Motorevija
PRETRAGA
2018-10-03 11:28:12 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Kao baza za reinkarnaciju legendarnog modela iz 80-ih poslužio je aktualni GSX-S 1000



Zasigurno najveća zvijezda ovogodišnjeg sajma Intermot je Suzuki Katana, o čijem se povratku naveliko špekuliralo posljednjih mjeseci. Konačno je predstavljena javnosti pod reflektorima u Kölnu, no dojmovi su kao i 1980. podijeljeni.



S jedne strane imamo oduševljene nostalgičare, a s druge pomalo razočarane realiste koji su u ovom modelu prepoznali samo stilsku vježbu dizajnera iz Hamamatsua. Da, ovo nije potpuno novi model, već je u osnovi riječ o prerušenom aktualnom modelu GSX-S 1000. Ali zašto bi to bilo loše ili podcjenjujuće? Pa istim se trikom služe i ostali proizvođači, a najuspješniji primjer upravo je Kawasakijev Z 900 RS, koji nije ništa drugo nego Z 900 s drukčije izvedenim prednjim svjetlom i ostalim retro detaljima. Primjera ima još, Yamaha je svoj MT-09 također relativno jednostavnim zahvatima vratila u prošlost s inačicom XSR 900, a istu su formulu primijenili i ostali proizvođači koji u svojim salonima nude moderne klasike. Uostalom, i originalna Katana nije ništa drugo doli dizajnerski posebniji GSX 1100.



Kao pogonska jedinica poslužio je provjereni četverocilindraš iz modela GSX-R 1000 K5, i dalje vrlo omiljen stroj s legendarnim statusom među ljubiteljima sportaša. Raspolaže s okruglih 150 KS pri 10.000 o/min uz izdašnih 108 Nm pri 9500 o/min. Između ostalog, tu je i kontrola trakcije podesiva u tri stupnja (može se isključiti), kao i modovi vožnje sport, city i wet. Instrumenti su u LED tehnologiji, spojka je klizna, a na popisu opreme nalazimo i ostale Suzukijeve sustave asistencija, poput Low RPM asistenta za lakše kretanje iz mjesta i sporu vožnju.



Prednje vilice promjera 43 mm potpisuje Kayaba i potpuno su podesive, a visina sjedala od 825 mm pogoduje i vozačima nižeg rasta. Međuosovinski razmak broji 1460 mm, a dimenzije guma su 120/70 ZR-17 sprijeda i 190/50 ZR-17 straga. Prednji diskovi su promjera 310 mm i opremljeni Brembovim radijalnim četveroklipnim kliještima. Jedna vrlo diskutabilna informacije tiče se obujma spremnika goriva od vrlo skromnih 12 litara, što je po svemu sudeći danak dizajnerskim zahvatima, a u praksi će se pokazati kao nepraktičan, ograničavajući faktor. O masi motocikla Suzuki zasad nije objavio nikakve podatke.



No, poznato je da će kupci moći birati brojne dodatke s popisa opreme kako bi svoju Katanu mogli individualizirati i učiniti još posebnijom. Za početak je dostupna samo jedna boja 'Metallic Mystic Silver' koja evocira uspomene na prvotni model. Maloprodajna cijena još nije definirana, ali poznato je da nova Katana stiže u prodajne salone u travnju 2019. Ako i cijena bude 'štimala', nema razloga da Suzuki ne ostvari tržišni uspjeh, jer posljednjih su godina moderni klasici vrlo tražena roba. A Suzuki će s Katanom vrlo vjerojatno privući i neke nove profile kupaca, koji su dosad svoju sreću tražili u prodajnim salonima drugih proizvođača. Ako bismo još malo pustili mašti na volju i sjetili se ondašnje Suzukijeve analogije, ne vidimo razlog zašto se u bližoj budućnosti ne bi pojavila i 'manja' Katana, bazirana na aktualnom modelu GSX-S 750?




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki Z 1000 SX (2011.) KTM 690 Duke Aprilia RS4 125 (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR Gilera Runner 50 SP BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha FZ8/fazer 800 KTM RC-8 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)