Motorevija
PRETRAGA
2021-08-25 12:15:22 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

'Loud pipes saves lives'? Francuska Udruga za zaštitu od buke 'Bruitparif' kaže – ne baš! Dapače, smatraju da prekomjerna buka vozila šteti zdravlju građana



I dok Hrvatska još uvijek na prometnicama muku muči sa 'prebrzima i prežestokima', Europa penalizaciju u prometu diže na sasvim novu razinu. 'Obračun s bukom' ispušnih sustava motocikala (u mirovanju) je prošle godine pokrenula Austrija u pokrajini Tirol, no Francuzi se s ovim prekršajem misle obračunati još strože, i na puno većem uzorku. Evo kako to namjeravaju učiniti



Njemački 'Spiegel' nedavno je objavio vijest kako Francuska testira novu vrstu radarskih kamera koje bi trebale ragirati na automobile i motocikle koji su u vožnji prebučni. 'Medusa' – kako je Francuzi nazivaju a koja je taj naziv dobila zahvaljujući četirima mikrofonima – će snimati vozila koja su prebučna bez obzira kojom brzinom ona vozila.

Francuska policija će ovaj uređaj početi testirati od studenog ove godine u Parizu te u još sedam većih gradova a za očekivati je da će prve kazne na adresu vozača stizati već sredinom iduće godine. Isto tako, vlasti su već sada upozorile da fokus kontrole buke nije samo u središtima velikih gradova, već da će 'meduse' biti instalirane i u poznatim turističkim središtima i izletištima (Alpe, Azurna obala itd).

 

Nedavno patentirani radarski uređaj u početku se koristio za snimanje ambijentalne buke u urbanim četvrtima ili na gradilištima u širem području Pariza, objasnila je direktorica Udruge za zaštitu od buke 'Bruitparif', Fanny Mietlicki. Dodaje "Radar više puta u sekundi mjeri intenzitet buke i smjer iz kojeg dolazi. Trenutno usavršavamo prototip radara za buku koji će omogućiti kažnjavanje vozača motocikala koji svojim ilegalnim, otvorenim ispušnim sustavima stvaraju preveliku buku i time ugrožavaju zdravlje svih građana."

Naravno, radar je povezan s kamerom i čitačem registracijskih tablica, što omogućuje identifikaciju vlasnika te samim time i izricanje propisane kazne. Spiegel dalje prenosi da se u sklopu ovoga pilot-projekta Francuskog minstarstva prometa testiraju još dva slična uređaja koja bi, ako se pokažu učinkovitima, morali proći proces standardizacije. Mietlicki pak zaključuje: "Korištenja radara za buku na teritoriju cijele Francuske biti će provedivo tek od 2023. godine. Pravna osnova koja uključuje i definiranje buke, tehničke pojedinosti i granične vrijednosti iznad kojih prijete kazne, trenutno je na političkom izglasavanju u parlamentu.

 

Iza cijelog projekta već je dvogodišnja faza ispitivanja i upozoravanja. Naime, u Nici policija već dvije godine, baz kažnajvanja, upozorava vozače bučnih motocikala i automobila da će uskoro započeti s mjerenjem buke i izricanjem sankcija prekršiteljima. Naime, u Nici je na 10 mjesta postavljen semafor koji je na buku preko 90 dB-a reagirao paljenjem crvenog svjetla. Po istom se principu upozoravalo i vozače u okrugu Saint-Forget, nedaleko od Pariza, gdje je poznata 'Cesta 17 zavoja' a koja među vozačima motocikala kotira kao vrhunski užitak.



Francuska Udruga za zaštitu od buke 'Bruitparif', također navodi da su i neke druge zemlje iskazale veliki interes za ovom vrstom uređaja. Primjerice, Švicarska i Velika Britanija bi uređaj koristili za aktivaciju bljeskalica kojima bi vozače upozoravali da su prebučni. Prema saznanjima te udruge, uređaj sličan 'meduzi', koji bi mogao odrediti buku pojedinog vozila u vožnji još ne postoji u drugim europskim zemljama. No čini nam se da nećemo morati dugo čekati.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha V-max Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT660X KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha FJR1300 Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)