2017-12-14 11:22:46 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Iz našeg informativnog izračuna vidljivo je da će najviše profitirati motocikli manjeg obujma i starijeg datuma proizvodnje



Vlada je uvođenjem nove pristojbe umjesto dosadašnjeg 'poreza na promet motornih vozila' (prijepis) znatno smanjila trošak kod promjene vlasništva vozila. Umjesto dosadašnjih pet posto vrijednosti vozila (prema procjeni iz kataloga Eurotax), kupci će sada plaćati ovisno o starosti motocikla i njegovu obujmu. Izračun svakoga motocikla pojedinačno možete izvesti iz tablice koju prilažemo, a koja je definirana posebnom 'Dopunom uredbe o tarifi upravnih pristojbi'. Iz našeg informativnog izračuna pojedinih modela vidljivo je da će najviše profitirati motocikli manjeg obujma i starijeg datuma proizvodnje, dok ćete za one novije (do dvije godine) plaćati gotovo jednako. Takav rasplet ujedno otvara brojne debate o daljnjem starenju voznog parka, poticanju kupnje ekološki "prljavijih" i nesigurnijih vozila (nemaju ABS i kontrolu trakcije, upitna tehnička ispravnost itd.).



Za one koji će pak ovakvu 'velikodušnu' gestu Vlade pozdraviti, treba napomenuti da niti jedna zemlja članica EU ne poznaje naplatu poreza na promjenu vlasništva motornih vozila, barem ne u ovakvom obliku. One rijetke koje ga imaju (Grčka, Španjolska) naplaćuju ga u pristojbama u visini pedesetak eura, što kod nas – kao što vidite – nije slučaj!

Yamaha XJR 1300, 2006.
Prije: oko 1600 kuna
Sada: 0,8 x 1250 = 1000 kuna

Suzuki V-strom 650, 2012.
Prije: oko 2300 kuna
Sada: 1040 kuna

BMW R 1200 GS, 2013.
Prije: oko 5600 kuna
Sada: 2400 kuna

Yamaha MT-07, 2017.
Prije: oko 2400 kuna
Sada: 2067 kuna


starost                   kn/ccm

do godine dana            3
2                               2,8
3                               2,4
4                                 2
5-7                            1,6
8-10                           1,2
11-14                         0,8
15-18                         0,4
19-20                         0,2
20-30                         0,1




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RS 125 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha XT660X Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Kawasaki KLR650 / R Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Gilera Runner 50 SP Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF 600 S Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)