Norge(1928.) koji je s Giuseppe Guzzijem osvojio arktički polarni krug, zatim Airone 250 (1939.), najprodavaniji Moto Guzzi prije dolaska modela Guzzino 65 (1946.), bolje poznat pod nazivom Cardellino, koji je zajedno s modelom Galletto (1950.) odigrao ključnu ulogu u masovnoj motorizaciji Italije.
U tom periodu je tvrtka izgradila zračni tunel, prvi u motociklističkoj industriji, koji i danas stoji u Mandellu del Lariu. Sagradio ga je tim bliskih ljudi među kojima su bili i inženjeri Umberto Todero i Enrico Cantonite dizajner koji je uskoro ušao u kuću slavnih Giulio Cesare Carcano, dizajner nevjerojatnog Otto Cilindri s maksimalnom brzinom od 285 km/h (1954.) i prototipova s kojima je u razdoblju od 1935. do 1957. prikupio impresivnih 14 naslova prvaka na brzinskim prvenstvima i 11 naslova prvaka na 11 TT natjecanjima.

Od modela V7 do modela California



Tijekom 60-ih godina, nakon laganog Stornella and Dinga, Moto Guzzi je razvio V90 pogonski agregat s dva cilindra, 700cm³ i kardanskim prijenosom koji je zajedno sa svojim nasljednim verzijama postao simbol marke iz Mandella, na nizu modela poput V7 Special, V7 Sport, California i Le Mans.
Takva arhitektura kasnije je prilagođena manjim klasama motocikala te je stalno evoluirala, a danas je koriste najpopularniji Moto Guzzi modeli kao što su V7 Racer, V7 Racer, Stelvio 8V 1200 i Norge GT8V. Ti će motocikli biti među glavnim atrakcijama šestog GMG susreta koji će se sredinom srpnja održati na povijesnoj lokaciji tvrtke; Via Parodi 57, Mandello del Lario.






2011-04-17 18:31:52


Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda VFR 1200 F MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Gilera Runner 50 SP Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)