Motorevija
PRETRAGA
2021-12-07 14:39:59 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Britanski maksi enduro je temeljito obnovljen, razvija 9 KS više i broji 25 kg manje od prethodnika



Samo je broj cilindara ostao isti, sve ostalo je novo. Prethodnik je bio među najtežim motociklima u klasi, ali novi redni trocilindraš obujma 1160 ccm imat će lakši posao jer vaga sada pokazuje 25 kg manje. Pogonska jedinica poznata je iz modela Speed Triple RS i RR, razvija okruglih 150 KS pri 9000 o/min i 130 Nm pri 7000 o/min. To je 9 KS i 8 Nm više od prethodnika. Zanimljiv tehnički detalj krije se u rasporedu paljenja 180-270-270, što motoru da je poseban šarm i neodoljiv zvuk.

 

Novi kardanski završni prijenos donosi uštedu od 1,5 kg, a novi okvir od čeličnih cijevi, kompletno nov ovjes, kao i obilata uporaba aluminija dovode do mase motocikla od 240 kg (verzija GT spremna za vožnju). GT Pro broji 245 kg, a Explorer GT 255 kg. Rally Pro na vagi pokazuje 249 kg, a Explorer je teži za dodatnih 12 kg.

 

Ušteda u masi nije doša jednostavnim smanjenjem obujma spremnika goriva. Inženjeri iz Hinckleya odlučili su zadržati obujam od 20 litara na verzijama GT, GT Pro i Rally Pro, dok dvije verzije Explorer imaju spremnike obujma čak 30 litara. Svih pet verzija međusobno se razlikuju po opremljenosti, GT je osnovni, dok GT Pro dolazi s tempomatom, središnjim osloncem, grijanim ručicama, štitnikom motora, adaptivnim svjetlima, quickshifterom, asistentom za kretanje na uzbrdicama i off-road modom. Sve navedeno vrijedi i za GT Explorer koji također dolazi s prednjim kotačem od 19 cola, ali ima gigantski spremnik goriva od 30 litara, radarske senzore za mrtvi kut, kompletno LED osvjetljenje i crash-barove. Jesmo li nešto zaboravili? Ah da, tu su i grijana sjedala te nadzor tlaka u gumama.

 

Svih pet dostupnih verzija dolazi s revidiranom IMU-jedinicom koja objedinjuje ABS za zavoje, kontrolu trakcije koja radi ovisno o nagibu motocikla i asistent za kretanje na uzbrdici. Verzije Rally imaju ukupno šest modova vožnje, GT Pro i Explorer pet, a GT (samo) tri.

 

Rally Pro i Rally Explorer dolaze s prednjim kotačem promjera 21 cola i žbičanim naplatcima, kao i hodom ovjesa produženim za 20 mm u odnosu na cestovno orijentirane inačice s prednjim kotačem od 19 cola. Sve verzije bez iznimke dolaze s poluaktivnim ovjesom Showa. Razlike između osnovnog i najopremljenijeg Tigera 1200 kretat će se oko 35.000 kn, a točne cijene za hrvatsko tržište još nisu poznate. U prodaju stiže tijekom travnja 2022.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)