Motorevija
PRETRAGA
2018-01-08 , Autor: Ante Radić, Slike: Ante Radić
Bookmark and Share

Slaven Maslać i njegov BMW R 1200 GS druže se od 2006., a dosad su skupili nešto više od 104.000 km. Donosimo kratku priču o ovoj simbiozi kojoj se ne nazire kraj



"To je motor koji želim!", uzviknuo je Slaven Maslać u jesen 2004. kada je ugledao premijerno predstavljen BMW R 1200 GS. S riječi na djela prešao je brzo, 30. svibnja 2006. postao je ponosnim vlasnikom novog GS-a, a kupio ga je u zagrebačkom salonu Tomić & Co. "Prethodni model R 1150 GS nikako mi se nije sviđao, taj čudan prednji kljun nisam mogao 'sažvakati', a u ovaj sam se odmah zaljubio", govori nam Slaven dok ispijamo kavu na terasi jednog zagrebačkog kafića, gledajući njegov svježe uglancan GS.



Zaista, motocikl vrlo dobro skriva svoje godine i teško je procijeniti njegovu stvarnu kilometražu, no digitalni brojčanik ispisuje točno 104.386 km. "Ove sezone, samo od sredine veljače do sredine svibnja, prevalio sam 6000 km, a nekima za tu kilometražu trebaju i dvije godine", pohvalio se Slaven te dodao da GS koristi svakodnevno i često odlazi na vikend putovanja.



Najudaljenija destinacija kamo se zaputio su otoci u Sredozemlju, Sardinija i Korzika, a tijekom desetodnevne ture prevalio je bezbrižnih 3700 km. "Najveće zasluge za besprijekorno tehničko stanje mog GS-a idu mehaničaru Igoru Ivankiću, vlasniku servisa Motorkotači Igor", pojašnjava nam Slaven, uz napomenu da se strogo drži tvornički propisanih servisnih intervala, uz korištenje isključivo originalnih rezervnih dijelova. "Izmjerena kompresija od 12:1 dovoljno govori sama za sebe, motor kao da nije ni osjetio 100.000 km, a bit ću iskren pa priznati da kazaljku okretomjera baš nikad nisam zakucao u crveno. Uostalom, samo sam ga ja i vozio!"



Da s motociklom gaji poseban odnos, vidi se i po 'nakitu' - svake godine Slaven ga počasti nekom novom komponentom pa detaljniji pogled otkriva Akrapovičev ispušni top, ksenon svjetla, LED pokazivače smjera, žbičane kotače... "Ako se detaljnije zagledate, vidjet ćete da je i vjetrobran preuzet s modela Adventure, što pruža osjetno bolju zaštitu, no prava blagodat na dugim putovanjima je personalizirano sjedalo, izrađeno prema odljevu mog debelog mesa", smije se Slaven i dodaje da je riječ o investiciji koja se dosad isplatila barem tisuću puta.



Dok promatramo detalje na motociklu, primjećujemo i besprijekorno stanje svih lakiranih i plastičnih površina. "Volim kada motocikl izgleda čisto i uredno pa ga s vremena na vrijeme predam u ruke vrhunskih stručnjaka iz detailing-centra RB11 koji ga detaljno ispoliraju i potom nanesu zaštitni nano-premaz."



Na pitanje kako mu se dopada GS s vodenim hlađenjem, samo odmahuje rukom: "Bavarski zračnjak nepoderiv je stroj, a dodatna porcija snage koju donosi vodenjak, realno nije potrebna. Svoj motocikl poznajem u dušu, točno znam što može, saživio sam se s njime i mogu ga voziti do krajnjih granica. Boxer i kardan čine moju doživotnu kombinaciju." Na kraju smo ga priupitali bi li imao hrabrosti kupiti rabljeni motocikl sa 100.000 km? Slaven je odgovorio potvrdno, ali navodi dva uvjeta: "Kao prvo, to mora biti BMW, a kao drugo, morao bih znati povijest održavanja. U svakom slučaju, prije kupnje motocikl bi trebao proći detaljnu provjeru kod mehaničara Igora u kojeg imam puno povjerenje."

Tehnički podaci BMW R 1200 GS (2004.)
Zrakom hlađeni boxer, 1170 ccm, 98 KS pri 7000 o/min, 115 Nm pri 5500 o/min, okvir od čeličnih cijevi, sprijeda diskovi promjera 305 mm, straga disk 265 mm, gume 110/80-R19 i 150/70-R17, visina sjedala 840 mm, suha masa 199 kg, spremnik goriva 20 l





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha XT660X Gilera Runner 50 SP Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Shiver 750 GT Suzuki DL1000 V-Strom Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Aprilia shiver 750 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda XL650V Transalp Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003)