Motorevija
PRETRAGA
2021-11-25 14:23:46 , Autor: Vanja Margetić / Foto: Vanja Margetić
Bookmark and Share

Četrdesetak članova odradilo je posljednji ovosezonski poligon, prije zimskog sna



Unatoč magli i temperaturi tek nešto iznad nule, članovi Motogymkhane Croatia tradicionalno su zatvorili moto sezonu. Učinili su to na najbolji mogući način prije zimskog sna, treningom sigurne vožnje. Četrdesetak članova odradilo je posljednji ovosezonski poligon. Viziri su se maglili, ruke grijale na auspusima motocikala, ali odustajanja od cjelodnevne vožnje oko čunjeva nije bilo.

 

Kroz sezonu Motogymkhana Croatia odradila je gotovo tridesetak ovakvih poligona. Oko čunjeva vozilo se 400 polaznika što je fantastična brojka, ako znamo da su motociklisti među najugroženijim sudionicima u prometu, a škola sigurne vožnje zasigurno pridonosi smanjenju broja žrtava. Udruga se može pohvaliti i sa šest održanih natjecanja od kojih je jedno bilo međunarodno s ponajboljim vozačima ove discipline iz Češke i Slovenije. Stranci su prema riječima alfe i omege čunjaštva u Hrvatskoj, Željka Marinovića, oduševljeni brojem natjecatelja, organizacijom i samim ispitima spretnosti.

 

Ono što svakako veseli, ne samo vodstvo udruge nego i općenito motosvijet, je sve veći broj vozačica. Svoje znanje bruse na poligonima ovakvog tipa, a onda zajedno sa svojim muškim kolegama suvereno krstare prometnicama. No, ono najvažnije, njima krstare sigurno, pune iskustva kako u određenim nepredviđenim situacijama reagirati. Jedna od njih je i Jasna Palić Picukarić, vozačica s tri godine vozačkog iskustva za upravljačem, ali s puno više na suvozačkom sjedalu.
 
Nakon suvozačkog staža odlučila je sama početi voziti. Završila je auto školu, odradila brojne škole sigurne vožnje, motocross škole, enduro škole, a u čunjeve se kako kaže slučajno zarazila. "Iskočio mi je link za školu sigurne vožnje, prijavila sam se i to je to. Čunomanija me totalno preuzela. Uživam u svakom novom poligonu. Moram priznati da mi je veliki izazov svladati sve te elemente, ali vježbom i trudom to odrađujem s lakoćom", ističe Jasna.

 

Vježbalo se mnogo različitih elemenata i na posljednjem ovogodišnjem treningu. Ono što ljudima detaljno objašnjavamo je kočenje. Vježbe kočenja prednjom, stražnjom, s obje kočnice, upotrebom ABS-a su neizostavni na svakom treningu. Kandidati s nevjericom slušaju kada im kažemo kako je pri brzini od 100 kilometara na sat prosječnom vozaču uz obje kočnice i ABS potrebno gotovo 50 metara do potpunog zaustavljanja.


 
Naravno tu je i obrnuto upravljanje. "Svi ga koristimo, a da toga nismo svjesni. Na poligonima pokažemo polaznicima da ga uistinu koristimo u svakodnevnoj vožnji", ističe Željko Marinović. Dodaje kako ga veseli sve veći broj polaznika, kao i onih koji odmah nakon završetka autoškole svoje vozačke vještine dolaze brusiti na poligonima sigurne vožnje.
 
Na moto sezonu 2021. zastor je spušten. Iduća je već u pripremi. Bit će tu osim klasičnih poligona i natjecanja još zanimljivih vježbi na kojima će polaznici dodatno trenirati vozačke vještine, a sve kako bi sigurnost cestovnog prometa bila kvalitetnija.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)