motostop
motostop
2018-04-13 12:31:55 , Autor: Mladen Posavec; Foto: Petar Santini
Bookmark and Share

Čekanju je kraj, pista je u potpunosti spremna za nove okršaje sa štopericom!



Gotovo 40 godina na grobničkom asfaltu nije se radilo ništa, a sada prije svega nekoliko dana položena je nova podloga. Pohitali smo prema Rijeci, točnije pisti u brdima iznad, kako bismo iz prve ruke saznali o kakvoj se podlozi radi. Prije testnih vožnji razgovarali smo s direktorom staze Zdenkom Šantićem i njegovom desnom rukom, voditeljem organizacije i manifestacija, Robertom Žikovićem, koji su nam objasnili kako je protekla akcija pomlađivanja Grobnika.

Radovi su počeli 4. prosinca prošle goodine, svi su pripremni radovi odrađeni do 13. veljače, dakle pasice, frezanje, sanacija loših dijelova, zemljani radovi, ograde i proširenje izletnih zona. I zapravo se od tada strpljivo čekalo osam do devet dobrih, sunčanih dana u komadu, koji su se nedavno ukazali kako bi se asfaltiranje moglo dovršiti.

Za bitumensku podogu trebalo je tri do četiri dana, a zatim se ukupno 66 sati asfaltiralo. Ukupno ima 2500 metara novih pasica, prema standardima za staze, položeno je 55 tisuća kvadrata asfalta, odnosno 5200 tona. Grobnik je zbog stare podloge rapidno gubio klijente, pa se s novom podlogom više nije moglo čekati.



Kako pričaju gospoda s Grobnika, radi se o možda i najboljem agregatu koji se ugrađuje u sastav podloge za trkaće staze. Eurptivni agregat u recepturi mješavine radio je GP Krk. Korišten je tvrdi bitumen, dakle ne standardni koji se koristi kod asfaltiranja cesti, a recepturu za asfalt je dala tvrtka Dromo iz Italije, koja je radila na 12 motodroma. Primjerice, radili su stazu Marco Simoncelli - Misano, Sepang u Maleziji... Samo polaganje je radila Adige Bitumi grupa iz Italije.

Staza je u vrijeme naše vožnje bila jako natopljena kišom i vozili smo automobil na zimskim gumama. Podloga se nije pokazala pretjerano grubom kao prije, te iako je još uvijek ispuštala bitumen, nije bila posebno klizava. Optimalno stanje podloge očekuje se tek nakon pola godine do godine dana, a za usporedbu, prema riječima Roberta Živkovića, podloga je najsličnija onoj na stazi Mugello u Italiji.

Dok ovo čitate na novoj se podlozi već troše prve gume. Action Bike - organizator evenata iz Njemačke - organizirao je utrke, a dok smo u četvrtak odlazili prema Zagrebu, prvi trkači već su parkirali prikolice s motorima u bokseve. Počinje potpuno novo poglavlje za naš jedini pravi automotodrom, a mi iz Motorevije želimo im puno sreće i uspjeha u daljnjem radu!




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha T-max 500 Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW S 1000 RR Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- KTM RC-8 R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Kawasaki KLR650 / R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Aprilia RSV 4 R BMW K 1300 GT 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Hyosung GT 250 R MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 800 2003- Honda CB600F Hornet 2007- Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.)